2015-07-25, 03:56
Medlem
skoltjejs avatar
Så om problemet är den som blir slagens fel och ni anser att våldet är självförvållat så kan vi också stänga ner psykologmottagningar och psykiatriska inrättningar. Psykisk ohälsa kostar staten 70 miljarder om året. Det kostar dessutom privata företag miljarder när deras anställda sjukskriver sig på grund av psykisk ohälsa.
Mäns våld mot kvinnor kostar i jämförelse 3 miljarder om året. Så vill vi spara på pengar så är det där vi ska hålla inne på kostnaderna.

Vi kan även sluta hjälpa kvinnor som blev våldtagna för att de hade kort kjol, rånoffer för att de klätt sig för fint och inbrottsoffer för att de lockat till sig tjuvar. Dessutom kan vi sluta ge vård till de män som ger sig in i slagsmål samt fotbollshuliganer. Bra va?
Citera
2015-07-25, 04:14
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Kostar dessa människor samhället miljarder för att deras älskling är döende?! åker dem in och ut på olika jourer? och belastar sjukvården med skador som lätt kunnat undvikits?

Ditt försvar av detta är ju roligt! "Det är ju okej att han pundar för han har det ju så svårt hemma och med drogerna han hoppas att det blir bättre"

Nej; men man vill finnas där som stöd för mannen man älskar och hjälpa honom att bli frisk, han är som natt och dag och man tror att om man kämpar tillräckligt mycket kan man hjälpa honom ifrån det destruktiva beteendet och han kan vara den fina man han alltid är annars.
Citera
2015-07-25, 04:31
Medlem
Det är lätt att yttra sig om saker man inte begriper och har erfarenhet av märker jag. Det är lite svårare att räcka ut en hjälpande hand än att räcka ett pekande finger.

Men det är väl så när man inte har några känslor.
Citera
2015-07-25, 04:35
Medlem
Citat:
Betalar staten flera miljarder skattepengar till ställen dit dessa män kan fly? Belastar dessa män sjukvården med skador deras kvinnor ställt till med? Annars ser jag faktiskt inte hur det är relevant?

Och varför i helvete skall de inte göra det? I så fall skall vi heller inte lägga pengar på att hjälpa folk som kört bil och råkat ut för olyckor. Inte överhuvudtaget faktiskt. Ger man sig ut i trafiken skall man också vara beredd att ta riskerna.
Citera
2015-07-25, 05:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Kvinnor som går tillbaka till en misshandlare är i regel rejält nedbrutna. Och som vanligt är det såhär på Flashback att det är skitlätt att räcka ut ett dömande finger.

Men det blir väl så när man inte har några känslor.

Det är ju nästan så man hoppas att vissa skall råka illa ut.

Nej man blir inte nedbruten av att få stryk som kvinna, det är tvärtom man blir kompetent, man slutar ha bullshit i sitt liv, man får alla dumheterna slagna ur sig. Man kan inte leva bland dumma människor efter det, vilket är alla människor som inte får stryk, både män och kvinnor som inte får det är omöjliga. Det är galna kvinnor, manginas, drama queens, white knights, och så vidare.

Citat:
Det är lätt att yttra sig om saker man inte begriper och har erfarenhet av märker jag. Det är lite svårare att räcka ut en hjälpande hand än att räcka ett pekande finger.

Jag har fått stryk sedan jag var 18. Det är bland det bästa som hänt mig utan det hade jag varit en total idiot.
Citera
2015-07-25, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Vid inga andra "brott" än icke-överfallsvåldtäkt (överfallsvåldtäkt är mycket ovanligt, i princip alla anmälda "våldtäkter" involverar män som kvinnan redan känner) och partnermisshandel är "offret" medansvarig.

Det finns inga butiksägare som medvetet försöker bli rånade och skjutna. Det finns inga killar som har "kompisar" som slår dem och de väljer att fortsätta umgås med. Det finns inga... ja, jag kommer inte på fler exempel för beteendet är så absurt.

Sanningen är den att ingen kvinna råkar bli misshandlad eller våldtagen av sin partner. Det är högst medvetet. Samhället lägger enorma resurser på att stoppa kvinnor från att bli slagna och våldtagna samtidigt som kvinnorna själva gör allt för att bli drabbade av sagda brott.

