2015-07-26, 02:20
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vad är det för radikalt att hävda svenska folkets existens och primat i Sverige? För mig är det motsatts ståndpunkten som är radikal och hatiskt.

Och vad är det jag tummar på i det svenska anspråket? Vilken enda rätt är jag beredd att kompromissa bort?

Det jag gör är att utgå från svenska folkets normalitet, inte dess särskildhet. Vårt anspråk på Sverige är alla nationers universella folkrätt till sina ursprungsområden. Det har ingen politiker rätt att kränka eller förklara "öppet".

Kretsloppsmigrationen är ett instrument att lösa dagens situation på ett både praktiskt och lönsamt sätt - det skulle ge vinst från dag ett att försörja människor där istället för här.

Det är inte svenska folkets mission eller existensberättigande - det har jag aldrig sagt heller. Men det är en civiliserad lösning, inte bara för Sverige utan på europeisk nivå. Att vända incitamentsdriven, olönsam migration genom att vända på incitamenten är pragmatisk politik, helt enkelt.

Min syn på det här med indoktrinering är för övrigt att det inte är du eller jag som kommer att "väcka" det svenska folket - det kommer att börja visa samma försvarsmekanismer och beteenden som alla andra folk i mångkulturella system gör.

Inte ens SD har makten att definiera bort svenska folket, om man är dum nog att försöka.

"Kretsloppsmigration" är ett sätt att uppnå ett önskat resultat (ett eget land för svenskar precis som andra folk har ett eget land). Men utan att säga det. Man kamouflerar det i att man kommit på ett ÄNNU BÄTTRE sätt för hur svenne ska kunna tjäna andra.

Men problemet är just att svensken idag inte vågar prata om sina rättigheter.

Det går att vara ärlig i sin retorik utan att vara ociviliserad. Vi kan säga som det är, att vi har förnekat oss själva och nu är det slut med det. Vi kommer därför gå genom alla asylärenden noga och återkalla medborgarskap för de som lämnat falska uppgifter och vi kommer sluta med alla privilegier för icke-svenskar.

Vi anser vidare att antalet invandre är för stort även om rötäggen försvinner. De som ärligt fått sina medborgarskap kommer därför att erbjudas ekonomisk ersättning om de flyttar hem.

Det här är inga svåra grejer. Folk har inte kommit hit för vårt fina väder. De allra, allra flesta har gjort det av ekonomiska skäl. En del har flytt.

Tar vi bort de ekonomiska incitamenten finns föga orsak att stanna i ett kyligt land som ställer krav på att man jobbar och anpassar sig till våra (för dem) främmande normer. Får de dessutom bidrag för repatriering så är det nog många som väljer det.

Svenne får nog acceptera att vi blivit lite rövknullade. Det är vi som tagit emot alla och då får vi också köpa oss ut från det. Men ska vi slippa bli rövknullade igen så kan vi inte hymla om orsaken till repatriering. Det måste bli en kollektiv lärdom.
2015-07-26, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
"Kretsloppsmigration" är ett sätt att uppnå ett önskat resultat (ett eget land för svenskar precis som andra folk har ett eget land). Men utan att säga det. Man kamouflerar det i att man kommit på ett ÄNNU BÄTTRE sätt för hur svenne ska kunna tjäna andra.

Det går att vara ärlig i sin retorik utan att vara ociviliserad. Vi kan säga som det är, att vi har förnekat oss själva och nu är det slut med det. Vi kommer därför gå genom alla asylärenden noga och återkalla medborgarskap för de som lämnat falska uppgifter och vi kommer sluta med alla privilegier för icke-svenskar.

Vi anser vidare att antalet invandre är för stort även om rötäggen försvinner. De som ärligt fått sina medborgarskap kommer därför att erbjudas ekonomisk ersättning om de flyttar hem.

Det här är inga svåra grejer. Folk har inte kommit hit för vårt fina väder. De allra, allra flesta har gjort det av ekonomiska skäl. En del har flytt.

Tar vi bort de ekonomiska incitamenten finns föga orsak att stanna i ett kyligt land som ställer krav på att man jobbar och anpassar sig till våra (för dem) främmande normer. Får de dessutom bidrag för repatriering så är det nog många som väljer det.

Svenne får nog acceptera att vi blivit lite rövknullade. Det är vi som tagit emot alla och då får vi också köpa oss ut från det. Men ska vi slippa bli rövknullade igen så kan vi inte hymla om orsaken till repatriering. Det måste bli en kollektiv lärdom.
Vackert tänkt och vackert skrivit, men det svåra är ju själva implementeringen, var drar man gränsen. Är de som är födda här med arabiska föräldrar juridiska "svenskar" tex? Gäller det araber och afrikaner och även asiater? Definitionerna måste ju vara juridiskt glasklara, annars är ju Sverige ute på hal is som rättsstat. Den politiker som föreslår något liknande (dvs ofrivillig etnisk repatriering) måste ju verkligen ha på fötterna när det kommer till stringensen och det juridiska..
2015-07-26, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung

Det låter som att du håller med mig i allt jag säger?

