2015-07-23, 18:59
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Säg att du var redigt berusad när du skrev inlägget eller så skämtar du bara. Inget av dessa har ens varit i närheten av spel i SHL 2 senaste åren. Framförallt inte det sistnämnda. Timrå var dessutom millimetrar från att konka förra säsongen Detta var det sämsta försök till trolleri jag sett på länge och då har jag ändå läst mycket dumt.

Vad har det med med kommande säsong av HA att gøra?
Citera
2015-07-23, 19:15
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Bill Sweatt om övergången:

"- I diskussionerna med Luleå Hockeys sportsliga ledning stod det ganska tidigt klart att man går för att vinna guld och att man skulle sätta samman ett lag för detta. Och jag har inte haft chansen att spela för en verklig utmanare tidigare så jag kände att det här var en verklig chans för mig att vinna något som senior."

http://luleahockey.se/artikel/67652/

Gör han en "Czarnecki"?
Wow. Har ingen respekt för honom öht längre.
Citera
2015-07-23, 19:19
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Din ide om spelande tränare låter ju inte så dumt i sig. Men Chris Abbott? Det är ungefär lika troligt som om Peter Forsberg skulle bli GM i Färjestad...

Varför skulle inte Chris Abbott kunna vara spelade tränare i HV71? Han hade lyft hela laget om han bara fått chansen. Menar du på allvar att du inte tror det?
Citera
2015-07-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Kan nån förklara denna övertro på Mora , Timrå och Oskarshamn?
Utveckla gärna
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Bill Sweatt om övergången:

"- I diskussionerna med Luleå Hockeys sportsliga ledning stod det ganska tidigt klart att man går för att vinna guld och att man skulle sätta samman ett lag för detta. Och jag har inte haft chansen att spela för en verklig utmanare tidigare så jag kände att det här var en verklig chans för mig att vinna något som senior."

http://luleahockey.se/artikel/67652/

Gör han en "Czarnecki"?
Han kan inte mycket om Fuleås historia. Även denna gång kommer lapparna att vika ner sig.
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Vem i dagens trupp skulle det va då?
Morsgrisen Davidsson kan göra comeback
Citat:
Din ide om spelande tränare låter ju inte så dumt i sig. Men Chris Abbott? Det är ungefär lika troligt som om Peter Forsberg skulle bli GM i Färjestad...
Att bli GM i Färjestad är Forsbergs största dröm. Att vara GM i hockeysveriges mäktigaste klubb är en dröm för han och andra.
Dessutom skulle han få jobba med sin idol Loob.
Citera
2015-07-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Utveckla gärna

Han kan inte mycket om Fuleås historia. Även denna gång kommer lapparna att vika ner sig.

Morsgrisen Davidsson kan göra comeback

Att bli GM i Färjestad är Forsbergs största dröm. Att vara GM i hockeysveriges mäktigaste klubb är en dröm för han och andra.
Dessutom skulle han få jobba med sin idol Loob.
Nog för att du må bli den som mantlar Skogsröks axlar när han är bannad men det där kan du väl inte tro på själv? Var länge sen det var första april

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vad har det med med kommande säsong av HA att gøra?
Det får du ta med han som jag citerade. Jag svarade på bara på hans inlägg och inget annat.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-07-23 kl. 21:30. Anledning: Dubbel, lär dig citera flera.
Citera
2015-07-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Varför skulle inte Chris Abbott kunna vara spelade tränare i HV71? Han hade lyft hela laget om han bara fått chansen. Menar du på allvar att du inte tror det?
Det är väl klart som fan jag menar. Varför skulle han helt sonika ta över HV när han haft en massa säsonger i Fuleå och dessutom skaffat sig en inre kärlek till klubben? Kan ju ta ytterligare ett exempel, att Wallin skulle tacka ja till att ta över t.e.x Brynäs. Känner jag Chris abbott rätt så har han ett alldeles för stort Luleåhjärta att ens tänka tanken att träna något annat lag.
Citera
2015-07-23, 22:41
Medlem
B-Dawks avatar
Den rosa tidningen går nu ut med att gamle guldskytten Johan Lindbom blir HVs nya tränare. Ja han känner ju klubben men är i dessa rum väldigt orutinerad då han bara har tränat HC Dalen på seniornivå.
Kontraktet är dessutom på tre år vilket kan anses som ganska långt med en såpass orutinerad tränare.

