2015-07-20, 11:44
Medlem
Tallenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Känns som att man betalar alldeles för mycket för vad man får. Inte fastnat för någon Byredo. Vissa är såklart helt OK, men för mig har ingen varit värd att betala för.
Men man kan ju också tänka på vad man egentligen får för dom pengarna. Om man tex. tar One Million som alla använder så räcker doften bara någon timme eller lite till beroende på hur mycket man sprayar. Till de dyrare parfymerna som i detta fall Byredo behövs bara ett spray som kan vara hela dagen eller till och med lite svagt nästa dag också.

Kort sagt får man mer doft för pengarna. Men såklarr för vissa är det inte värt det och för andra är de det
Citera
2015-07-20, 11:48
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallenz
Jasså de gör det! Åfan, ska inte fastna för mycket för rykten om att Byredo bara finns i Sthlm, Sverige De jag har testat har jag gillat extremt mycket! Seven Veils är en riktig kvällsparfym!
Skulle också vilja testa Westbrook!
Vi alla har ju olika smaker för parfymer så det råkar väl vara så att jag just har fastnat mig för Byredo
Just nu annvänder jag Byredos Oliver Peoples, riktigt go'!

Det jag tycker saknas är en riktigt maskulin herrdoft. Det mesta känns feminint eller helt unisex vilket kanske är Byredo's grej men jag hade iaf sett lite "hår-på-bröstet-dofter".
Citera
2015-07-20, 16:14
Medlem
Tallenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det jag tycker saknas är en riktigt maskulin herrdoft. Det mesta känns feminint eller helt unisex vilket kanske är Byredo's grej men jag hade iaf sett lite "hår-på-bröstet-dofter".
Haha 10+ till dig!
Jo det är ju sant att Byredo för det mesta gör unisex parfymer.
Vill man ha "Hår-på-bröstet-dofter" så skulle jag nog rekomendera Tom Ford eller något liknande. Men desamma med denna. Den är hyfsad överprisad. Man måste ge en tusenlapp eller två för en sådan.
Citera
2015-07-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallenz
Men man kan ju också tänka på vad man egentligen får för dom pengarna. Om man tex. tar One Million som alla använder så räcker doften bara någon timme eller lite till beroende på hur mycket man sprayar. Till de dyrare parfymerna som i detta fall Byredo behövs bara ett spray som kan vara hela dagen eller till och med lite svagt nästa dag också.

Kort sagt får man mer doft för pengarna. Men såklarr för vissa är det inte värt det och för andra är de det

Tror du missuppfattar vad jag menar.
1 Million räcker en hel dag utan problem. Men det är också en skitparfym för babbar.
Citera
2015-07-21, 17:47
Medlem
LaCucarachas avatar
Någon som hunnit testa nya Aqua Vitae Forte från Maison Francis Kurkdjian? Har inte testat vanliga Aqua Vitae men tänkte det kunde vara intressant med den nya plus några från Oud-serien jag inte hunnit testa så jag beställde lite samples från deras egna hemsida. Prisvärt om ni frågar mig, 14€ för 4 ordentliga samples inkl frakt.
Någon med favoritdofter från MFK? Gillar mest vanliga Oud och Aqua Universalis Forte själv för tillfället.
Citera
2015-07-22, 22:03
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Tror du missuppfattar vad jag menar.
1 Million räcker en hel dag utan problem. Men det är också en skitparfym för babbar.
1 Million luktar gott egentligen och är en bra parfym men som du sa så har den förstörts av kaosbabbar som duschar i skiten. Kör själv med "The Secret" av Antonio Banderas som är en mer blygsam version av One Million med en något dyrare doft (trots att det är en billig parfym)
Citera
2015-07-25, 11:46
Medlem
Cameltotems avatar
Royal Oud sägs ofta vara en vinterparfym men tycker den funkar lika bra om inte bättre på sommaren, den blir mycket sötare och "fruktigare" när värmen slår till.

Någon som har koll på green irish tweed split i Sverige? Känner inte riktigt för köpa en hel flaska.
Citera
2015-07-26, 09:47
Medlem
Hompas avatar
Citat:
Ingen som sett till Thierry Mugler Ultra Zest hos svensk återförsäljare?

Vet inte om du fått ngt svar på din fråga men den finns här
http://www.nordicfeel.se/doft/parfym/thierry-mugler-a-men-ultra-zest-31367
Fick hem min för ngn dag sen. Kan säga att den luktar grymt bra.
Jag säljer splits på Tradera om du är intresserad av den.
http://www.tradera.com/item/341494/237297123/5-ml-thierry-mugler-a-men-ultra-zest
Senast redigerad av Hompa 2015-07-26 kl. 09:59.
Citera
2015-07-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hompa
Vet inte om du fått ngt svar på din fråga men den finns här
http://www.nordicfeel.se/doft/parfym/thierry-mugler-a-men-ultra-zest-31367
Fick hem min för ngn dag sen. Kan säga att den luktar grymt bra.
Jag säljer splits på Tradera om du är intresserad av den.
http://www.tradera.com/item/341494/237297123/5-ml-thierry-mugler-a-men-ultra-zest

Tack, har redan köpt den.
Citera
2015-07-26, 10:21
Medlem
Hompas avatar
Citat:
Tack, har redan köpt den.
Vad tyckte du om den?
Jag har Pure Malt med. Den är oxå fin.
Citera
2015-07-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hompa
Vad tyckte du om den?
Jag har Pure Malt med. Den är oxå fin.
Helt ok. Köpte den mest för jag har de tidigare utgåvorna i "serien".
Citera
2015-07-27, 09:56
Medlem
Grushkas avatar
Ahh. Skrev ett fint inlägg, men lyckades ta bort allt.
I alla fall. Jag letare efter lite parfymtips, helst på NK (har presentkort att spendera) men behöver även för framtiden...

Letar efter antingen en Irisparfym (ska testa Hermés Hiris samt deras i hermanessence, funderar även på Dior Homme, testade den för länge sen men har inte så mycket minne. Intense ska vara mer söt?)
Eller en fikon (Philosykos är den jag har testat, men har inte testat L'artisans Premier Figue, någon som kan jämföra? L'artisan finns väl iaf på COW, trots att de har slutat säljas på NK )
Ellleer en läder. Ska testa Hermés Kelly Caleche och deras Cuir de ange. Kanske även Bottega Veneta. Främst intresserad av "lättare" läder, blandat med blommor, snarare än tyngre.

är tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in