Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Ja läs mina inlägg i tråden. Ju mer SD ökar desto svårare blir det för alliansen att hålla fast vid DÖ eftersom det kan innebära att man aldrig får något tillbaka för sitt stöd till vänsterregeringen.
Om DÖ faller blir det antingen ny regering utan extraval eller ett extraval.
Om jag ska vara lite positiv för en gångs skull gällande svensk politik, så anser jag att det vore det strategiskt förödande för SD om det blev nyval innan 2018 för då finns risken att dom skulle få vara delaktiga över att ta kommandot över ett sjunkande skepp. Det vore bättre att hålla ut och fortsätta få mer stöd och vänta tills skitstormen briserat innan man tar över. För vid det laget är landet redan i ruiner och längre ner kan man inte komma, däremot om dom lyckas bra med sin politik så kan det likt ringar på vattnet få konsekvenser för en tid framöver över som partiet som räddade Sverige.
Det höll i några meningar med jag kan inte låta bli, tror det redan är kört för Sverige att få bukt på samhällsproblemen. Vissa saker kan man inte få ogjorda helt enkelt och den tre decennium långa politiska vårdslöshet har satt sina spår.