2015-07-25, 11:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Polisen har säkert undersökt fler personer, och kunnat avfärda alternativa mördare.

Det folk inte tänker på är att det var en sökinsats som ledde till att Lisa hittades på ett ställe som bara få personer har tillgång till.

Det är för långsökt att tro att några andra gärningsmän hade förvarat Lisa där hon hittades, inom räckhåll för Litauerna!

Medan Litauerna strök omkring och "letade" efter sin katt visste de att det pågick en sökinsats. Att inte hjälpa till är också en märklig omständighet som visar på att det var något underligt med dem. Särskilt efter att arbetsgivaren AJ, hade visat att han var samarbetsvilligt och gav tillstånd till polisen att söka överallt. Litauerna kände till den plats där Lisa hittades, och hade tillträde på ett sätt ingen annan hade, och det är en sak som de inte kan bortförklara.

Liteuerna borde ha insett allvaret i sökinsatsen när handsken hittades och platsen kryllade av folk som letade efter Lisa. Att de inte förstår svenska ser jag på som en skröna. Och de förstod ju omgående, i alla fall tillräckligt för att ringa mamma och få till ett taffligt alibi.

Om AJ eller hans anhöriga varit inblandade, som det nu påstås i tråden så hade fyndplatsen inte varit på Litauernas domäner. Mer intelligens finns det nog i den familjen. För att inte tala om avsevärt större lokalkännedom än just det ställe Litauerna hade tillgång till.
Hur vet du att bara få personer hade tillgång till fyndplatsen? Om den var olåst hade alla tillgång till den.

Vad är märkligt i att de arbetade istället för att söka? De flesta av Götenes invånare sökte inte.
2015-07-25, 11:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
A.J och G.J hade försökt sälja en nytvättade bil
i Götene till Åkesson, som tyckte det stank för
mycket i bagaget.
Detta var under i samband med sökandet.

Jag har kanske missförstått det hela?

Min kommentar gällde ett påstående vad det gällde "brödernas" bil. Jag gissar att "brödernas" bil avser något av fordonen som stod parkerad utanför huset när de hämtades till förhör?

OT: Att sälja en nytvättad bil är väl ganska så normalt, är det inte? Även vaxning är vanligt......allt för att höja priset!
Senast redigerad av Utflyttad 2015-07-25 kl. 11:39. Anledning: korrigering av typo
2015-07-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur vet du att bara få personer hade tillgång till fyndplatsen? Om den var olåst hade alla tillgång till den.

Vad är märkligt i att de arbetade istället för att söka? De flesta av Götenes invånare sökte inte.

Det viktiga blir då att fråga sig, vilka visste om att fyndplasten stod olåst?
2015-07-25, 11:42
Medlem
Om vi tänker baklänges,

Vi utgår från fyndplatsen

Vilka hade kännedom om att boden fanns?
Hur tog man sig till boden?
Om man endast kunde köra till boden genom gården Martorp
Så är det någon som har anknytning till martorp.
Stod boden låst? Vilka hade nycklar?
Stod den olåst? Vilka visste om att den var olåst?
2015-07-25, 11:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Det viktiga blir då att fråga sig, vilka visste om att fyndplasten stod olåst?
Det behöver inte GM ha vetat. Han kan ha kört in på den till synes öde lantbruksfastigheten och sett en bod på avstånd från byggnaderna och utom synhåll från vägen. Han kände på dörren och den var olåst. Hur många dörrar han kände på innan han hittade boden vet jag inte.
2015-07-25, 11:43
Medlem
Citat:
Om vi tänker baklänges,

MGM visste, antar jag
AJ visste, antar jag
Killen med fyrhjulingen ?
Andra arbetande på gården?
2015-07-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Polisen har säkert undersökt fler personer, och kunnat avfärda alternativa mördare.

Det folk inte tänker på är att det var en sökinsats som ledde till att Lisa hittades på ett ställe som bara få personer har tillgång till.

Det är för långsökt att tro att några andra gärningsmän hade förvarat Lisa där hon hittades, inom räckhåll för Litauerna!

Medan Litauerna strök omkring och "letade" efter sin katt visste de att det pågick en sökinsats. Att inte hjälpa till är också en märklig omständighet som visar på att det var något underligt med dem. Särskilt efter att arbetsgivaren AJ, hade visat att han var samarbetsvilligt och gav tillstånd till polisen att söka överallt. Litauerna kände till den plats där Lisa hittades, och hade tillträde på ett sätt ingen annan hade, och det är en sak som de inte kan bortförklara.

Liteuerna borde ha insett allvaret i sökinsatsen när handsken hittades och platsen kryllade av folk som letade efter Lisa. Att de inte förstår svenska ser jag på som en skröna. Och de förstod ju omgående, i alla fall tillräckligt för att ringa mamma och få till ett taffligt alibi.

Om AJ eller hans anhöriga varit inblandade, som det nu påstås i tråden så hade fyndplatsen inte varit på Litauernas domäner. Mer intelligens finns det nog i den familjen. För att inte tala om avsevärt större lokalkännedom än just det ställe Litauerna hade tillgång till.
Det finns ingen möjlighet att bevisa att det var endast litauerna som kände till lokalen där kroppen fanns, det blir endast en dålig gissning.
Problemet kommer omedelbart, på vilket sätt transporterades kroppen från platsen där mopeden fanns och till lokalen där kroppen hittades ?
Att inte litauerna deltog i söket finns logik till, de hade ett jobb att sköta och sedan fanns det mer än nog personal som sökte Lisa ca 80 poliser, 20 sökhundar, ridande polis, helikoptrar och 1000 personer från Missing People.
Jag skulle tro att de ansåg själva att de kommer att bli utpekade som gärningsmän därför de är utlänningar, det är också vad som skett på deras hemort det är ingen som tror att de är skyldiga där, utan att de är utsedda till syndabockar därför de är utlänningar.
Att handsken hittades i ladan kan väl inte var litauernas fel, det var AJ som såg handsken att den var liten storlek och därför togs den upp, och AJ överlämnade den till polisen.
Senast redigerad av Fagro 2015-07-25 kl. 11:56.
2015-07-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det behöver inte GM ha vetat. Han kan ha kört in på den till synes öde lantbruksfastigheten och sett en bod på avstånd från byggnaderna och utom synhåll från vägen. Han kände på dörren och den var olåst. Hur många dörrar han kände på innan han hittade boden vet jag inte.

