2015-07-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Lisa kanske inte hann fram till sin moped alls?
Utan blev fasthållen, direkt efter att hon rundande hörnet?
Kanske blev hon tvingad att skicka sms 18.23
kanske ett hot om att annars skulle något hända?

Låter ju helt galet kanske, men nu spånar jag för fullt eftersom man inte får veta något alls från media...

Nycklarna satt i mopeden och påsen som funnits under sadeln låg på marken.
2015-07-23, 20:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Låter ju helt galet kanske, men nu spånar jag för fullt eftersom man inte får veta något alls från media...
Snarare uppehållen. Varför skulle någon hålla fast henne, det låter som ett planerat brott. När hon tyckte samtalet var över så skickade hon SMS.
2015-07-23, 20:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Om jag var GM skulle jag stängt av telefonen efter SMS:t ifall t.ex föräldrarna skulle ringa tillbaka och störa mitt i brottet.
Men han kanske väntade i 7 minuter på att de kanske skulle ringa innan han blev för otålig
Medlem
joxarns avatar
Citat:

Det enda man får höra när polisen uttalar sig är att det "har stärkts och stärkts" emot den häktade,men jag undrar i alla fall.........En skicklig lagvrängare kan smula sönder det mesta.Hoppas för LH och familjens skull att de kan få fast GM.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nycklarna satt i mopeden och påsen som funnits under sadeln låg på marken.
Varifrån har du fått att påsen funnits under sadeln? Nyckeln kan ha suttit i mopeden och påsen där den hittades hela dagen. Gömd bakom ett kafé är det inte säkert att man låser en moped. Man hör ju om det stjäls.
2015-07-23, 20:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det enda man får höra när polisen uttalar sig är att det "har stärkts och stärkts" emot den häktade,men jag undrar i alla fall.........En skicklig lagvrängare kan smula sönder det mesta.Hoppas för LH och familjens skull att de kan få fast GM.
Jo, att läsa media är att som att lyssna på en fotbollsmatch och bara höra ena lagets lagledares kommentarer.
2015-07-23, 20:57
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
"Per Olov E kommenterade Därför mördades Lisa Holm, 17 år
Svar till Per Olov E.

Fick bekräftat igår att Polishund hittade LH i Kostall Martorps Gård. Nergrävd under gödsel.

Kan det vara möjligt????

Svara - - 23/7-15 19:35 - "

http://www.apg29.nu/index.php?sida=kommentarer&u=3360

Kan det finnas någon sanningshalt i detta tro? Vad hittade man i såfall i byggboden?
En sund skepsis är bästa huvudkudden. Det gäller även pizza-köpet från samma blogg.
2015-07-23, 20:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
En sund skepsis är bästa huvudkudden. Det gäller även pizza-köpet från samma blogg.
Pizzaköpet är mer trovärdigt, efter att en tidning rapporterat från butiken. Men skepsis är fortfarande mjukt under huvudet.
2015-07-23, 20:58
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varifrån har du fått att påsen funnits under sadeln? Nyckeln kan ha suttit i mopeden och påsen där den hittades hela dagen. Gömd bakom ett kafé är det inte säkert att man låser en moped. Man hör ju om det stjäls.

Jo men klart att hon låst mopeden när hon gick därifrån och påsen med hennes saker har det hela tiden talats om att den hängde på styret och att nyckeln satt i tändningslåset.
Att chansa på att inte låsa moppen för att man hör när den stjäls är nog att vara i naivaste laget.
2015-07-23, 20:59
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag minns att polisen sa att påsen med tillhörigheter hittades inte långt från mopeden. Då visste jag inte att utemöblerna fanns. Sedan jag sett dom blir jag mer och mer övertygad om att Lisa satte sig för att kränga på sig adidasbyxorna innan hon skulle åka, och att det tog lite extra tid.
2015-07-23, 20:59
Medlem
Citat:

Det finns tre möjliga lås på en moped!
Tändningslås, bagagelås och granitlås.
Vad jag förstått det som är att nycklarna satt i låset till sadeln, men jag kan ha fel.
Verkar mest troligt att ha en påse under sadeln där man har handskar, mössa etc.
Bara så jag tänker.
2015-07-23, 21:00
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu är jag inget teknikfreak men vad jag förstått så kan man pejla tämligen snabbt ett särskilt nummer/IMEI men då det gäller typ masttömningar så ramlar det in massor med data som måste bearbetas och ovidkommande sorteras ut/bort.
Du har helt rätt L*sas telefon fick de koll på direkt. Masttömmning visar all trafik som skett under en viss tid. Detta har naturligtvis också gjorts för att kunna kartlägga en eller flera gärningsmän. Det var så trippelmordet i Uddevalla började nystas upp och man kunde gripa och häkta de MGM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in