2015-07-25, 14:48
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Det har blivit en norm och en könsroll för unga tjejer att vara feminister. Ingen av dessa puckade ung-brudar revolterar mot någonting egentligen - de gör exakt vad som förväntas av dem och inpassar sig i mallen för "ung tjej". Men antingen fattar de inte det själva eller också är det för svaga för att våga säga något.

De verkliga normbrytarna är de som förkastar feminismen.

Jag undrar verkligen ibland vad gårdagens feminister anser om dagens feminister. Gårdagens feminister som kämpade för rösträtt åt kvinnor och lika arbetsvilk. Kvinnorna som fick smyga med att de var feminister för att undvika hot, hat och våld. FI med Zara Larsson har förstört feminismen.
Citera
2015-07-25, 14:59
Medlem
JustZlatans avatar
Sommar i P1 borde ha en 18-års gräns. Alla som ställer upp och sommarpratar måste ha fyllt 18 år. Annars är risken stor att det blir för låg intelligens i programmet, speciellt när det kommer till feminister.
Citera
2015-07-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Hur misslyckade är ni män (och kvinnor) som kan bli så upprörda över vad en tonåring tycker och säger att ni skickar anonyma hatinlägg beträffande henne?
Visst är det fånigt, jag kan också känna en uppgivenhet över alla dårar som finns där ute, men beter man sig som en idiot måste man emellertid acceptera att man kommer bemötas av sådana.
Citera
2015-07-25, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Larsson är en icke-fråga. Hon borde åtminstone vara en icke-fråga. Normala sunda människor borde inte slösa tid på att lyssna på hennes infantila dravel och om man då, trots att man avskyr var hon säger, likväl sitter och lyssnar på henne i två timmar (eller hur länge sommarpratet pågår?) då [b]säger det mer om individen som lyssnar än om individen som pratar.
Människan utvecklas till storhet endast genom att utsätta sig för stort obehag och fysisk smärta .... Normal människa, är det ett mål för er idioter? Konstnärer och intellektuella behöver utsätta sig för idioter för att kunna skriva träffande parodier av dessa så kallade "normala" ...
Citera
2015-07-25, 15:16
Medlem
JnDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Vill bara påpeka såhär i början, alla som kommer skriva att hon ska dö och förtjänar att bli våldtagen. Det är ni som har gjort det här sommarpratet möjligt. Det är ni som ger ved till hennes eld. Ni är för henne, vad en kriminell invandrare är för en Sverigedemokrat. Alltså ett "bevis" på att hon rätt.
Tänk på det innan ni kommer hit och uttrycker onödigt hat. Hoppas att det kan bli en bra diskussion för en gång skull i detta delforum.

"De" som säger detta är ju de hon skyddar...
Citera
2015-07-25, 15:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Var hon bra?
Ja, enligt Expressen ligger folk och gråter av glädje. Så bra var det. Några expressencitat (såhär en dryg timme efter talet):

"Nu hyllas Zara Larsson på sociala medier efter sitt brandtal i "Sommar i P1".
Där belyser artisten problem hon upplever i samhället - och rör vissa lyssnare till tårar.
– Jag vägrar klappa patriarkatet medhårs, säger Larsson i programmet."

"Efter brandtalet hyllas hon nu stort i sociala medier.
"Zara är bäst", skriver en person på Twitter.
"Zara Larsson - inte bara en stark sångröst", skriver en annan.
"Just nu: gråter till zara larssons sommarprat. det var nog det sista jag trodde", skriver ytterligare en."

Journalistik i sitt essä.
Citera
2015-07-25, 15:20
Medlem
Var kommer chatten hållas?
Citera
2015-07-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, enligt Expressen ligger folk och gråter av glädje. Så bra var det. Några expressencitat (såhär en dryg timme efter talet):

"Nu hyllas Zara Larsson på sociala medier efter sitt brandtal i "Sommar i P1".
Där belyser artisten problem hon upplever i samhället - och rör vissa lyssnare till tårar.
– Jag vägrar klappa patriarkatet medhårs, säger Larsson i programmet."

