2015-07-23, 20:29
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Alltså det är inte bara en sex sida det är FLER sex sidor. Samt en del annan information som man hittar på hans Facebook.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tror att det är någon som bara hittar på detta om grova kinky porr bilder på MGMs facebook bara för att folk ska tro mera på att han är GM.

Den "källan" jag haft när sagt att han är medlem på sexsidor är den info Visessen haft, när hen tittat och översatt sidorna.

Jag skulle inte häpna om det har något med sex att göra.
2015-07-23, 20:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En ren trådlänk när det finns nästan 1500 inlägg att läsa ger inte mycket tyvärr
Jag berättade det som var relevant för den här tråden. Om du misstror mig så får du gärna läsa.
2015-07-23, 20:32
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
"Per Olov E kommenterade Därför mördades Lisa Holm, 17 år
Svar till Per Olov E.

Fick bekräftat igår att Polishund hittade LH i Kostall Martorps Gård. Nergrävd under gödsel.

Kan det vara möjligt????

Svara - - 23/7-15 19:35 - "

http://www.apg29.nu/index.php?sida=kommentarer&u=3360

Kan det finnas någon sanningshalt i detta tro? Vad hittade man i såfall i byggboden?
Det är ju inte helt orimligt att anta att GM trodde att lukten inte skulle avslöja platsen?
I så fall får man kanske anta att boden var mellanlagringsplats eller mordplats.
Frågan är vem som skulle berättat det för honom.
Hur som helst kan den eventuella källan i så fall inte veta hur han skriver på nätet.
2015-07-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu är jag inget teknikfreak men vad jag förstått så kan man pejla tämligen snabbt ett särskilt nummer/IMEI men då det gäller typ masttömningar så ramlar det in massor med data som måste bearbetas och ovidkommande sorteras ut/bort.

Ute på landsbygden brukar det dock vara långt mellan masterna skulle kunna tänka mig ca en mil mellan varje mast. Att triangulering ska fungera med bra resultat och givande värden så bör det nog vara tätare?
2015-07-23, 20:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Här letade polisen rätt på en försvunnen flicka på några timmar genom att pejla mobilen, tyvärr för sent. (FB) Lindshammar: Ung kvinna mördad! Mordet på Johanna Gurgu.
Jäkligt kusligt sammanträffande att BO är 17 år och GM 35 år i det fallet. Då var det alltså bara fem år sen en liknande händelse inträffade. Och det svinet fick bara 17 år. Hoppas på livstid i det här fallet helt klart.
2015-07-23, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Den "källan" jag haft när sagt att han är medlem på sexsidor är den info Visessen haft, när hen tittat och översatt sidorna.

Jag skulle inte häpna om det har något med sex att göra.

Grova porrsidor vet jag inte, men kika o gör din bedömning själv ? bara klicka på hans gillasidor så får du se vad dom innehåller
2015-07-23, 20:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu är jag inget teknikfreak men vad jag förstått så kan man pejla tämligen snabbt ett särskilt nummer/IMEI men då det gäller typ masttömningar så ramlar det in massor med data som måste bearbetas och ovidkommande sorteras ut/bort.
I johannafallet gjorde man en sökning i realtid, och då kan man ta in data från flera master samtidigt och göra en noggrann positionering. Därför kunde Johanna hittas. Men operatören sparar bara cellid till eftervärlden, så i efterhand blir positionering grov. Men jämförelsen med Johanna var inte för att visa på det, utan på att polisen snabbt får hjälp av teleoperatörer, alltså borde den redan under natten fått in Lisas mobildata och se vilken tid SMS:et skickades. Under alla omständigheter visste polisen tidpunkten innan Lisa hittades.
2015-07-23, 20:38
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag vet inte hur insatt Fuxborg är men han säger så här:

http://www.jp.se/article/sokpadrag-efter-forsvunnen-flicka/

OK, tack för länken! Vi får utgå från att SMS:et verkligen skickades vid nämnda klockslag eftersom talesmannen använder den formuleringen. Vad exakt "telefonpejla" står för är jag dock inte säker på. Vid (ev) åtal/FUP kommer vi hursomhelst säkerligen få en hel del data om detta och kan då kolla exakt vilka källor man haft för sina slutsatser. Förmodligen blir det också fördjupad information.
2015-07-23, 20:40
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Svar till Per Olov E.

Fick bekräftat igår att Polishund hittade LH i Kostall Martorps Gård. Nergrävd under gödsel.

Kan det vara möjligt????

Kan det finnas någon sanningshalt i detta tro? Vad hittade man i såfall i byggboden?
Eftersom att polisen visade en hel del intresse för ladan till höger och sen också att vissa tidningar skrev att kroppen hittades därinne så har jag misstänkt att det kunde vara så. Och boden är ju då antagligen mordplatsen.

Edit: Men det puckot skriver först att det är bekräftat och sen undrar han om det kan vara så. Verkar ju inte precis bekräftat då ju.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-07-23 kl. 20:44.
2015-07-23, 20:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Ute på landsbygden brukar det dock vara långt mellan masterna skulle kunna tänka mig ca en mil mellan varje mast. Att triangulering ska fungera med bra resultat och givande värden så bör det nog vara tätare?

Nej det där stämmer inte, det finns inlägg i tråden av den här Immodomanus som tvärtom visar att det fanns flera master i området som delvis också överlappar varandra vid både platsen för försvinnandet och ställen längs de vägar man gjort fynd vid.
2015-07-23, 20:44
Medlem
Citat:
Svar till Per Olov E.

Kan det vara möjligt????

Absolut inte otroligt, precis som soffan, klädskåpet etc.
Men vad min "intuition" sagt från det att de hittade Lisa är att hon hittades i en stallbyggnad, inte någon barack. Men det är bara min känsla av hela saken.

För mig att någon i tråden här tagit upp detta tidigare som möjlig fyndplats, inte så svårt att komma fram till den gissningen när Martorp mestadels innehar nötkreatur.

Men varför tas det information från en sida som uppenbarligen riktar sig åt starkt troende?
Lite "sektkänsla" över den sidan!
Senast redigerad av chrisemil 2015-07-23 kl. 20:49.
2015-07-23, 20:47
Medlem
Lisa kanske inte hann fram till sin moped alls?
Utan blev fasthållen, direkt efter att hon rundande hörnet?
Kanske blev hon tvingad att skicka sms 18.23
kanske ett hot om att annars skulle något hända?

Låter ju helt galet kanske, men nu spånar jag för fullt eftersom man inte får veta något alls från media...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in