Hur långt ner på listan var Lindbom egentligen? Eftersom han redan är anställd av klubben borde hans namn kommit upp tidigare om han var något av de tidiga alternativen.
Citera
2015-07-23, 22:50
Medlem
HV promotar alltså den nyblivne J20-tränaren? Alla andra verkar ha tackat nej:

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/uppgifter-lindbom-blir-ny-hv-71-tranare/

Två år som tränare i div 2 och ett år i div 1 är meriterna. Det kallas visst "kometkarriär".

Jaja, han borde ju vara en i gänget med grabbarna i klubben i alla fall. Det kanske är det viktigaste?
Citera
2015-07-23, 22:51
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Den rosa tidningen går nu ut med att gamle guldskytten Johan Lindbom blir HVs nya tränare. Ja han känner ju klubben men är i dessa rum väldigt orutinerad då han bara har tränat HC Dalen på seniornivå.
Kontraktet är dessutom på tre år vilket kan anses som ganska långt med en såpass orutinerad tränare.

Hur långt ner på listan var Lindbom egentligen? Eftersom han redan är anställd av klubben borde hans namn kommit upp tidigare om han var något av de tidiga alternativen.
Hoppas för HVs del att det inte stämmer. Känns väldigt darrigt med ytterligare en orutinerad kraft men det går ju alltid att sparka honom i vår..
Citera
2015-07-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Vet inte om jag får säga någonting om det, så jag ligger lite lågt, men jag tror att det kan vara strukturellt på något sätt. Tycker att vi alla här på forumet bör hålla upp med hockeydiskussionerna tills vi vet vilka som har åsiktsföreträde och vilka som inte får uttala sig alls. Det är osäkra tider just nu.

#backazara

Klart man får tycka.
Det blev ju inte riktigt klarare av ditt statement

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Utveckla gärna

Tre lag med kraftigt sviktande ekonomi.
Tre lag som värvat billigt och hoppas på jackpott.
Mora har ingen arenasponsor ännu.
Timrå har väldigt dåligt med publik.
Oskarshamn hade väl skurit ner budgeten ytterligare.

Bara undrar VAD det är som säger att något av dessa skulle vara på övre halvan av tabellen?
Citera
2015-07-23, 23:05
Medlem
Ja detta var ju intressant. Först sades Mårts vara klar och skulle presenteras i veckan enligt en källa och nu tar alltså J-20 tränaren över? Man har ju lärt sig vid det här laget att aldrig ta ut saker i förskott eller döma någon innan man sett resultat men ett TREårskontrakt med Lindblom? Tänk om HV totalfloppar och ligger dyngsist i januari? Kommer ju bli svindyrt att avskeda honom och sen betala fallskärm resterande tid av kontraktet. Känns smått komiskt det här.
Citera
2015-07-23, 23:09
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ja detta var ju intressant. Först sades Mårts vara klar och skulle presenteras i veckan enligt en källa och nu tar alltså J-20 tränaren över? Man har ju lärt sig vid det här laget att aldrig ta ut saker i förskott eller döma någon innan man sett resultat men ett TREårskontrakt med Lindblom? Tänk om HV totalfloppar och ligger dyngsist i januari? Kommer ju bli svindyrt att avskeda honom och sen betala fallskärm resterande tid av kontraktet. Känns smått komiskt det här.
Är ju dock billigare att sparka J-20 tränaren i januari och sen låta Ross ta över än att nu köpa ut Mårts från ett miljonkontrakt eller anställa en riktigt tränare som Rönken eller Boork.
HV71 börjar mer och mer likna Frölunda (på ett negativt sätt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in