2015-07-26, 00:05
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Kvinnor är inte barn, de är vuxna individer. Vad gäller bögar så är det väldigt vanligt att det finns en dominant bög och en undergiven och de gör ofta betydligt värre saker än att slå varandra (det finns till och med bögar som skär kulorna av sin undergivna partner). Skillnaden är att bögarna är ärliga med att de vill bli misshandlade och kallar det bdsm. Bland lesbiska par är det vanligare med partnermisshandel än bland normala par. Män blir inte misshandlade av sina fruar, det är något "men's rights actvists" hittat på för de vill ha samma offerroll som kvinnor.
BDSM är inte samma sak som relationsmisshandel ditt nöt. Misshandel av män i relationer är tydligen inte helt ovanligt.
Citera
2015-07-26, 00:11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Hur vet du det? Är du en kvinna som har blivit slagen?

2) Kvinnor känner att de får uppmärksamhet när de får stryk. Det smickrande.

This.

Det kvinnor letar efter för det här är män som ger mobbar-vibbar.
Nej men jag har släktingar, vänner och tidigare kollegor som blivit misshandlade av sina män och jag har blivit misshandlad som barn. Sluta försvara misshandlande as. Problemet är komplicerat. Det enda du gör är att pissa offen i ansiktet med dina idiotiska kommentarer.
Citera
2015-07-26, 00:15
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Förklara då varför dömda mördare får brev från kvinnor? Vi har för övrigt satsat enorma resurser på att förhindra våldtäktsmän och hustrumisshandlare från att våldta och misshandla. Det har enbart lett till högre konkurrens om de få män som fortfarande misshandlar och våldtar sin partner.
Klassiskt problem. Naiva kvinnor som tror att de kan omvända mannen och som vill känna sig speciella. Observera att de allra flesta inte bevväxlar med mördare och kvinnoskändare.

Hur många tror du vill inleda en relation med Tomas Quick eller Anders Eklund t.e.x och vad har de kvinnorna för emotionella problem i övrigt? Normala, välfungerande kvinnor kommer inte söka sig till såna män. De är ofta uppväxta med våld och/eller övergrepp, missbruk i dysfunktionella miljöer vilket skadat dem mentalt och känslomässigt .
Senast redigerad av Cineasten 2015-07-26 kl. 00:34.
Citera
2015-07-26, 00:17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Förstår du att det är en kink? Här är ett exempel från bög-världen som visar konceptet,

det är det här som kvinnorna vill ha fast straight.
Det är för fan en erotisk historia, inte en skildring av verkligheten . Jeesus christ vad retarderad du är..
Citera
2015-07-26, 00:29
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Exakt.

Kvinnor blir slagna på massor av olika sätt men det är ingen som får skador för syftet är inte att skada kvinnan precis som Nandu säger.
Så alla poliser, sjuksköterskor/läkare/undersköterskor på akuten, ambulansförare, obduktionstekniker, rättsläkare och journlister,åklagare, försvarsadvokater, domare, offer och anhöriga/barn till offer ljuger då? Alla ljuger utom du?

Jag har räknat upp flera fall med allvarligt misshandlade kvinnor tidigare och det är inte ens en piss i Missisippi av alla som blivit misshandlade eller ihjälslagna av sina sjuka "män". Ändå har du mage att påståatt allt är lögn, att kvinnor mår bra av att bli slagna osv. Du är sorglig.
Citera
2015-07-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Är man inte en fjant som skyller på saker runtomkring så är det väldigt lätt, eftersom jag känner folk som bara slutat tvärt med sina missbruk.

Jaså varför då? Vi bör ju prioritera dessa människor också så de får flera chanser. Varför skall inte dessa få fler chanser när vi ger dessa människor som lever med misshandlare flera chanser?

Flera av mina vänner har brukat någon form av narkotika några av dem är döda några av dem tog sig ur några är fortfarande kvar i det.

Då vet du med andra ord att vissa av dem faktiskt inte kunnat ta sig ur det alls eller hur? Och att det kan krävas rejält med hälp?

Däremot tycker jag inte att det är helt oförståeligt att man inte får hur många chanser som helst. Och man måste även kunna kräva ansvar för t.ex barn som far illa av misshandlade kvinnor. Eller för den delen av misshandlade män.

Jag tänker på en sak som min barnterapeut sa när vi diskuterade kvinnomisshandel en gång. Hon sa att kvinnan också kunde stanna för att hon kände sig överlägsen mannen. Då tyckte jag hon resonerade dumt men jag har i vuxen ålder förstått resonemanget mer men man kan inte försvara det förhållningssättet kvinnan har då eftersom det dels ofta finns barn inblandat och dels är ett resonemang som gör att kvinnan riskerar livet för att bevisa att hon är "bättre" än mannen.

