Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Inte nånstans i nån artikel har det stått att de fiskade på söndagen då Lisa försvann. Det blåste dessutom kuling. Däremot har det stått att den yngre brodern var och fiskade på fredagen strax innan de togs till förhör. Vem som lämnat den informationen? Mamman som pratade med den äldre sonen strax innan polisen klev in.

VAD MAMMAN SAGT:
- Nån i Sverige som känner gossarna har sett de dricka kaffe utomhus på söndagen 18.15. Vem denna person är berättas det inte i artikeln. Likaså inte hur mamman kan vet det. Inte otänkbart att det är nåt mamman hittat på.
- På fredagen då sönerna blev tagna till förhör pratade hon i telefon med äldsta sonen. Yngste sonen var då och fiskade.

TRÅDSANNINGAR:
- En eller båda sönerna fiskade på söndagkvällen då Lisa försvann. Berättade det för mamman.
- Mamman pratade i telefon med sönerna på söndagen (eller nån annan dag) . De sa att de drack kaffe ute 18.15 den dag Lisa försvann.

Japp vet vad som sagts.
Man har förmodat att de varit ute och fiskat då det är ett intresse de har, inte helt fel att tro detta.
Ang. kaffet så är det ingen trådsanning, utan något som mamman har berättat om!
Vill förtydliga att jag tror att man har rätt GM i häktet, detta är inget försök att förmildra någonting.
Uppger bara vad som sagts och skrivits, oavsett om det rör sig om trådsanningar eller inte.
Någon substans finns där i vilket fall om att bröderna kan ha varit och fiskat på dagen, eller?
Det är inte omöjligt.

Citat:
Mamman har haft kontakt med personer i Sverige som känner sönerna, som berättat att de sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus kvart över sex på kvällen, samma kvälls om Lisa försvann. Hon tror sig också veta varför polisen i Sverige intresserat sig för hennes söner.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/801088-mamman-till-de-misstankta-broderna-i-fallet-om-lisa-holm-talar-ut
2015-07-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Vilken aktuell tid? Jag kan bekräfta moderns uppgifter att den ena brodern satt och metade och den andra var hemma vid just den tidpunkt hon säger att det var så.

Apropå trollande är beslutet upp till dig. Jag är inte ute efter att stå i rampljuset eller komma med info för att bli populär. Då borde jag inte varit tyst så länge i tråden som jag varit.

Du får värdera din egen tro så värderar jag och andra vår.

Ser ut som det stämmer.

Edit: alltså söndag kväll 19.30
Senast redigerad av porslinslandet 2015-07-24 kl. 13:59.
2015-07-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Affären stänger kl 20:00 alla dagar i veckan.
Undrar just vad den filmen kan visa, om den nu finns.
Kanske en tidsstämpel kl 19:00 eller 19:55? eller om MGM har tur har de inte ställt fram till sommartid och kameran visar att han var där 18:30...
Filmen borde berätta en del om hans kroppsspråk t ex om han verkar stressad och tränger sig före eller om han lugnt står och läser av en innehållsförteckning osv osv.

Enligt denna länk har båda bröderna varit i affären ca 19.30 på söndagskvällen
Ja, håller med om att kroppsspråket kan visa mycket
Om de var stressade eller tog god tid på sig i valet av pizza

Källa: http://www.pressreader.com/sweden/expressen/20150719/283257391562809/TextView
2015-07-24, 14:03
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Enligt denna länk har båda bröderna varit i affären ca 19.30 på söndagskvällen
Ja, håller med om att kroppsspråket kan visa mycket
Om de var stressade eller tog god tid på sig i valet av pizza

Källa: http://www.pressreader.com/sweden/expressen/20150719/283257391562809/TextView

Medias tidsuppgifter ska precis som XO brukar påminna oss om tas med en nypa salt.
Senast redigerad av Ydrik 2015-07-24 kl. 14:05.
2015-07-24, 14:03
Medlem
Theforeigner
Här är hans (MGMs) facebook, det finns ingen kinky-bilder grupp som han är med i.

Om du eller andra hittar något kinky på hans facebook var vänlig att posta det med länk, tack.

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius.7

Ja du kan väl titta på de tex låtar han lagt ut på sin fb - med titlar som grovt översatta till svenska är typ : gåta, ondska, de vet inte, i brännolja
Jag e ingen musik kännare men jag tvivlar på att jag gillar en låt när de sjunger ngt om brännolja o ondska...
2015-07-24, 14:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
En fundering, till

Eftersom mobilen, säg, slogs sönder ca 18.30
Min nästa tanke blir då:
Varför gör man det?

