2015-07-23, 20:56
Medlem
Tompeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Gudmundson och Arpi m.fl. är inte Sverigedemokrater. Men de vill ha en normal och fungerande borgerlighet i Sverige, och det är inte fy skam det heller om man vill uppnå en hållbar migration.

Just det faktum att de INTE är Sverigedemokrater är också viktigt. Det behövs andra röster som kan påverka hela debatten i Sverige i "rätt" riktning. Jag vill ju helst se att både S och M stramar till invandringspolitiken ordentligt, så som det ser ut i Danmark. Jag tror att detta också har varit SD:s långsiktiga strategi.

S och M kommer att tvingas till att strama till invandringspolitiken oavsett om de vill det eller inte. Annars så får de vara nöjda med att skvalpa strax under 20%.
2015-07-23, 20:58
Medlem
Jag antar nån länkat denna redan?

http://ledarsidorna.se/2015/07/kapten-blaskagg-sluta-sabotera-mitt-land/
2015-07-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Per Gudmundson på SvD måste verkligen få kollegorna att skruva olustigt på sig. Bara idag har mannen publicerat mätningen från Sentio med SD:s fantastiska siffror och även en liten påminnelse hur mycket migrationen kostar. Han är en fantastisk valarbetare för SD:s sak, även om han inte är öppet SD.
Tänk också hur många av SvD:s läsare som är moderater, eller åtminstone borgerliga. Man kan nästan tro att Per får betalt för att locka över dem till den Sverigevänliga rörelsen. Underskatta inte betydelsen av att framgångar som dessa går ut i MSM!
http://www.svd.se/skenande-belopp-pa-migrationsomradet
Jag tycker det är ojuste att kalla Gudmundsson krypto SDare för att han gör sitt jobb, vilket är journalistens. Precis som med Janne Josefsson är det ganska ointressant vad de röstar på. Vad Gudmundsson gör att han beter sig som man kan förvänta av en journalist, det är han som är "normal", till skillnad mot 98% av hans kollegor. Och det är snarare det vi ska upmärksamma och eventuellt tacka honom för snarare än att spekulera i hans politiska hemvist.
2015-07-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutlerjr
Röstar SD tror jag tyvärr inte att han gör, även om han skriver nyktert:
https://twitter.com/svdgudmundson/status/623488494275588096

Han behöver inte vara SD:are för att kunna göra sitt jobb. Jag förväntar mig att objektiv rapportering från media, inte en agendasättande. Wolodarski och hans syn på journalistik kan dra dit pepparn växer.

Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Ditt "ett problem att invandringen kostar enorma summor" är ett gigantiskt understatement men det verkar som att inte ens "vi" här på flashback förstår vilka gigantiska kostnader det handlar om:
Norge har verkligen försökt beräkna utomeuropeers kostnader vid invandring och kom fram till 4,5 miljoner per person
dvs endast förra årets invandring till Sverige kommer att kosta "håll i er" 864 miljarder !!!
och då räknas endast faktor 1,4 som anhöriginvandring vilket kan vara en rejäl underskattning då den "nya" invandringen ofta verkar bestå av 10-barnsfamiljer (kan det vara retroaktiva barnbidrag och månadsbidrag under åtskilliga år som gör att barn lånas vid registreringen ??)

När dessa kostnader kommer upp på bordet då blir det skattehöjningar, välfärdssänkningar och pensionshaveri. Det vi sett hittills är ingenting mot vad som komma skall !!

En svensk man bidrar med 700 000 under en livstid och en svensk kvinna kostar ca detsamma under en livstid, i genomsnitt. En västerländsk invandrare bidrar med ca 700 000 under sin livstid.

4,5 miljoner som norrmännen kom fram till avser utomeuropeiska invandrare i genomsnitt. Somalier tex kostade 16 MILJONER i genomsnitt, under en livstid!!

Ponera att vi har 100 000 invandrare á 4,5 miljoner. Får jag rätt på nollorna blir det 450 miljarder. Med 200.000 blir det 900 miljarder, under en livstid.

Det vi skjuter framför oss kommer mycket riktigt inte hålla.

Citat:
Ursprungligen postat av Keus
De blir bara fler och fler då gammelmedia märker att de är kommersiellt gångbara. Svenskarna är svältfödda på ärlig kvalitetsjournalistik.

GP har tagit en kraftig högergir sedan valet och SvD börjar svänga högerut igen. Även DN och Expressen har blivit mindre SD fientliga. De rapporterar också fler invandringsrelaterade nyheter som de tidigare inte skulle publicerat. Medias förändring i SD frågan är en förklaringen till SDs extremt framgångsrika period efter valet.

Jag har varit av uppfattningen att det är tvärtom. SD har exploderat och media har anpassat sig litet. Kanske har den anpassningen gjort som du säger att SD exploderat. Fast det är ju trots allt inte så att media ännu behandlar SD som vilket parti som helst.
2015-07-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Nä, tack.
2015-07-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Nu går proppen ur och rasistkortet är förbrukat. Orättfärdiga attacker mot SD framöver kommer bara slå tillbaka mot avsändaren.

