2015-07-20, 09:30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedtalks420
Jag är själv tattare så ska förklara allting här nu! Ordet tattare ä INTE ett annat ord för zigenare o resande, de ä olika saker! Resande är samlingsnamn för tattare o zigenare, o alla tattare o zigenare ä inte romer heller! Men iaf, tattare kommer från ordet tatar, som var en speciell gren av de romska släktet då vi va mer aggressiva, dehär står inte på Wikipedia men dehär ä sanningen! Folk har sedan blandat ihop tattare o zigenare o trott att de ä samma sak, men de ä de inte, som tattare ä zigenare min "rival" då de ä deras fel från början att vi blev utestänga o jagade o mördade under dom såkallade "tattarkravallerna"! O tattare ä nåt en tattare inte vill bli kallad, så vakta er tunga, för säger ni de ordet runt en tattare blir de inge kul för er :/

Va f-n är det här!? Kan ingen tattare stava och skriva så det blir begripligt?

Förutom det så har du fel när det gäller resande och ziggisar. Resande är vad tattare själv vill kalla sig och ziggisarna vill heta romer. Att ordet tattare kommer från tatarer är inte heller fastställt. Man TROR att det kan vara på det viset.
Citera
2015-07-20, 10:49
Medlem
Förr kallades husvagn för tattartermos därför tattarna i regel bodde i husvagn (hästvagn längre tillbaka).
Svenska tattare pratade förr en dialekt av romani chib vilket även antyder en del om deras ursprung.
Tattare eller även tavringar var vanliga ord förr liksom zigenare.
Ordet tavring som en del finner kränkande kommer från ordet tav på romani och ordet tavring avser "den som tillverkar tråd" och användes förr av tattarna själva.
Förr sa kallade zigenarna sig själva för zigenare och jag har mött många som stolt kallar sig zigenare liksom andra som kallar sig tattare (många resande anser själva att tattare är ett nedsättande ord).
Citera
2015-07-23, 20:48
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gauelinna
alltså shit FY fan va dömande ni e.. Hur fan vet du hur vi lever våra liv...
Ja e resande fast inkomst köper i te de billigaste skitet...
Fy fan för er som bara snackar skit ni vet ingenting...

hållkäften din horunge, när slutar sommarlovet?
Citera
2015-07-24, 10:53
Medlem
Skitsamma vad tattare egentligen betyder. Man förstår i sammanhanget och hon var arg. JA, hon ska få säga tattare så mycket hon vill, så det så.
Citera
2015-07-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är ju både tattarna och ziggisarna som inte vill integrera sig och släppa in svenskarna i sina seder och bruk.
Jag förstår inte mig på dig.. Känner du ngr resande..?
Har du någongång blivit illa behandlad av en resande? Zigenare har andra seder oh lever lite annerlunda än oss resande.
Citera
2015-07-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAGINATION
hållkäften din horunge, när slutar sommarlovet?
Va fan kallar du mig horunge för!?? Vem fan är du.. Tufft bakom skärmen...
Kalla inte mig horunge du vet inte alls vem jag är överhuvudtaget..
De är det som är felet här ni kan vara stöddiga uppkäftiga på Flashback.. Men annan sak i verkligheten. Bor i Skåne du kan träffa mig och säga dom orden till mig
Citera
2015-07-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigaspiken91
Skitsamma vad tattare egentligen betyder. Man förstår i sammanhanget och hon var arg. JA, hon ska få säga tattare så mycket hon vill, så det så.
Sant de du skriver vi kan själv säga tattare till varandra. Men folk dömer en Direk när någon säger tattarjävel till mig el mina barn klart ja tar illa vid mig och blir arg.. Själv lever jag ett vanligt liv med mina barn och man vi är båda resande..
Citera
2015-07-26, 12:20
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag brukar göra det ibland, ser inge fel i det ordet.
Citera
2015-07-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag brukar göra det ibland, ser inge fel i det ordet.
Ja men ofta får min son höra din jävla tattare du får inte gå på min gata.. Hänt många gånger när det kommer till barn oh en vuxen säger så blir man arg.. För han blir ledsen..
Förstå mig rätt bara.
Känner man en resande då är det en annan sak oh säga du din tattare lugna dig nu helt ok för mig då.. Men folk som hoppar på barn med oh säga jävla tattare är inte okej.
Citera
2015-07-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedtalks420
Jag är själv tattare så ska förklara allting här nu! Ordet tattare ä INTE ett annat ord för zigenare o resande, de ä olika saker! Resande är samlingsnamn för tattare o zigenare, o alla tattare o zigenare ä inte romer heller! Men iaf, tattare kommer från ordet tatar, som var en speciell gren av de romska släktet då vi va mer aggressiva, dehär står inte på Wikipedia men dehär ä sanningen! Folk har sedan blandat ihop tattare o zigenare o trott att de ä samma sak, men de ä de inte, som tattare ä zigenare min "rival" då de ä deras fel från början att vi blev utestänga o jagade o mördade under dom såkallade "tattarkravallerna"! O tattare ä nåt en tattare inte vill bli kallad, så vakta er tunga, för säger ni de ordet runt en tattare blir de inge kul för er :/
helt rätt.. De du skriver.. Men kolla hur mkt dom hoppar på mig här.. Ja blir kallad horunge kan inte Stava osv.. Aldrig att dom sagt de till mig öga mot mot öga.. Tuffa bakom skärmen inget annat.. Ja har endast förklarat var ja står för..
Citera
2015-07-26, 13:33
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ja men ofta får min son höra din jävla tattare du får inte gå på min gata.. Hänt många gånger när det kommer till barn oh en vuxen säger så blir man arg.. För han blir ledsen..
Förstå mig rätt bara.
Känner man en resande då är det en annan sak oh säga du din tattare lugna dig nu helt ok för mig då.. Men folk som hoppar på barn med oh säga jävla tattare är inte okej.

Hur ställer sig damen om man drar till med "din jävla resande"? Är det OK? Eller gäller det bara tattare?
Citera
2015-08-03, 00:23
Medlem
SWAGINATIONs avatar
Citat:
Va fan kallar du mig horunge för!?? Vem fan är du.. Tufft bakom skärmen...
Kalla inte mig horunge du vet inte alls vem jag är överhuvudtaget..
De är det som är felet här ni kan vara stöddiga uppkäftiga på Flashback.. Men annan sak i verkligheten. Bor i Skåne du kan träffa mig och säga dom orden till mig

Alltså, gör som dina föräldrar och sätt dig vid närmaste ica maxi. Jävla pajas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in