Om Lisa levde, när mobilen togs sönder eller att det var meningen att hon skulle överleva övergreppet/? varför då ta sönder mobilen?
Hon kan ju ändå peka ut GM, utan mobilen
Skulle han släppa henne efter övergreppet eller vad han nu ville med henne

Kan det vara så/är det så att Lisa dog innan 18.30 och därför tar GM sönder hennes mobil för att undvika spårning?

Jag finner ingen annan vettig förklaring till varför man annars pajar mobilen, om hon inte var död redan vid 18.30

Jag griper efter halmstrån, känner jag

Jag kan lika gärna tänka mig att det sker som ett led i en situation som håller på att gå överstyr och där GM inte har fullt klart för sig vad han egentligen ska göra/vill göra. Jag tycker det är ett vanligt misstag i krimtrådarna att folk hela tiden vill hitta logiska förklaringar till olika beteenden hos GM. Men människor som handlar i affekt eller stress handlar inte alltid logiskt. Lägg på någon typ av personlighetsstörning med koppling till aggression/sexuell perversion och du får ännu mer skäl till att GM kan ha handlat både slumpartat och djupt irrationellt i vissa delar av förloppet. Jag ser inte något underlag i nuläget för oss att bedöma om Lisa var vid liv eller inte när mobilen av allt att döma förstördes/gjordes obrukbar.
2015-07-24, 14:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
En fundering, till

Eftersom mobilen, säg, slogs sönder ca 18.30
Min nästa tanke blir då:
Varför gör man det?

Om Lisa levde, när mobilen togs sönder eller att det var meningen att hon skulle överleva övergreppet/? varför då ta sönder mobilen?
Hon kan ju ändå peka ut GM, utan mobilen
Skulle han släppa henne efter övergreppet eller vad han nu ville med henne

Kan det vara så/är det så att Lisa dog innan 18.30 och därför tar GM sönder hennes mobil för att undvika spårning?

Jag finner ingen annan vettig förklaring till varför man annars pajar mobilen, om hon inte var död redan vid 18.30

Jag griper efter halmstrån, känner jag

Död eller oskadliggjord (medvetslös) är min uppfattning. Hon var i alla fall inte vid medvetande.
2015-07-24, 14:09
Medlem
Citat
Polisen har genom pejling kunnat fastställa varifrån hon skickade sitt sista sms, det till föräldrarna, från en plats i närheten av mopeden.

Kan hon ha skickat sms från ladan? Eller om det var GM som skickade?

För övrigt står det även att Lisas batteri var dåligt. Då vet jag det

Källa: http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2740259-spar-hittat-efter-forsvunnen-17-aring
2015-07-24, 14:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Ser ut som det stämmer.

Edit: alltså söndag kväll 19.30
Jag vill ha det till Fredag kväll den 12/7 när de greps?
Söndagen då Lisa försvann har det väl endast talats om kaffedrickandet 18.15 samt den tillkomma uppgiften om pizzaköpet?
2015-07-24, 14:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Japp vet vad som sagts.
Man har förmodat att de varit ute och fiskat då det är ett intresse de har, inte helt fel att tro detta.
Ang. kaffet så är det ingen trådsanning, utan något som mamman har berättat om!
Vill förtydliga att jag tror att man har rätt GM i häktet, detta är inget försök att förmildra någonting.
Uppger bara vad som sagts och skrivits, oavsett om det rör sig om trådsanningar eller inte.
Någon substans finns där i vilket fall om att bröderna kan ha varit och fiskat på dagen, eller?
Det är inte omöjligt.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/801088-mamman-till-de-misstankta-broderna-i-fallet-om-lisa-holm-talar-ut

Det var kuling. Inte bästa fiskevädret. Men somliga kanske gillar att kasta lina i motvind, så varför inte.

Det mamman säger är ju en trådsanning. Vi har inget belägg på att det hon påstår stämmer. Hon är ju inte vittne till det själv utan upprepar vad en okänd person sagt. Det är ju likadant som att nån här i tråden säger sig veta nåt om försvinnandet/mordet som sedan andra tar som fakta och baserar ett helt Hollywoodmanuskript på.
2015-07-24, 14:15
Medlem
Här är hans (MGMs) facebook, det finns ingen kinky-bilder grupp som han är med i.

Om du eller andra hittar något kinky på hans facebook var vänlig att posta det med länk, tack.

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius.7

Det bör även nämnas att han lagt ur ett klipp på fb på en "flicka som har 2 vaginor"
-känns d normalt? 😁
2015-07-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag vill ha det till Fredag kväll den 12/7 när de greps?
Söndagen då Lisa försvann har det väl endast talats om kaffedrickandet 18.15 samt den tillkomma uppgiften om pizzaköpet?

Du har rätt. Det är jag som blandar ihop korten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in