Citat:
Ursprungligen postat av
flashdownssyndrom
Hon sa att vi lever i ett patriarkat där kvinnor är förtryckta och att det därför är rätt att hata män som grupp (men inte män som individer) och att feminism handlar om att kämpa för att kvinnor ska få mer makt, och att feminism inte handlar om jämställdhet, även om jämställdhet i slutändan är målet. Ungefär så sa hon.
Kort sagt säger hon att det är bara okej att uttrycka hat som är hets mot folkgrupp. Jag menar i ordets verkliga mening, inte som det är juridiskt i Sverige, där hets mot folkgrupp inte är hets mot folkgrupp, medan lite allt möjligt som varken är hets eller riktar sig mot någon grupp kan vara hets mot folkgrupp.
Ungefär som att jag sade: "Nej, jag skulle aldrig hävda att jag ogillar någon som t.ex. Roberg Mugabe, men f-n vad jag däremot avskyr alla negrer!"
Kan knappast bli tydligare att lilla fröken Larsson har fastnat i en dogmatisk hatideologi med kollektivistisk människosyn. Finns det inga vuxna omkring henne som kan ge henne lite vägledning? Det är en sak att ha haft sådana tankar när man var tonåring, något helt annat att ha fått dem dokumenterade för eftervärlden, samt ytterligare något annat att det dessutom har spelats upp inför hela befolkningen.