2015-07-19, 16:59
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexan
Vad fan ska jag göra åt grannens hund som skäller så in i helvete?

Jag har provat att prata med dom, skicka in lapp i brevinkastet, stått o bankat på deras dörr o skrikit tillbaka åt hunden, inget hjälper!
Hunden står vid ytterdörren och skäller oavbrutet när dom inte är hemma. Även ibland när dom är hemma också, men dom säger inte åt hundfan på skarpen utan dom ropar "GOOODIIS" när hunden står och skäller (Ja då fattar ju säkert hundjäveln att den gör fel om den får godis varje gång den skäller).

Snälla hjälp mig innan jag gör något väldigt dumt (typ Råttgift och köttbit genom brevinkastet). Klarar man inte av att fostra en hund ska man fan inte ha nån heller!

Jag tänkte ringa ordförande i bostadsrättföreningen efter semestern o se vad dom säger.
Hur länge lämnar de hunden ensamma? Man får inte lämna hunden ensam mer än fyra timmar så gör de det ring polisen och anmäl dom för djurplågeri, då är chansen stor de blir av med hunden.
Citera
2015-07-19, 17:39
Medlem
Grannen röker över min tomt

Grannen har börjat att röka mat. han har ställt en sådan rökmaskin på gränsen mot mig och står och röker en hel dag. ligger som ett rökmoln över min och grannens tomt men den som röker har alldeles fritt på sin sida då vinden i princip alltid ligger på mot min riktning.

Jag och grannen har varit över och försökt tala med den nya matlagningsfantasten om dennes vanor. ingen förändring sker mer än att rökningen ökar. han kan stå en hel dag och röka. doften sätter sig ordentligt i kläder och dynorna till utemöblerna.

Vad fasen ska man göra?
vi har provat den fredliga metoden och försökt och tala med rökaren flera gånger utan resultat.
Jag gick över och släckte röken. han tände bara en ny och vakta skiten sen istället.
Jag och grannen gick över med en svets en natt och svetsa igen locket på röken. inte ens det hjälpte då han hade vinkelslip.
Citera
2015-07-19, 17:45
Medlem
Drinkycrows avatar
Genom att hålla på att svetsa igen den och grejer har ni ju bara eskalerat konflikten. Var glad han inte polisanmälde er för skadegörelse. Nu är det en principsak och grannen kommer röka så mycket han orkar. Bra jobbat!
Citera
2015-07-19, 17:51
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
Jag och grannen gick över med en svets en natt och svetsa igen locket på röken. inte ens det hjälpte då han hade vinkelslip.
Inte en chans i hela världen att du och din granne har gått över och svetsat ett jävla lock mitt i natten, utan att någon märker.

Kontakta föreningen?
Citera
2015-07-19, 18:06
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Kontakta föreningen om du upplever det som ett problem. Det går säkerligen att lösa.

OT: När du först skrev att han stod och rökte mat så tänkte jag direkt på en tjock gubbe som tänder eld på en morot och blossar på
Citera
2015-07-22, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Fan, jag har en "ny" granne som borrat i typ två månader nu till och från..
Jag sover på lite olika tider och det är inte så jävla kul att vakna upp av en slag-borr eller borr. Sen hammare efter det...

Men det är jag som har sovit på fel tider, så jag har inte ens klagat.. (Antar att man får låta emellan 08-22.)
Varit tyst i två dagar nu iallafall..

Hoppas att han är klar. Verkar inte bygga om utan "hobby-snickra" typ tror jag. (Har bara hört av annan att han arbetar som snickare..)

Eller så har han renoverat. Jag hoppas han är klar nu..
Jävligt störande att inte få sova i lugn och ro. Och sömnen är viktig.

Finns inget värre än att vakna upp med en borr vägg i vägg där man sover. Sjukt irriterande.
Sen jag börjat dunka ibland på väggen har han slutat..

Men ibland har man varit så trött att man inte orkat röra på sig och försökt sova med öronproppar ändå, men det har inte riktigt funkat.
Men nu har det varit lugnt några dagar så jag hoppas han är klar fan..

Förstår vad du menar. Bodde tidigare i ett betonghyreshus som var skit-lyhört. Jag bodde på andra våningen av 6. Det var någon jävel som bodde på fjärde våningen och höll på att borra som in i helvete till och från i över ett år. Sedan när en bekant snackade med fanskapet visade sig att gubbjäveln höll på att bygga skyltar eller något liknande.
Citera
2015-07-22, 19:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
Förstår vad du menar. Bodde tidigare i ett betonghyreshus som var skit-lyhört. Jag bodde på andra våningen av 6. Det var någon jävel som bodde på fjärde våningen och höll på att borra som in i helvete till och från i över ett år. Sedan när en bekant snackade med fanskapet visade sig att gubbjäveln höll på att bygga skyltar eller något liknande.

