2015-07-23, 13:11
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Hur menar du?

Har HV gått på is än? Kanske ska köra utan tränare helt istället. Revolutionerande!
Citera
2015-07-23, 13:35
Medlem
Erik Nyström är klar för Pantern!
Citera
2015-07-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Får väl dra in en källa då på att Sly säger att det är en breddvärvning ska in en 15e forward som är tänkt för första linan dock verkat marknaden tunn och kan bli att det inte kommer in någon förs serien har startat. Pengar finns tydligen att shoppa för. Björn Hellqvist kommer göra det bra har inget att invända mot en relativt ung oerfaren tränare ska leda laget. Vad skulle alt varit värva in en trött Janne Karlsson ?

http://www.sydsvenskan.se/sport/ishockey/redhawks/karaktarskop--nu-jagar-malmo-spets/

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/07/21/sylvegard-jagar-fortfarande-spets/
Ser likheter med Rögle förra gången dom var i shl, då fortsatte dom med samma tränare, men han fixade inte alls att leda ett lag i shl. När det började gå dåligt fanns det inget motvapen. Känns som att Hellqvist sitter i samma situation. Dessutom var det väl länge sedan han var huvudtränare för ett lag och inte har han väl lyckats så himla bra med malmö de senaste säsongerna, visst gick dom upp, men det var inte med bred marginal.
Citera
2015-07-23, 13:48
Medlem
Giggsys avatar
Hardy på plats i Jönköping
Citera
2015-07-23, 14:44
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Ser likheter med Rögle förra gången dom var i shl, då fortsatte dom med samma tränare, men han fixade inte alls att leda ett lag i shl. När det började gå dåligt fanns det inget motvapen. Känns som att Hellqvist sitter i samma situation. Dessutom var det väl länge sedan han var huvudtränare för ett lag och inte har han väl lyckats så himla bra med malmö de senaste säsongerna, visst gick dom upp, men det var inte med bred marginal.

Vann serien första året, gick upp i SHL i år via kvalspel och 3e plats i tabellen, så jo visst har han lyckats i Malmö
Citera
2015-07-23, 14:59
Medlem
Illusioners avatar
Bill Sweatt om övergången:

"- I diskussionerna med Luleå Hockeys sportsliga ledning stod det ganska tidigt klart att man går för att vinna guld och att man skulle sätta samman ett lag för detta. Och jag har inte haft chansen att spela för en verklig utmanare tidigare så jag kände att det här var en verklig chans för mig att vinna något som senior."

http://luleahockey.se/artikel/67652/

Gör han en "Czarnecki"?
Citera
2015-07-23, 16:05
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Har HV gått på is än? Kanske ska köra utan tränare helt istället. Revolutionerande!
De går på is nästa vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Hardy på plats i Jönköping
Har du källa på det?
Jag vill inte leka viktigpetter, jag vill bara läsa det själv och kunna leva lite på hoppet att han kanske kan komma att ansluta.
Citera
2015-07-23, 16:43
Medlem
m4tt145s avatar
HV borde ha en spelande tränare. Det hade vart grymt.
Citera
2015-07-23, 17:19
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
HV borde ha en spelande tränare. Det hade vart grymt.
Vem i dagens trupp skulle det va då?
Citera
2015-07-23, 17:24
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Kan nån förklara denna övertro på Mora , Timrå och Oskarshamn?
Vet inte om jag får säga någonting om det, så jag ligger lite lågt, men jag tror att det kan vara strukturellt på något sätt. Tycker att vi alla här på forumet bör hålla upp med hockeydiskussionerna tills vi vet vilka som har åsiktsföreträde och vilka som inte får uttala sig alls. Det är osäkra tider just nu.

#backazara
Citera
2015-07-23, 17:39
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Vem i dagens trupp skulle det va då?
Finns ju mängder med alternativt, Chris Abbott kanske..
Citera
2015-07-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Finns ju mängder med alternativt, Chris Abbott kanske..
Din ide om spelande tränare låter ju inte så dumt i sig. Men Chris Abbott? Det är ungefär lika troligt som om Peter Forsberg skulle bli GM i Färjestad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in