Citat:
Ursprungligen postat av
cutlerjr
Röstar SD tror jag tyvärr inte att han gör, även om han skriver nyktert:
https://twitter.com/svdgudmundson/status/623488494275588096
Han behöver inte vara SD:are för att kunna göra sitt jobb. Jag förväntar mig att objektiv rapportering från media, inte en agendasättande. Wolodarski och hans syn på journalistik kan dra dit pepparn växer.
Citat:
Ursprungligen postat av
curlingstaten
Ditt "ett problem att invandringen kostar enorma summor" är ett gigantiskt understatement men det verkar som att inte ens "vi" här på flashback förstår vilka gigantiska kostnader det handlar om:
Norge har verkligen försökt beräkna utomeuropeers kostnader vid invandring och kom fram till 4,5 miljoner per person
dvs endast förra årets invandring till Sverige kommer att kosta "håll i er" 864 miljarder !!!
och då räknas endast faktor 1,4 som anhöriginvandring vilket kan vara en rejäl underskattning då den "nya" invandringen ofta verkar bestå av 10-barnsfamiljer (kan det vara retroaktiva barnbidrag och månadsbidrag under åtskilliga år som gör att barn lånas vid registreringen ??)
När dessa kostnader kommer upp på bordet då blir det skattehöjningar, välfärdssänkningar och pensionshaveri. Det vi sett hittills är ingenting mot vad som komma skall !!
En svensk man bidrar med 700 000 under en livstid och en svensk kvinna kostar ca detsamma under en livstid, i genomsnitt. En västerländsk invandrare bidrar med ca 700 000 under sin livstid.
4,5 miljoner som norrmännen kom fram till avser utomeuropeiska invandrare i genomsnitt. Somalier tex kostade 16 MILJONER i genomsnitt, under en livstid!!
Ponera att vi har 100 000 invandrare á 4,5 miljoner. Får jag rätt på nollorna blir det 450 miljarder. Med 200.000 blir det 900 miljarder, under en livstid.
Det vi skjuter framför oss kommer mycket riktigt inte hålla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Keus
De blir bara fler och fler då gammelmedia märker att de är kommersiellt gångbara. Svenskarna är svältfödda på ärlig kvalitetsjournalistik.
GP har tagit en kraftig högergir sedan valet och SvD börjar svänga högerut igen. Även DN och Expressen har blivit mindre SD fientliga. De rapporterar också fler invandringsrelaterade nyheter som de tidigare inte skulle publicerat. Medias förändring i SD frågan är en förklaringen till SDs extremt framgångsrika period efter valet.
Jag har varit av uppfattningen att det är tvärtom. SD har exploderat och media har anpassat sig litet. Kanske har den anpassningen gjort som du säger att SD exploderat. Fast det är ju trots allt inte så att media ännu behandlar SD som vilket parti som helst.