2015-07-23, 21:03
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varifrån har du fått att påsen funnits under sadeln? Nyckeln kan ha suttit i mopeden och påsen där den hittades hela dagen. Gömd bakom ett kafé är det inte säkert att man låser en moped. Man hör ju om det stjäls.

Än så länge vet vi inte om hon har för vana att lämna kvar nycklarna, säger Christer Fuxborg:
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2740259-spar-hittat-efter-forsvunnen-17-aring
2015-07-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det där stämmer inte, det finns inlägg i tråden av den här Immodomanus som tvärtom visar att det fanns flera master i området som delvis också överlappar varandra vid både platsen för försvinnandet och ställen längs de vägar man gjort fynd vid.

Okey då är det säkert rätt många som bor runtomkring där då. Härnere är det mycket skog utgick från dessa trakter där det är snålt med masterna...
2015-07-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Jo men klart att hon låst mopeden när hon gick därifrån och påsen med hennes saker har det hela tiden talats om att den hängde på styret och att nyckeln satt i tändningslåset.
Att chansa på att inte låsa moppen för att man hör när den stjäls är nog att vara i naivaste laget.

Men nyckeln kan ha suttit i låset under dagen, likaså kan påsen ha hängt på styret under hela dagen
2015-07-23, 21:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det enda man får höra när polisen uttalar sig är att det "har stärkts och stärkts" emot den häktade,men jag undrar i alla fall.........En skicklig lagvrängare kan smula sönder det mesta.Hoppas för LH och familjens skull att de kan få fast GM.

Du har sett för mycket på amerikanska rättegångsfilmer tror jag. I den grå svenska verkligheten är advokaten som regel i ett hopplöst underläge. Det är inte en jury med rednecks som ska övertygas, utan en domstol med minst 1 kvalificerad domstolsjurist. För det allra mesta är det uppenbart att den åtalade är skyldig och om vederbörande ändå nekar så blir advokatens ganska trista uppgift att i uppförsbacke ifrågasätta självklar bevisning och framföra klientens mer eller mindre korkade bortförklaringar. Alternativt dessa typer som "inte minns".

Processen handlar inte så mycket om skickligt munväder och argumentation, utan en rätt odramatisk framläggning av bevis som domstolen sen kommer att bedöma utan att ta så där värst mycket hänsyn till hur vältalig åklagare resp. advokat är.

Jag har inte sett nån statistik att kändisadvokaterna skulle ha bättre statistisk än andra, jag tror t o m det förhåller sig tvärtom i vissa fall. Självklart finns det ändå ett visst utrymme och det spekulerades ju i Vatchareeyafallet att det var advokaten i Hovrätten som lyckades få dem att sänka brottsrubriceringen till dråp - något som förmodligen sänkte hans klients faktiska tid i fängelse med 4-5 år.
2015-07-23, 21:08
Medlem
Hm detta tål att funderas på

Kollegorna säger ju att de ser Lisa gå runt hörnet/knuten med hjälmen på armen
De säger faktiskt ingenting om att hon har en påse
2015-07-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om jag var GM skulle jag stängt av telefonen efter SMS:t ifall t.ex föräldrarna skulle ringa tillbaka och störa mitt i brottet.
Men han kanske väntade i 7 minuter på att de kanske skulle ringa innan han blev för otålig

Eller var gm stressad så när föräldrarna ringde gång på gång så blev han rädd att Lisa skulle svara så gm förstörde den på en gång...
2015-07-23, 21:10
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Grova porrsidor vet jag inte, men kika o gör din bedömning själv ? bara klicka på hans gillasidor så får du se vad dom innehåller

Det påstås att det försvunnit "grupper" från hans Facebook, jag vet inte.
2015-07-23, 21:11
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Men nyckeln kan ha suttit i låset under dagen, likaså kan påsen ha hängt på styret under hela dagen

Det verkar ju otroligt om hon gått ifrån moppen med nycklarna i och ännu otroligare om hon lämnat sina saker på moppen,grejor som hon haft med sig till jobbet.
2015-07-23, 21:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Nej, de sa att hon hade den i ena handen.
Jag har också undrat vad hon i så fall hade i den andra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Eftersom att polisen visade en hel del intresse för ladan till höger och sen också att vissa tidningar skrev att kroppen hittades därinne så har jag misstänkt att det kunde vara så. Och boden är ju då antagligen mordplatsen.

Edit: Men det puckot skriver först att det är bekräftat och sen undrar han om det kan vara så. Verkar ju inte precis bekräftat då ju.

Jag ser ingen rimlig anledning till att åklagaren inte skulle ha berättat för media att Lisa dödades i ladan, om det finns övertygande bevisning på detta. Det enda som är klart än så länge är att Lisa inte dödades på den plats där hennes kropp hittades.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Grova porrsidor vet jag inte, men kika o gör din bedömning själv ? bara klicka på hans gillasidor så får du se vad dom innehåller

Hittar inget särskilt mer än bilder på snygga tjejer med stora bröst samt en "vuxen-dejtingsida". Men en del länkar finns inte längre!
2015-07-23, 21:13
Medlem
Ydriks avatar
Citat:

Kollegorna säger ju också att LH "tog på sig lager på lager" så hon har väl inte behövt förvara något vid moppen under dagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in