Vi får höra absurda långsökta förklaringar som att misshandeln kommer stegvis och därför inte märks förrän det är försent. Hade våldet från ett gäng kommit stegvis för en butiksägare hade det varit en fördel för butiksägaren då han kunnat agera. Vi får höra någon luddig utläggning om hur hon var förblindad av sina känslor.

Samma kvinnor dras om och om till män som slår och våldtar dem, sedan får samhället kämpa någon slags orwelianskt krig mot brott där brottsoffren gör allt för att bli offer. Poliser som stoppar pågående hustrumisshandel bara för att bli utskällda av frun. "Våldtäktsoffer" som gör allt för att öka chanserna för att bli våldtagna.

Tänk er situationen av att en rik man berättar för en massa löst folk att han har rik, går runt med stora mängder kontanter klockan 2 på natten i ett område som är känt för kriminalitet. Sedan måste polisen och samhället gång på gång lägga tid och pengar på att utreda dessa personrån.

Är det inte dags för samhället att sätta stopp för detta och helt enkelt säga att kvinnor får själva ta ansvar och själva stå för om de väljer män som våldtar och misshandlar dem? Det är ju uppenbart att det är medvetet, annars hade vi sett samma mönster i andra brott, där brottsoffret provocerar fram brottet.

Även kvinnor som inte blir misshandlade och våldtagna borde vara för en lagförändring då det kostar en massa onödiga pengar. De skräms dock med påhittade idéer om att ifall partnermisshandel och våldtäkt inom förhållande blir lagligt igen så kommer de bli misshandlade och våldtagna, självklart är så inte fallet då de undgått att bli misshandlade och våldtagna genom att helt enkelt välja partner som inte misshandlar och våldtar.

Dessutom är våldtäkt inom förhållande redan de facto lagligt då det nästan är omöjligt att bevisa att brott begåtts. De har ju gjort BDSM lagligt så varför inte en gång för alla erkänna att kvinnor som blir misshandlade av sina män vill bli misshandlade av sina män? Hade inte så varit fallet hade de ju lämnat sin man så fort tendenser till detta visat sig.

Tänk så mycket skattepengar som går till denna tvetalan. Ingen kvinna som inte har blivit misshandlad och våldtagen i ett förhållande kan väl på allvar tro att det skulle kunna drabba henne om hon haft "otur"?

Du förstår väl att majoriteten av våldtäkter, oavsett om du känner personen eller ej, så är det mörkhyade och förmodligen muslimer som ligger bakom?

(så det behövs ingen utredning överhuvudtaget)
Citera
2015-07-25, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Så om problemet är den som blir slagens fel och ni anser att våldet är självförvållat så kan vi också stänga ner psykologmottagningar och psykiatriska inrättningar. Psykisk ohälsa kostar staten 70 miljarder om året. Det kostar dessutom privata företag miljarder när deras anställda sjukskriver sig på grund av psykisk ohälsa.
Mäns våld mot kvinnor kostar i jämförelse 3 miljarder om året. Så vill vi spara på pengar så är det där vi ska hålla inne på kostnaderna.

Vi kan även sluta hjälpa kvinnor som blev våldtagna för att de hade kort kjol, rånoffer för att de klätt sig för fint och inbrottsoffer för att de lockat till sig tjuvar. Dessutom kan vi sluta ge vård till de män som ger sig in i slagsmål samt fotbollshuliganer. Bra va?

Dessutom Har starka misstankar att inget barn i skolan kommer att kunna komma fram till odödlighetens formel, med andra ord, vi stänger ner skolan med. Än mer sköna pengar till stadskassan.
För att inte tala om jobben, säg upp allesammans på affärer, då kan vi sno precis vad vi vill, dom som därimot vill betala gör det till en fond som upprättats. Affärerna spar pengar på icke arbetskraft samt vi köpare sparar, som sedan subventioneras rakt ner i TS konto.
Citera
2015-07-25, 07:42
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
På vilket sätt handlar det om rättvisa?
Jag har gått vidare med mitt liv och det skulle bara vara jobbigt för mig att behöva gå igenom allt och försöka bevisa allt som hänt, det är bara mitt ord mot hans. Och jag vill inte heller se honom, än mindre möta honom i en rättegång.

