Citat:
Ursprungligen postat av
IfIWereAGirl
Diaby snart klar för WBA även R Lambert ska vara överens om kontraktet.
Man undrar ju hur den mannen klarar en läkarundersökning egentligen, det måste ju vara få saker det inte är fel på. Men om han bara kan stå upp och spela åtminstone en halv säsong så har ju WBA gjort en fantastisk värvning. Diaby hade ju varit en stor spelare, och förmodligen nyckelspelare i Arsenal, om han bara varit hel någon gång. Jag hoppas att han får vara hel lite nu och spela de sista åren.
Angående Benzema så pratas det hela tiden om att Real ska värva någon, men jag har svårt att se honom stanna i vilket fall, om man gör den där rockaden som det pratats om med Ronaldo. Det är det,som det hänger på. Man kan inte gärna ha honom som bänknötare. Det är lite samma scenario som Cech - han är för bra helt enkelt, och i en sådan ålder då man ska spela.
Så det hela är nog ganska enkelt: antingen satsar Real på Benzema eller så gör man det inte. Om man inte tänker satsa på honom så är det nog bäst för alla parter att man säljer: Real får fortfarande ett bra pris, Arsenal får en bra striker och Benzema får spela - och sedan kan Real plocka in en spelare som funkar bättre i en ersättarroll, eller lägga pengarna på Reus.
Men vi får väl se som sagt, jag hade dock blivit förvånad om man spelar Ronaldo på Benzemas plats och den senare glatt accepterar det och är kvar i klubben.