2015-07-25, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Varför tar man upp en handske som man ser inte tillhör en byggarbetare när man vet att en flicka är försvunnen, vill man sätta sin DNA på den lite mer lagligt eftersom man vet att det redan finns DNA på den? Varför letade man inte igenom de närmaste byggnaderna samma kväll dvs Ladan ? Varför letade inte AJ igenom alla sina byggnader och baracker utan tipsade istället polisen om öde hus längre bort? Många frågetecken och allt känns väldigt skumt

Jag minns också denna första intervju med AJ och förvånades redan då över hans förslag om var de specifikt skulle leta. Speciellt att de borde leta på diverse avlägsna ödetorp. Skumt i kombination med andra variabler.

Har någon denna interview tillgänglig för referens?
2015-07-25, 08:56
Medlem
Jag tror/vet att han klippte henne bakifrån precis när hon hade satt nyckeln i låstet och slet i henne i bilen.
2015-07-25, 09:21
Medlem
angladotters avatar
Vad som gör mig skeptisk till att rätt person sitter häktad är att man inte började misstänka 35-åringen därför att man hittat bevis som pekade mot honom, utan att det hela började med "polisiär intuition" varefter man började söka efter allt som kunde bekräfta dessa intuitiva misstankar. För mig känns det bakvänt. Jag tror att om man utan konkreta bevis, enbart "på magkänsla", börjar misstänka någon för ett brott och sedan ägnar alla resurser åt att försöka hitta sådant som gör att den misstänkte skulle ha kunnat begå brottet, så hittar man alltid det man "vill" hitta.

Jag hade känt mig mycket mer övertygad om att man gripit gärningsmannen om misstankarna varit ett resultat av att man funnit bevis som entydigt pekade just på honom.
2015-07-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Vad som gör mig skeptisk till att rätt person sitter häktad är att man inte började misstänka 35-åringen därför att man hittat bevis som pekade mot honom, utan att det hela började med "polisiär intuition" varefter man började söka efter allt som kunde bekräfta dessa intuitiva misstankar. För mig känns det bakvänt. Jag tror att om man utan konkreta bevis, enbart "på magkänsla", börjar misstänka någon för ett brott och sedan ägnar alla resurser åt att försöka hitta sådant som gör att den misstänkte skulle ha kunnat begå brottet, så hittar man alltid det man "vill" hitta.

Jag hade känt mig mycket mer övertygad om att man gripit gärningsmannen om misstankarna varit ett resultat av att man funnit bevis som entydigt pekade just på honom.

...bland annat fann man ju LH i samband med att man plockade in MGM (men de greps väl i officiell mening först efter LH var funnen?). Dessa två händelser är delar i en kedja och kan inte friställas ifrån varandra.
Senast redigerad av Xzeeed 2015-07-25 kl. 09:38.
2015-07-25, 09:34
Avslutad
Att man lägger yppande förebud över fallet LISA HOLM
är tyder nog på att det är av sådan grotesk art att
det rent ut kan få POLITISKA KONSEKVENSER.
En snöbolls effekt med risk att avslöja något allt för
dyrbart.
A.J och sonen G.J har hyrt gästarbetarnas tjänster
och planterat bevis GIVETVIS.
Skulle GM vara den man som sitter?......TVEKSAMT!
Däremot är han en mycket väl göd GÅS som kan offras
kanske till och med för en ersättning blir
Litauen insyltad.
Det passar väll bra på ett sådant FONDABELT HÖGSÄTE
med en INSYLTAD VÄL GÖD GÅS efter en sådan
CHARMERANDE LAM BRICOTE A LA LISA HOLM?
Och eftersom det Svenska Folkets Pöbliska träliga natur
så blir detta till en nertystad fars där den som får betala
betala denna FORMIDABLA MÖRDAR BUFFÉ en liten
gästarbetare som bara varit "fotsoldat" så som
under engelsk adlig rävjakt får plocka upp RÄV-KADAVRET
sönder trampat och ihjäl bitet.
Ni är för mig som skällande hundar dom flesta av er, många
är nog mer som valpar.
Ni tycker Lisa Holms slaktade och skändade
kropp är segt i sin textur och svårsmält, men så länge
det finns några delar kvar att "tugga" på, varför inte?
(MENTALA HYENOR) inget nedsättande i HYENOR som art.
Det är mer min bild av vad man dresserat detta lands
inneboende folkslag.
Den Franska Revolutionen kom aldrig till Sverige!
Här styr HÖG ADELN / NY ADELN alltjämt.
Så "yppande förbudet" ger också bevis på min
tes "-Ni ska fan veta er plats! Lilla äckliga Pöbel!"
Och upprättelsen till Lisa Holm tas ifrån.
LISA HOLM BLIR VÄLPLANERAT BRUTALT MÖRDAD
INTE EN GÅNG UTAN MINST 3 GÅNGER.
En på det fysiska och andliga planet, en annan
på det juridiska planet och en tredje av er, fast ni inte
vet det.
FINNS DET NÅGON HÄR MED FÄRDIG UTVECKLAD HJÄRNA
PÅ MINST TJUGOFEM ÅR SOM FÖRSTÅR VAD JAG FÖRSÖKER SÄGA?
JAG HAR NÄMLIGEN VÄLDIGT LITEN TRO PÅ ATT DET
ÄR SÅ!
( Inget ont med att vara under tjugofem, men det bidrar till vissa
hormonella störningar som kan motverka "FB" utredningen, om
ni nu förstår vad jag menar? tveksamt.
2015-07-25, 09:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Hur vet du fetade? Kan väl mycket väl vara så att man hade den som sitter under lupp tidigt men ansåg chansen att hitta Lisa större på det sätt man agerade. Än finns väl inget som pekar på att polisen agerade fel
2015-07-25, 09:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Tänk om händelsen var såhär?
Någon såg Lisa på cafét och blev förtjust i henne. Hen visste att flickans moped var parkerad där det var. Hen "hanterar" lite mopeden så, att sedan Lisa försöker starta den, lyckas hon inte. Kanske tömmer hen helt enkelt bränseltanken? LH försöker starta men lyckas inte. Hen vaktar och bjuder sin hjälp, men mopeden startar inte. Då bjuder hen skjuts i sin bil/fyrhjulning för Lisa. Och så händer...
Jag har varit inne på något liknande men det förutsätter att denna person såg Lisa parkera moppen vid 9.30 tiden på morgonen. Då det stod 2 mopeder bakom hörnet skulle det vara tvunget att denna person kände Lisas moped.
Alternativt att denne person visste att hon skulle åka moped sedan tidigare eller sett och känt igen Lisa utanför Skövde på väg mot Kinnekulle och förutsatt att hon skulle jobba på cafét. Skulle Lisa berättat för någon kund att hon skulle åka moped hem, måste det varit till någon som visste hur ägarinnans moppe såg ut, såvida hon inte beskrivit sin egen moped för denna.