Däremot finns det kvinnor som behöver stöd, och som vill komma undan från honom och de bör givetvis få den hjälp de behöver. Precis som offer i andra brott såsom rån,inbrott, våldtäkt osv.

Rättssystemet bygger på principen att vi har lagar som ska skydda samtliga medborgare från utsatthet av brott. Ett av dessa brott är misshandel och när en person blir misshandlad så ska rättssystemet utöva ett rättvist straff för att förändra situationen från detta;

"Person A misshandlar person B och slipper undan alla konsekvenser"

"Person A misshandlar person B och får konsekvenser som motsvarar misshandeln"

Sätter man denna dynamik ur spel (vilket du gör genom att inte anmäla) så sätts civilisationen ur spel. Vill du ha en värld där det går att komma undan med vad som helst utan konsekvenser?

Sedan är det intressant att du så hundraprocentigt tänker på hur saker och ting påverkar dig personligen, hur t.ex. att du inte vill se honom i en rättegång väger väldigt tungt, medan du inte ens verkar ha tänkt på ifall han nu misshandlar andra kvinnor.
Citera
2015-07-25, 09:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Du påstår saker du inte vet ett skit om

Eftersom jag har en syster som gick tillbaka till en man som slog henne...
Citat:
Och varför i helvete skall de inte göra det? I så fall skall vi heller inte lägga pengar på att hjälpa folk som kört bil och råkat ut för olyckor. Inte överhuvudtaget faktiskt. Ger man sig ut i trafiken skall man också vara beredd att ta riskerna.

Eftersom det var det vi diskuterade... att män umgås med män som misshandlar dem så det kostar samhället pengar

Återigen... det är inte samma sak att sätta sig i en bil och åka och du har oturen att krocka, med att helt frivilligt umgås med en människa som du vet kommer att slå dig.
Citera
2015-07-25, 09:52
Medlem
Citat:
Deras pengabesparingsiver verkar bara gälla just kvinnor som blir misshandlade av sina män.

Man kunde ju faktiskt tro att de vill ha rätten att misshandla kvinnor utan att kvinnorna ska ha någonstans att fly överhuvudtaget. Hur många kvinnor har råd att gömma sig på hotell till exempel om hon inte kan gå hem?
Citera
2015-07-25, 10:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Deras pengabesparingsiver verkar bara gälla just kvinnor som blir misshandlade av sina män.

Man kunde ju faktiskt tro att de vill ha rätten att misshandla kvinnor utan att kvinnorna ska ha någonstans att fly överhuvudtaget. Hur många kvinnor har råd att gömma sig på hotell till exempel om hon inte kan gå hem?

Mr.pucko är tillbaka i tråden, när ska du få in i din tröga hjärna att det inte är "kvinnor" utan människor som kostar samhället miljarder för att de väljer att leva ett destruktivt liv.

Haha ja du den slutsatsen såg man ju inte komma alls man kan ju tro att ni tycker det är okej att dessa kvinnor lever ett destruktivt liv på skattebetalarnas pengar.

Blir hon slagen lämna idioten och gör en polisanmälan... svårare än så är det faktiskt inte.

Annars tycker jag vi ska fortsätta slösa pengar på pundare och alkisar, som väljer att fortsätta leva destruktivt.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-07-25 kl. 10:03.
Citera
2015-07-25, 10:23
Medlem
Citat:
Mr.pucko är tillbaka i tråden, när ska du få in i din tröga hjärna att det inte är "kvinnor" utan människor som kostar samhället miljarder för att de väljer att leva ett destruktivt liv.

Haha ja du den slutsatsen såg man ju inte komma alls man kan ju tro att ni tycker det är okej att dessa kvinnor lever ett destruktivt liv på skattebetalarnas pengar.

Blir hon slagen lämna idioten och gör en polisanmälan... svårare än så är det faktiskt inte.

Annars tycker jag vi ska fortsätta slösa pengar på pundare och alkisar, som väljer att fortsätta leva destruktivt.
Mr. pucko, du verkar inte fatta att det kostar samhället resurser om polisen ska hålla på och utreda kvinnor som har blivit slagna av sina män och att det kostar samhället resurser om en kvinna ska fly från en man som slår henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in