Är det verkligen värt det?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/annaekelund/article11845199.ab
Citera
2015-07-26, 00:37
Medlem
Vet att jag går lite ot nu men jag för min del tycker att det är dags att inte bara prata om kvinnomisshandel vad gäller våld i nära relationer utan även mansmisshandel och våld män emellan och kvinnor emellan. Vad gäller det sistnämnda kan jag tänka mig att det är ännu svårare att gå med tanke på att homo/bisexualiteten kan användas som utpressning. "Tänk om jag skulle tala om för din gamla hjärtsjuka farfar att du är bög" liksom.
Citera
2015-07-26, 00:46
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
BDSM är inte samma sak som relationsmisshandel ditt nöt. Misshandel av män i relationer är tydligen inte helt ovanligt.

Anledningen att kvinnorna inte också kallar det bdsm när de blir slagna av sina män är att de vill ha möjligheten att anmäla och få samhällets stöd när de tröttnat. De vill också ha möjligheten att förstöra för mannen, men de använder inte alltid denna makt, som exempelvis skoltjej i denna tråden som valde att inte anmäla sin misshandlande man.

Här är ett exempel på att vilja bli våldtagen samtidigt som hon behåller makt att kunna anmäla för våldtäkt:
https://www.youtube.com/watch?v=b4hNaFkbZYU

Citat:
Klassiskt problem. Naiva kvinnor som tror att de kan omvända mannen och som vill känna sig speciella. Observera att de allra flesa inte bevväxlar med mördare och kvinnosändare. Hur många tror du vill inleda en relation med Tomas Quick eller Anders Eklund t.e.x och vad har de för emotionella problem i övrigt? Normala, välfungerande kvinnor kommer inte söka sig till såna män. De är ofta uppväxta med våld och/eller övergrepp, missbruk i dysfunktionella miljöer.

Nej, det är du som är naiv. De vill inte omvända mannen, det är ungefär lika korkat som att säga att en man vill ha en fet kvinna för att han vill omvända henne genom hjälpa henna att banta tills hon blir den vikt han gillar. Våldsamheten mannen besitter är ett säljargument och de tvingas ofta konkurrera med en massa andra kvinnor om de få våldsamma män som fortfarande finns i vårt civiliserade samhälle.

Här har jag postat bevis för att det inte stämmer att kvinnorna som dras till våldsamma män kommer från en uppväxt med våld.

(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

Jag citerar;

Citat:
While it may be true that women who come from abusive or dysfunctional
childhood backgrounds may attract abusive men as mates, this is not always the
case.

Also, it is a myth that those with these backgrounds are the ones that end up in
abusive situations.

Women from loving homes, good boundaries, and high self-esteem may
end up with abusive mates.

Teorin om att kvinnor dras till våldsamma män på grund av dålig uppväxt är bara ett dåligt försök att förklara bort elefanten i rummet, vilket är att många kvinnor helt naturligt dras till våldsamma män. Kvinnan i sig är enligt vår kultur ett evigt offer och man får aldrig ifrågasätta. Ifall hon blir misshandlad så är det mannen som det är fel på. Går hon tillbaka till samma man så har han hjärntvättat henne, eller har någon form psykiskt övertag på henne. Hittar hon en ny man som misshandlar henne så är det på grund av att hon utsatts för en dålig uppväxt. Så fortsätter det i all evighet för att slippa konfronteras med verkligheten, vilket som sagt var är att vissa kvinnor vill bli misshandlade och det beror inte på något annat än dem själva.
Citera
2015-07-26, 03:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Anledningen att kvinnorna inte också kallar det bdsm när de blir slagna av sina män är att de vill ha möjligheten att anmäla och få samhällets stöd när de tröttnat. De vill också ha möjligheten att förstöra för mannen, men de använder inte alltid denna makt, som exempelvis skoltjej i denna tråden som valde att inte anmäla sin misshandlande man.

Här är ett exempel på att vilja bli våldtagen samtidigt som hon behåller makt att kunna anmäla för våldtäkt:

Nej, det är du som är naiv. De vill inte omvända mannen, det är ungefär lika korkat som att säga att en man vill ha en fet kvinna för att han vill omvända henne genom hjälpa henna att banta tills hon blir den vikt han gillar. Våldsamheten mannen besitter är ett säljargument och de tvingas ofta konkurrera med en massa andra kvinnor om de få våldsamma män som fortfarande finns i vårt civiliserade samhälle.

Här har jag postat bevis för att det inte stämmer att kvinnorna som dras till våldsamma män kommer från en uppväxt med våld.

(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

Jag citerar;

Teorin om att kvinnor dras till våldsamma män på grund av dålig uppväxt är bara ett dåligt försök att förklara bort elefanten i rummet, vilket är att många kvinnor helt naturligt dras till våldsamma män. Kvinnan i sig är enligt vår kultur ett evigt offer och man får aldrig ifrågasätta. Ifall hon blir misshandlad så är det mannen som det är fel på. Går hon tillbaka till samma man så har han hjärntvättat henne, eller har någon form psykiskt övertag på henne. Hittar hon en ny man som misshandlar henne så är det på grund av att hon utsatts för en dålig uppväxt. Så fortsätter det i all evighet för att slippa konfronteras med verkligheten, vilket som sagt var är att vissa kvinnor vill bli misshandlade och det beror inte på något annat än dem själva.
BdSM är en sexuell lek med överenskomna koder och stoppord, inte misshandel. Få in det i huvudet.
Citera
2015-07-26, 08:02
Medlem
Nandus avatar
Citat:
BdSM är en sexuell lek med överenskomna koder och stoppord, inte misshandel. Få in det i huvudet.