Pudlar och ursäkter vore på sin plats på många håll.

Var finns taket för SD?

Taket ligger väl på 10%
2015-07-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag tror att internet till viss del fördröjt motståndet. Här har man kunnat blåsa ur sin ilska och frustration genom att hårt hacka på tangentbordet. Hade det inte existerat hade man organiserat sig genom att träffas fysiskt och lätta på trycket och om det sker är det oerhört mycket farligare för samhället än att anonymt skriva av sig i ilska.

KD hade ju en utmaning när Hägglund tillträdde. De sjönk vill jag minnas efter Alf slutade, men GH var fräsch, humoristisk, förnuftig och pragmatisk. Jag övervägde en stödröst 2006, men valde M ändå. Efter 2006 hade GH ett par år av humoristiska debatter i riksdagen. Några minns jag särskilt och skrattar fortfarande åt. han var slagfärdig. Sedan hände något. KD sålde sin identitet definitivt när de accepterade homoäktenskap i kyrkan som jag ser det. Det återstår att se om de kan återvända till nischen kristna, konservativa, kärnfamilj-politiken igen.

Jag vet inte hur stark kopplingen är mellan svenska kyrkan och KD men svenska kyrkan bör utredas. Vad som döljer sig i stasiarkiven och vilken koppling som finns med svenska kyrkan är en utredning jag välkomnar.

Så är det. SUV-moderaten med nonchalant halsduk förknippar jag med liberala falangen.

Är du allvarlig, är det bara jag som inte begriper det här?

Det var pingströrelsen som startade KDS, absolut inte Svenska kyrkan.
2015-07-23, 21:17
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Underbar lasning!
Ser fram emot nasta OU valdigt valdigt mkt!
2015-07-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Per Gudmundson på SvD måste verkligen få kollegorna att skruva olustigt på sig. Bara idag har mannen publicerat mätningen från Sentio med SD:s fantastiska siffror och även en liten påminnelse hur mycket migrationen kostar. Han är en fantastisk valarbetare för SD:s sak, även om han inte är öppet SD.
Tänk också hur många av SvD:s läsare som är moderater, eller åtminstone borgerliga. Man kan nästan tro att Per får betalt för att locka över dem till den Sverigevänliga rörelsen. Underskatta inte betydelsen av att framgångar som dessa går ut i MSM!
http://www.svd.se/skenande-belopp-pa-migrationsomradet

Ska vi gissa att Gudmunson är ursinnig på "nya moderaterna"....och vice versa...

Nå........det kommer säkerligen att gå hett till på Ms partikongress i höst.
2015-07-23, 21:20
Medlem
Tycker det är oroväckande att sveriges statsminister refererar till herr Arnstad som någon form av expert och är hans rådgivare. Menar bara kolla på vad mannen skriver om nationens näst största parti och förmodligen den största redan inom en nära framtid.

Citat:
När anledningarna till SD:s tillväxt diskuteras, glöms generellt deras effektiva terror bort. SD:s politiska våld har effekter.

Vilken terror syftar Henrik på? Samma terror som SD sympatisörer för utstå genom uthängningar i media? Terror som dom fått utstå på torgmöten? Häxjakten som media bedrivit och än i bedrivs? Vad jag vet har varken M eller S sympatisörer fått riskera den fysiska och mentala hälsan samt karriärerna när dom öppet stött sina partier.

Citat:
Att SD är Sveriges farligaste terrororganisation är ingen nyhet i sig.

Nog för att mannen kan gå långt i sina åsikter men detta måste nog fan ta priset. Hur hade det sett ut i andra länder ifall statschefernas rådgivare gett ut såna uttalanden? Regeringen under Reinfeldt sparkade ut flera när det visade sig att någon hade glömt betala tv-licensen och betalat svart till städerskan. Gud vilka skandaler men att Stefan Löfvens rådgivare går ut med det är det ingen som lyfter ögonenbrynen åt.
Senast redigerad av gärningsman 2015-07-23 kl. 21:28.
2015-07-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Nåja. För det första så räknas väl storlek inte efter OUs utan efter valresultat. Därtill så handlar DÖ inte om att regeringen ska ha ett visst underlag utan budgetstödet. Så man får räkna in V (och Fi om de kommer in) till de rödgröna.

Vad som verkligen skulle göra kaos med DÖ och hela den parlamentariska situationen är när SD är största block. Men dit är det ju bara tio procent eller så.

Hahaha...

ja då kommer ju det blocket i DÖ att vara tvungen att aktivt rösta på det andra blockets politik för att inte förslagen i DÖ ska bli nedröstade

Tänk dig AKB rösta på sossarnas budget och inte bara lägga ner sin röst
2015-07-23, 21:23
Medlem
Flyktingreportage på Aktuellt (utan pekoralrösten denna gång) *katching*

Nämner också något minskad flyktinginvandring, men man "glömmer" att nämna att antalet ensamkommande unga män ökar lavinartat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in