Ovanstående beskriver endast att det var specifikt Lisa som var förutbestämd som offer.

Alternativet är ju slumpmässigt utvald moped av kund eller annan med risk för att det lika gärna kunde vara en killes.

Är man bekant med MS moped som brukade stå där kan man ju undra varför man inte valde denna?
Man var inte intresserad av henne?
Hon hade kanske redan hunnit åka?
Man är en vän till henne?
Mopederna var lika till utseende MS hade åkt och man tog fel?
2015-07-25, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jo du det händer men inte så ofta

"Den 23-årig pappan upptäckte att en pedofil förgrep sig på hans 5-åriga dotter. Pappan attackerade gärningsmannen och misshandlade honom till döds. Nu har han friats av en jury i Texas, USA."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15014265.ab

Det finns nog många sådana fall om går längre bak i tiden. Säkert mer vanligt i andra länder där kulturen är sådan att familjen hämnas en mördare av någon i familjen.

Ja det händer men extremt sällsynt, 0.001% kanske? Vi har även ett fall i Sverige som nästan är identiskt med det du beskriver. Det är skillnad om man hittar GM på bar gärning eller snubblar över denne ett par veckor/månader/år senare.
2015-07-25, 09:55
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur vet du fetade? Kan väl mycket väl vara så att man hade den som sitter under lupp tidigt men ansåg chansen att hitta Lisa större på det sätt man agerade. Än finns väl inget som pekar på att polisen agerade fel
Jag vet bara vad polisen har gått ut med officiellt, och enligt de uttalanden man gjort riktades misstankarna mot litauerna enbart på grund av "polisiär intuition".
2015-07-25, 09:56
Medlem
Citat:

Om du menar att först utser man en gärningsman och sedan börjar man söka bevis mot den mannen, sådant slutar vanligen med ett fiasko.
Orsaken är att det finns ingen möjlighet att få ihop en sammanhängande kedja där alla händelserna stämmer in, om det är fel person som är utsedd till gärningsman.
Det logiska är att man misstänker en person när det finns bevis som binder personen till brottet.
2015-07-25, 09:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Inte i dagsläget, nej. Inte mot bakgrund av att en person sitter häktad på högsta
misstankegraden och mot vilken det ska finnas "väsentliga bevis". Och denne personen
ska inte vara någon bekanting sedan förr.

Jag håller mig till det vi känner till och det är att en 35-årig man från Litauen misstänks
för mordet alltså. Så varför måste jag tvunget då tro att det är någon svartsjuk expojkvän
eller farlig stalker som inte någon känt till existensen av som istället är förövaren?

Jag utgår inte ifrån att polisen låtit bli att undersöka andra spår även sedan gripandena
gjordes. Jag utgår ifrån att man varit noggranna här och inte missat något.

På tisdag är det ny häktningsförhandling. Den häktade nekar och har motsatt sig att
vara häktad och vill släppas omgående. Tror du att han blir det? Släppt alltså?
Okej, det är din övertygelse om att MGM är skyldig som gör att du inte kan se någon annan förklaring till mordet än sex. Vad är "väsentliga bevis"?
2015-07-25, 10:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Fick upp alla dessa adresser på AJs son GJ, incl dator/år när han var skriven på dessa adresser:

http://www.solidinfo.se/person/Nils_Gustav_J%C3%B6nsson/66c9dab95d55ad2465f9f4bd81c9a6cc

Nil* Gusta* Jönsso* (*=s,v,n)
Man, 51 år, född 30 Juli 1963

Adress:
Nordenflyckts väg 65, 3 tr
112 15 STOCKHOLM

2014-01-14
Husaby Bissgården
533 95 GÖTENE

2013-09-26
c/o Högberg Skeppargatan 39
114 52 STOCKHOLM

2009-12-18
Blombergs Säteri
533 93 KÄLLBY

2009-03-19
Österängs Egendom
533 94 HÄLLEKIS

2008-12-29
Värtavägen 33
115 29 STOCKHOLM

Denna adress som GJ var skriven på i 2014 ligger ca 1,5 km syd om Martorp !!!
Undrar om han fortfarande använder det stället ???

2014-01-14
Husaby Bissgården
533 95 GÖTENE
Om GJ var skriven i Götene 2014 lurade Folkbokföringen mig när jag frågade. Vad menar du med "skriven"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in