Svenskarnas existens är självklar och vår folkrätt är absolut, inte för att vi är särskilda utan normala.

För mig finns det inget radikalt alls i detta - så varför tala om radikal retorik som eftersträvansvärd?

Vilken aspekt av legitimt egenintresse och nationell självbevarelsedrift ryms inte i beskrivningen av svenska folket som ett folk som alla andra?

Det känns som att du inte läst så mycket av det jag skrivit i t ex Mediakrigstråden. Jag har ju skrivit om det svenska folkets rätt så att en sten skulle gråta blod.
2015-07-26, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vackert tänkt och vackert skrivit, men det svåra är ju själva implementeringen, var drar man gränsen. Är de som är födda här med arabiska föräldrar juridiska "svenskar" tex? Gäller det araber och afrikaner och även asiater? Definitionerna måste ju vara juridiskt glasklara, annars är ju Sverige ute på hal is som rättsstat. Den politiker som föreslår något liknande (dvs ofrivillig etnisk repatriering) måste ju verkligen ha på fötterna när det kommer till stringensen och det juridiska..

Samma sak gäller här som kring både SD och KD - riktningen är viktigare än den absoluta positionen.

Kan bara återvandring etableras som ett instrument så är riktningen satt och samhället rör sig i en hållbar riktning.

Tyvärr verkar det här fyrkantiga preciserings-raseriet finnas hos SD och dess sympatisörer: exakt vem och vad är svensk/t?

Det bekväma och demokratiska svaret är att det inte är politikernas roll att detaljreglera och tycka så mycket. De ska arbeta för sina uppdragsgivares bästa.
2015-07-26, 04:06
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det låter som att du håller med mig i allt jag säger?

Svenskarnas existens är självklar och vår folkrätt är absolut, inte för att vi är särskilda utan normala.

För mig finns det inget radikalt alls i detta - så varför tala om radikal retorik som eftersträvansvärd?

Vilken aspekt av legitimt egenintresse och nationell självbevarelsedrift ryms inte i beskrivningen av svenska folket som ett folk som alla andra?

Det känns som att du inte läst så mycket av det jag skrivit i t ex Mediakrigstråden. Jag har ju skrivit om det svenska folkets rätt så att en sten skulle gråta blod.

Jag har läst dina tankar.

Jag förenklar ditt resonemang och även mitt eget. Detta för att synliggöra vad vi inte är överens om. Vi vet båda att vi är nationalister och hyser samma motvilja till självhatet och den utplåning som blir följden av denna.

Men vi har likväl diametralt olika syn på lösning.

Du frågar på vilket sätt "kretsloppsimigration" motsäger värn av svenskars rättigheter. Det finns ingen motsägelse. Det är en win-win.

Men det är inte poängen.

Förenklat bygger ditt resonemang på att vi ska övertyga om repatriering genom att påtala att det gynnar andra folk. Förenklat kan vi också utgå från att det inte kommer ses som hyckleri och ett fegt sätt att säga att vi inte vill ha alla dessa människor här.

Din taktik kommer då leda till ett svenskt Sverige, men alltjämt med en befolkning som fortfarande inte vill, vågar eller ens anser att VI SJÄLVA har rättigheter. Hela din plan har ju genomförts enligt precis samma grundpremiss som gäller idag. Att alla våra beslut är avhängiga på hur det får andra folk att må.

Jag menar, förenklat, att det inget är vunnet om Sverige inte blir svenskarnas land till följd av en återuppväckt självbevarelsedrift.

Problemet är att svenskarna förlorat sin kollektiva överlevnadsinstinkt. Det är den som måste väckas. Pragmatiska lösningar som syftar till att skydda svenskar utan överlevnadsinatinkt kommer alltid göra oss till självutnämnda slavar i en global värld.

Syftet med repatriering måste vara att vilja bevara Sverige. Annars blir vår överlevnad bara en bieffekt av ett nytt sätt att fortsätta tjäna andra. Det är ungefär som att säga att vi måste bekämpa gruppvåldtäkterna för att minska rasismen.
2015-07-26, 04:23
Medlem
Pungs avatar
Citat:

Medborgarskap kan bara återtas av de som beviljats medborgarskap. Inte de som är födda här. Däremot finns det inga juridiska hinder ens idag för att återkalla ett medborgarskap om den beviljats på felaktigt lämnade uppgifter. Så gäller för alla myndighetsbeslut.

Att barn under 18 följer med sina föräldrar är heller inget konstigt. Om någon med barn ljuger om sin inkomst till försäkringskassan så slipper han inte återkrav även om han har barn. Om någon uppgivit falska asylskäl så är det lika självklart att beslutet omprövas även om han har barn. Att vara förälder ger inte immunitet mot återkallade beslut.