Många tror ju att man får leva om som man vill 8-22, men det stämmer inte. I vart fall tolererar min hyresvärd inte att man stör sina grannar vilken tid på dygnet det än är.

Den här borrmaskinsmannen skulle du anmält, man får inte ha lägenheten som verkstad.
Citera
2015-07-23, 00:34
Medlem
Isnatts avatar
Idag var jag besvärlig granne
Hade råkat ta fel på datum så trodde jag hade tid idag istället för imorgon så jag hade lassat in i maskinen och när jag gick ner för att lägga in det i torkskåpet så hade nån ställt in sin tvätt och tvättmedel där och gått därifrån. Vad fan är det här tänkte jag och kollade bokningslistan, ooops.
Skrev i alla fall en lapp och bad om ursäkt och hängde upp min tvätt att torka på balkongen.
Snäll granne som lät min tvätt gå klart och väntade ut den.
Citera
2015-07-26, 00:41
Medlem
Stora problem med granne, fest och efterfest varje helg och hyresvärd varnat honom

Hejsan!

Börjar bli sjukt uppgiven kring min situation..

Flyttade in i lägenheten för ca 6 mån sen och et har knappt varit en lugn helg sen dess. Förfester och framförallt efterfesterna som är de som får mig att lacka. Vi snackar efterfester från 02.30 - 04.30 mer eller mindre varje helg. Riktigt höga sådana också, 4-7 personer står och skriker och musiken på max!

Huset är lyhört men hade inte varit några problem om det var en normal granne.
Det är bara 3 lägenheter här och tjejjerna ovanför levde också lite rövare, men efter en natt de låg och skrek i hallen med basen dunkandes till kl 04 så öppna jag dörren och skrek åt de att vara tysta. de kom sedan ner dagen efter och bad om ursäkt och efter det har allt varit bra. Kan tilläggas att tjejjerna tror jag är med på den andre grannens efterfester ibland så de stört jo inte av detta och de bor ovanför med sitt sovrum ovanför mitt vardagsrum. Alla är runt 20 års åldern och jag är runt 30 åren.

Men killen till sidan om mig som granne, har varit och snackat med han 3 gånger trevligt först, både när han är full och även när han varit nykter. Han dämpar sig alltid om man säger till honom, men sedan bara fortsatte det så 2 senaste gångerna var jag riktigt förbannad av totalt 6 tillsägningar.

Jag har även kontaktat hyresvärden och husvärden har sagt till han 2 gånger. Inte ens efter fått tilläsgnesle av hyresvärden dämpar han sig.

Senast idag, så kom husvärden och sa till honom då det är SVINHÖG musik till kl 23.30. Antagligen blir det väl efterfest inatt med.

Hur sak jag göra!? Har massa video bevis. Hyresvärden menar på att jag måste göra 3 polisanmälningar sedan kan ha nbli vräkt.

Borde det inte duga med att husvärden sett hur det går till och all bevis jag har? Hyresvärden ska säga till han en andra gång nu men det kommer inte bli någon skillnad.

Hur gör jag denna polisanmälan? Ska man ringa 112 när festerna är igång? Ibland är inte efterfesterna super musik men nog med störande då de slammrar och skriker i köket. Tror knappast polisen har högprio på ett sådant ärende.

Tacksam för råd.
Uppgiven granne!
Citera
2015-07-26, 00:51
Medlem
utan.att.stannas avatar
Polisanmælan? Brukar væl vara typ nær securitas eller det anordnade sækerhetsbolaget har varit dær 3 ggr, vilket de journalfør.
Citera
2015-07-26, 00:53
Medlem
Hyreshuset är inte kopplat till störningsjour med securitas. det var hyresvärden själv som sa att jag ska polisanmäla.
Citera
2015-07-26, 01:29
Medlem
kinesarsles avatar
Det skadar ju inte att polisanmäla, men din värd snackar skit. Det finns inget som säger att du personligen måste göra tre (eller ens en) polisanmälan för detta. Såvitt jag har förstått det ska det definitivt räcka med att du tar upp detta med din hyresvärd för att det ska bli dennes ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in