"Efter brandtalet hyllas hon nu stort i sociala medier.
"Zara är bäst", skriver en person på Twitter.
"Zara Larsson - inte bara en stark sångröst", skriver en annan.
"Just nu: gråter till zara larssons sommarprat. det var nog det sista jag trodde", skriver ytterligare en."

Journalistik i sitt essä.

Haha, asså. Är det feministernas Marthin Luther King vi har att göra med här?

Eller är det såhär det ser ut när Expressen tar i från tårna för att bilda opinion.
Citera
2015-07-25, 15:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En grej man kan undra är hur mycket av detta som är hennes eget påfund. Det har ju framkommit hur hennes föräldrar ända sedan hon var väldigt liten har försökt matcha fram henne i alla möjliga sammanhang & gör henne "känd". Det är ju svårt att tro att mamman inte har ett väldigt stort finger med i spelet fortfarande bakom kulisserna. Vad vet man om mamman?
Citera
2015-07-25, 15:37
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Ett annat alternativ är att vi som tänker själva helt enkelt struntar i att lyssna på en PK-bimbos tirader, inbillningarna hos ett barn som inte ens gått ut skolan än. Att ens komma på tanken att självspäka sig framför denna dagsländas knasiga teorier är för mig helt obegripligt. Sådana som hon ska ignoreras, rakt av.

Så klokt och sunt resonerat.

Vemihelvete lyssnar på en lite obildad snuppa som knappt sett en naken karl på vykort och ännu mindre levt i verkligheten?
Vi kunde lika gärna hetsa upp oss över Disneyfiguren Snövits uttalanden i feministfrågan som denna lilla dagsslända Zara.
Hon kommer in i verkligheten inom sin tid hon också.
Hon är precis som vi var som nyutexaminerad Pansarfänrikar, vi kunde allt och visste precis hur världen fungerade samt var lika smidiga som järnspett.
Jösses vad vi senare lärde oss hur djävla fel vi hade och livets hårda skola fostrade oss senare till dugliga människor och yrkesproffs.
Vi får hoppas att denna lilla snuppa Zara får leva och verka i verkligheten och sedan kollar vi vad hon säger då med lite mer levnadserfarenhet förutom skolcafeterian som referensram i livet.
Livet, det är en tuff skola om man måste arbeta för att försörja sig.
Får hon leva på en räkmacka hela tiden så kommer hon nog att vara lika rabiat som nu.
Observera mina FB-kollegor, hon lever på en räkmacka och får allt serverat, inte en svettdroppe i arbete har hon presterat och kan då vara så här djävla rabiat och naiv.
Det ingår att vara så här djävla korkad i sin fanatiska ungdom, ungefär som följande uttalande,
"Den som inte är kommunist (fanatiker/radikal oavsett sak) i sin ungdom har inget hjärta, den som är kommunist (fanatiker/ radikal oavsett sak) i vuxen ålder har ingen hjärna".
Här är den lilla snuppan Zara mentalt och mognadsmässigt och låt oss leva med det.

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2015-07-25 kl. 15:54.
Citera
2015-07-25, 15:46
Medlem
BrotherJohns avatar
Det var väl samma gamla vanliga dravel. Alltså; jag ska bli en legend, manshat är bra, krossa patriarkatet osv.
Citera
2015-07-25, 15:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Det var väl samma gamla vanliga dravel. Alltså; jag ska bli en legend, manshat är bra, krossa patriarkatet osv.

Säkert varvat med lite det är synd om mig. Jo så var det säkert för de som nu lyssnande. Vi som inte lyssnade kommer nu att bli tvingade att höra om det ändå då det kommer vara en massa hyllningar överallt i media nu. Antar att kontentan blir att hon räddade Sommar likt hon räddade Allsången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in