Du är precis som alla andra från orten som beskärmar sig över oss som inget vet och därför spekulerar. Hemlighetsfulla och malliga över att ni vet nåt som inte vi vet. Är det inte dags att någon för en gångs skull berättar vad ni VET SOM INTE VI VET!
Jag kommer nästan från orten, och vi vet inget heller. De ende som vet nåt på riktigt är polisen och de som var på plats när LH hittades. Inte ens MPS vet något av egentligt värde.
Jag har tänkt på en sak och även skrivit ett inlägg i början om det. Jag vet inte om det är något jag läst eller vad det kommer ifrån. Såhär går mina tankar:
Kvinnan i den misstänkta trion har vissa förståndshandikapp, tänker inte snabbt och lika klart som vi andra. Hon kan ha blivit tillsagd att gå ut och sprida Lisas tillhörigheter i omgivningen. Då kan det ha blivit dessa , som vi tycker, omotiverade och planlösa ställen. Att få en svagbegåvad person att berätta vad som verkligen har hänt måste vara mycket svårt och att förhöra måste ju ska med varsamhet. Jag upplevde av de bilder vi sett, att polisen hanterat henne väldigt varsamt, därför kan ju detta bidraga till att jag fått denna uppfattning. Personen ifråga hade väl jobbat en tid på fiket, men jag tror inte att hon klarade detta arbete något vidare. Polisen håller naturligtvis koll vad hon är, men hon springer nog inte iväg. En inblandning i brottet tror jag hade kunnat se ut på detta sätt. Hon har troligen varit väldigt lätt att manipulera av en ev gärningsman.
Jag har tänkt på en sak och även skrivit ett inlägg i början om det. Jag vet inte om det är något jag läst eller vad det kommer ifrån. Såhär går mina tankar:
Kvinnan i den misstänkta trion har vissa förståndshandikapp, tänker inte snabbt och lika klart som vi andra. Hon kan ha blivit tillsagd att gå ut och sprida Lisas tillhörigheter i omgivningen. Då kan det ha blivit dessa , som vi tycker, omotiverade och planlösa ställen. Att få en svagbegåvad person att berätta vad som verkligen har hänt måste vara mycket svårt och att förhöra måste ju ska med varsamhet. Jag upplevde av de bilder vi sett, att polisen hanterat henne väldigt varsamt, därför kan ju detta bidraga till att jag fått denna uppfattning. Personen ifråga hade väl jobbat en tid på fiket, men jag tror inte att hon klarade detta arbete något vidare. Polisen håller naturligtvis koll vad hon är, men hon springer nog inte iväg. En inblandning i brottet tror jag hade kunnat se ut på detta sätt. Hon har troligen varit väldigt lätt att manipulera av en ev gärningsman.
Vad blir nästa trådsanning att det var en trio från samhall på mord turné?
Jag är inte insatt, men jag har för mig att bestämma dödstidpunkt går snabbare än att bestämma dödsorsak.
Det beror på som sagt.
Oftast så kollar man på insektsfaunan på kroppen. Flugor brukar lägga ägg rätt så omgående efter dödsfallet. Men om kroppen ligger nedgrävd i gödsel så kan det nog ta längre tid.
Dödsorsak brukar man kunna se lite senare ja, tror man måste öppna upp kroppen för att vara 100% säker på detta.
Jag gillar ditt tänkande och håller med, har haft liknande tankar helt från början av detta hemska fall.
Om jag får koordinaterna rätt, så går de till ett hus bortom Martorp, längst liksom norrut från den gården, och är det nån som bor där?
Kollar man på kartan på hitta.se, kommer det bara upp Husaby Bäckatorpet.
Om jag får koordinaterna rätt, så går de till ett hus bortom Martorp, längst liksom norrut från den gården, och är det nån som bor där?
Kollar man på kartan på hitta.se, kommer det bara upp Husaby Bäckatorpet.
Det är det huset som går under namnet Hovsgärde i tråden och påstås vara sommarstuga.