Citat:
Ursprungligen postat av
Grevelesevi
Man undrar vad som hade hänt med SD:s utveckling från -06 tills dagens datum utan internet.
Mun mot mun metoden går ju mycket långsammare och är inte lika effektiv för opinionsbildning.
Dagens minst sagt häpnadsväckande och politiskt banbrytande mätning har gömts undan ganska effektivt av msm (och snälla sluta fråga vad det betyder, GOOGLA för fan om du missat detta begrepp, det kommer att återkomma rätt ofta i dessa trådar).
Måste väl ändå locka att dra tills sig så många klick (för det hade det blivit).
Att plånboken får stå tillbaka i dessa kärva tidningsdöds-tider får mig att häpna.
Känns ändå som att Nordkorea måste vara gröna av avund hur etablissemanget jobbar i Svedala.
Ja menar ut i världen anses vi vara vi ett av dom mest öppna länderna som finns.
Nu får vi vänta tills Augusti då de "publicerbara" institutet levererar.
Tycker det är roligast med alla bortförklaringar varför opinionen ser ut som den gör.
- "vi har inte varit tydliga nog mot väljarna" säger Carin Jämtin är väl ingen högoddsare direkt.
Jag tror att internet till viss del fördröjt motståndet. Här har man kunnat blåsa ur sin ilska och frustration genom att hårt hacka på tangentbordet. Hade det inte existerat hade man organiserat sig genom att träffas fysiskt och lätta på trycket och om det sker är det oerhört mycket farligare för samhället än att anonymt skriva av sig i ilska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nethater
Jag vet inte om det finns "stöd" för detta. Men det är ju ett faktum att KD klarat sig kvar i samtliga val sedan man kom in 1991 trots att M:s valresultat varierat mellan 15% och 30% under tiden.
KD hade ju en utmaning när Hägglund tillträdde. De sjönk vill jag minnas efter Alf slutade, men GH var fräsch, humoristisk, förnuftig och pragmatisk. Jag övervägde en stödröst 2006, men valde M ändå. Efter 2006 hade GH ett par år av humoristiska debatter i riksdagen. Några minns jag särskilt och skrattar fortfarande åt. han var slagfärdig. Sedan hände något. KD sålde sin identitet definitivt när de accepterade homoäktenskap i kyrkan som jag ser det. Det återstår att se om de kan återvända till nischen kristna, konservativa, kärnfamilj-politiken igen.
Jag vet inte hur stark kopplingen är mellan svenska kyrkan och KD men svenska kyrkan bör utredas. Vad som döljer sig i stasiarkiven och vilken koppling som finns med svenska kyrkan är en utredning jag välkomnar.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Kokar redan där, vem på bygget hade trott att svetsaren skulle bli regnbågssosse? Vad Sd ska göra nu är att hårdflörta med jobbarkollektivet. Blue-collar conservatives står ofta långt till höger om SUV-moderaten men röstar paradoxalt (S) av gammal vana. Och kvinnorna! Kriga än hårdare för rätt till heltid i det offentliga etc. "The sky is the limit" som Åkesson sa på gammelsvenska.
Så är det. SUV-moderaten med nonchalant halsduk förknippar jag med liberala falangen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gullegubben
En del hävdar att bara intervjuer ger rättvisande resultat, och glömmer bortfall och att folk ljuger.
Alla OI ger någon gång en korrekt siffra, men inte för rätt tidsperiod.
Är du allvarlig, är det bara jag som inte begriper det här?