Du är ju rolig du. Jag postar ett långt inlägg fullt av fakta så svarar du genom att upprepa något jag redan svarat på. Anledningen att kvinnor som vill bli misshandlade inte är ärliga med detta genom att kalla det bdsm är att de vill kunna anmäla det och ta del av samhällets resurser (allt från skadestånd, till att folk tycker synd om dem, till att bli kända). Få män vill dock ställa upp på att spela rollen av hustrumisshandlare längre eftersom de sociala konsekvenserna för det är för stora, detta har lett till en explosion i popularitet av bdsm bland kvinnor då de fått välja mellan a) inte bli slagna, b) erkänna att de vill slagna.

Här är ett klipp där en Louis CK beskriver hur en kvinna ville syssla med trovärdig förnekelse;

Notera att det är mannen i historian som inte vill ställa upp som våldtäktsman, inte kvinnan som inte vill bli våldtagen.
Citera
2015-07-26, 08:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej men jag har släktingar, vänner och tidigare kollegor som blivit misshandlade av sina män och jag har blivit misshandlad som barn. Sluta försvara misshandlande as. Problemet är komplicerat. Det enda du gör är att pissa offen i ansiktet med dina idiotiska kommentarer.

Det är komplicerat att sluta ha sex med mannen som slår dig?

Citat:
Det är för fan en erotisk historia, inte en skildring av verkligheten . Jeesus christ vad retarderad du är..

Det visar konceptet av vad kvinnorna är ute efter.

Citat:
Så alla poliser, sjuksköterskor/läkare/undersköterskor på akuten, ambulansförare, obduktionstekniker, rättsläkare och journlister,åklagare, försvarsadvokater, domare, offer och anhöriga/barn till offer ljuger då? Alla ljuger utom du?

Jag har räknat upp flera fall med allvarligt misshandlade kvinnor tidigare och det är inte ens en piss i Missisippi av alla som blivit misshandlade eller ihjälslagna av sina sjuka "män". Ändå har du mage att påståatt allt är lögn, att kvinnor mår bra av att bli slagna osv. Du är sorglig.

1) De flesta kvinnor som blir slagna hamnar inte på sjukhus.

2) Kvinnor som blir allvarligt misshandlade eller dödade blev tillsammans med en mes och mobbade honom tills han tappade greppet. I de situationerna är det mannen som är den svaga parten och kvinnan som är den starka parten.

Citat:
Du är ju rolig du. Jag postar ett långt inlägg fullt av fakta så svarar du genom att upprepa något jag redan svarat på. Anledningen att kvinnor som vill bli misshandlade inte är ärliga med detta genom att kalla det bdsm är att de vill kunna anmäla det och ta del av samhällets resurser (allt från skadestånd, till att folk tycker synd om dem, till att bli kända). Få män vill dock ställa upp på att spela rollen av hustrumisshandlare längre eftersom de sociala konsekvenserna för det är för stora, detta har lett till en explosion i popularitet av bdsm bland kvinnor då de fått välja mellan a) inte bli slagna, b) erkänna att de vill slagna.

Här är ett klipp där en Louis CK beskriver hur en kvinna ville syssla med trovärdig förnekelse;

Notera att det är mannen i historian som inte vill ställa upp som våldtäktsman, inte kvinnan som inte vill bli våldtagen.

Legit,

Citat:
Det är framför allt frasen ”När vågar vi erkänna att det kan finnas en ömhet i ett slag över munnen” som fått flera personer, däribland artisten Åsa Jinder, författaren Unni Drougge och Aftonbladets kulturchef Karin Magnusson att gå i taket.

Citat:
Det vi är ute efter är att få igång en diskussion, att nyansera debatten och påvisa komplexiteten i att vara människa. Att fråga oss vad det är som gör att en del dras till att bli dominerade och väljer att bejaka sin sexualitet, säger Jessica Zandén till SvD.se.
Citera
2015-07-26, 09:50
Medlem
Citat:
Och vad jag pratar om är trovärdigt förnekande. Detta är trovärdigt förnekande:

Som jag sade tidigare, t.ex. homosexuella män är ärliga och säger att de vill bli misshandlade. Heterosexuella kvinnor vill både bli misshandlade och våldtagna, samtidigt som de behåller det trovärdiga förnekandet, alltså de vill kunna anmäla för våldtäkt och misshandel och få ta del av samhällets resurser tillägnade till slagna och våldtagna kvinnor.
Men du vill alltså bara förbjuda den ena halvan av dessa kvinnors önskningar, nämligen att de ska få ta del av samhällets resurser? Att de ska bli misshandlade och våldtagna har du inget emot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in