Repatrieringsbidrag kan man ge till vem man vill. Det bryter ingen konvention. Däremot kan någon säkert bli stött av att Sverige erbjuder repatrieringsbidrag till någon som är född i Sverige.

Hon kommer utbrista: "Repatrieras vart då?! Hen är ju född här och är svensk. Alla som bor i Sverige är svenskar."

Samma personer argumenterar dock idag för att dessa i Sverige födda ska ha rätt till kvotering, förtur, kulturbidrag och extra juridiskt skydd. Så den här oförmågan att avgöra vem som är svensk tycks variera...

Om en självhatande kulturmarxist frågar vem som ska erbjudas repatrieringsbidrag kan man bara svara "alla de som tidigare åtnjutit rätt till kvotering".
2015-07-26, 07:36
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Passet är nyckeln.

Pass kan dras inom man missbrukat sin del av samhällsavtalet.
2015-07-26, 07:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag ser att Russia Today rapporterar om svenska opinionsundersökningar, dock inte Sentio:
Citat:
Two major polls (by YouGov for Sweden's Metro newspaper and Novus) conducted in June showed that the far-right anti-immigration party ‘Sweden Democrats’ has the support of about 20 percent of Swedish voters.

Sen har vi lite desinformation från Adrian Groglopo på Göteborgs universitet, givetvis från vänsterstyrda "Institutionen för Socialt arbete":
Citat:
“Sweden is going through political period very complex and bad,” Groglopo said. “We [are witnessing] a raise of fascism and Nazism in Sweden…they are getting political power.”
.
He stressed that one of the main problems is ethnic discrimination in the labor market as most of the unemployed are “not Swedes.”
Man kan ju undra var den jävla pajasen har sett att Nazister & Fascister fått politisk makt i Sverige.

http://www.rt.com/news/310757-sweden-malmo-blasts-crime/
2015-07-26, 08:19
Medlem
Hinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag ser att Russia Today rapporterar om svenska opinionsundersökningar, dock inte Sentio:

Sen har vi lite desinformation från Adrian Groglopo på Göteborgs universitet, givetvis från vänsterstyrda "Institutionen för Socialt arbete":

Man kan ju undra var den jävla pajasen har sett att Nazister & Fascister fått politisk makt i Sverige.

http://www.rt.com/news/310757-sweden-malmo-blasts-crime/

Märkligt, det torde ligga i Rysslands intresse att SD växer. Eller är det viktigare att hålla bilden av väst som fascismens tillhåll?
2015-07-26, 08:24
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hind
Märkligt, det torde ligga i Rysslands intresse att SD växer. Eller är det viktigare att hålla bilden av väst som fascismens tillhåll?

Nej, tyvärr är SD NATO-vänligt. Något som är synd; tycker gott partiet kunde ha stått för att bibehålla det gamla svenska och försöka vara neutral så gott det går (även om det ibland inte går).
2015-07-26, 08:37
Medlem
Hinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Nej, tyvärr är SD NATO-vänligt. Något som är synd; tycker gott partiet kunde ha stått för att bibehålla det gamla svenska och försöka vara neutral så gott det går (även om det ibland inte går).

Vafalls? SD vill väl stå utanför alliansen? Kanske jag som inte hängt med i svängarna - men för att återkoppla, utöver detta så är SDs värdekonservativa framtoning mer kompatibel med Putins nationalistiska projekt även deras EU kritik torde tjäna Ryssland. Hmm jag hade allvarligt talat hoppats på stöd från Ryssland
2015-07-26, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Ja, utvisningar på grund av en persons härkomst är olagligt. Däremot kan en viss indirekt repatriering tillåtas juridiskt. Det kan exempelvis handla om en kraftig skärpning av villkoren för att tillerkännas bidrag och andra sociala förmåner som finansieras av skattemedel. Vidare är återvandringsbidrag fullt lagligt. Slutligen kan utvisningsreglerna för icke-medborgare vid brottslighet tillspetsas, men där kan lagstiftaren inte gå allt för långt med hänsyn bland annat till Europakonventionen. Man förmår helt enkelt människor att lämna landet. Jag tror att nämnda förslags kumulativa effekt blir ytterst påtaglig beträffande de som redan befinner sig här.

Det finns många olika lösningar, om man vill. Tex har många angett fel namn samt brett på extra när de angett sina asylskäl, då de varit medvetna om att ingen större kontroll skulle komma ske. Detta ska utredas grundligt och de som ljugit, ska ut direkt. Kanske kan man kombinera det med frivillig repatriering. De som erkänner att de ljugit, får mer tid på sig, får bidrag. Men om du avslöjas med din lögn åker du ut direkt och all din egendom konfiskeras etc. Då kommer mycket att lösa sig självt utan långa, jobbiga utredningar.

Allt går, om man vill och detta är inga konstigheter. Jag är säker på att folk i allmänhet vill att lögnare och brottslingar inte ska får skydd här, så om SD realiserar detta, kommer de att få ökat stöd.
Senast redigerad av icefrontier76 2015-07-26 kl. 08:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in