Jag förstår inte varför GM söker sig till byggnader med risk för att stöta på folk som kan se bilen m.m.
Om GM dumpade Lisa på natten då det var mörkt är det omöjligt att se boden, om GM inte redan visste om att den fanns.
Tror inte GM känner på olika dörrar i hopp om att den ska vara olåst, då hade det varit betydligt enklare att dumpa henne i skogen någonstans
Kanske flera mil bort
2015-07-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Hon blev skändad och brutalt
metodiskt mördad med sex-sadistiska
rituella inslag.
Något som serie mördare oftast gör,
en återkommande ritual på
sitt specifika slag.
Hennes ben var tydligen brutna
och knäckta för
att få in henne i det lilla utrymmet
som Polisen fann henne i.
Vissa delar var bort-
styckade för att få bort bevis.
Mordet och försvinnandet på Lisa Holm
var en "Kron Juvel" för den/de som
utförde det.
Den och de äger platsen där det utfördes
,behovet att bli förverkligad och
sedd som en "Kunglighet"
på sitt Pampiga högsäte uppfylldes
mer än rågat.
Ondskans maskineri är ett mycket
komplicerat ämne, för svårt för dom
flesta att förstå och våga ta in.
Ni vill inte, ändå är det så solklart
för den som är bevandrad i mörkret
bortom hjärtat, eller själv övervunnit
dess grepp.
Maktens spelregler är stränga, det som
varit det nekas, det som ingen sett det
finns inte, tänka framåt men "gotta"
sig minnena, kanske rentav ha en
souveni att lukta på, att minnas ett dåd
väldigt få skulle klara av att undkomma.
Det finns även de som karvat ut filé
för att ha minnesmåltid över den
"Tjugo taggade hjorten"
Det är en väldigt förnämliga maktprestation
a la dobe, om ni förstår?
Ett fruktansvärt maktmissbruk som
inte följer vår kära Kung Karl Gustavs citat
på myntet "För Sverige i tiden".
Eller hur?

Vad är det för fel på dig? Sitter du och runkar till detta? hade du haft insyn i utredningen eller någon som helst krim.kunskap hade du inte uttryckt dig på detta sätt. Alltså, psykfall.

Har följt tråden från dag 1. Jag tror, som så många andra, att det är en följd av tragiska omständigheter. Tror man försökte råna henne alt. försökte hon få ut något från dem (sprit), något går fel man kanske slår henne och hon ramlar illa alt. så mördar man henne för att hon hotar anmäla dem till polisen osv.

Jag är inte alls inne på våldtäktsspåret då jag har svårt att se det psykologiskt hur två bröder varav en gift skulle dela på en partner, dessutom har frugan hjälpt dem(uppenbarligen) att vilseleda och försvåra för polisen/mp.
2015-07-25, 11:50
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Då tar vi det ett varv till.
Djuren vistas utomhus så här års och då ser det ut så här:

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.skovdeslakteri.com%2F bilder%2Fsidor%2Fbonde_jonsson.jpg

Om någon fått för sig att detta visar plågade djur inomhus så delar jag inte den uppfattningen för antingen så är de inomhus eller utomhus och jag påstår att bilderna visar att de faktiskt är utomhus.

För övrigt hänvisar jag till min signatur och upphovet till densamma:

– Vi har släppt gården och det finns djur där inne som behöver få mat. De har naturligtvis fått mat även under tiden med avspärrningar men nu behöver de kunna komma in med ensilagemaskiner och annat.

Tack för länk Jane Doe
Senast redigerad av hasselmuz 2015-07-25 kl. 11:52. Anledning: tillägg
2015-07-25, 11:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag förstår inte varför GM söker sig till byggnader med risk för att stöta på folk som kan se bilen m.m.
Om GM dumpade Lisa på natten då det var mörkt är det omöjligt att se boden, om GM inte redan visste om att den fanns.
Tror inte GM känner på olika dörrar i hopp om att den ska vara olåst, då hade det varit betydligt enklare att dumpa henne i skogen någonstans
Kanske flera mil bort
Det kan vara av hänsyn till Lisas anhöriga som han ville att kroppen inte skulle vara åtkomlig för djur och så småningom hittas.

Lisa fördes bort från kaféets närmaste omgivning innan pappa och kavalleriet var på plats. Ockham säger att Lisa redan var död då och fördes direkt till fyndplatsen, medan det var ljust.
2015-07-25, 11:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Om vi tänker baklänges,

Olåst tippar jag på såvida det inte var en användare av boden som hade nycklar.
Det kan inte finnas många nycklar till en gammal bod som står avsides på gården, så att flera anställda skulle ha nycklar känns inte så sannolikt.
Antagligen är det bara AJ som har dom nycklarna liggande någonstans och letar fram dom vid behov.
Det måste vara många med anknytning till Martorp/Blomberg som vet att boden finns eller sett den.
Eller känner någorlunda till Martorp och helt enkelt får syn på den bakom gården?
Man kan ta direkt till vänster vid infarten på Martorp, runda byggnaden förbi gödselbrunnarna så är man framme vid boden utan att köra genom själva gården.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in