2015-07-23, 17:26
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Var i byggnaden det finns vet jag inte, men att sådana utrymmen finns är nog självklart.

Vad som däremot inte är självklart, är att en möjlig personalingång låses sist.
Även om café-entrén låses för kunder prick kl 18.00, så kan det även innebära att den tillfälligt låses upp vid hemgång.
Av alla artiklar att döma, samt vad jag själv sett av platsen, håller jag fast och tydligt på att entrédörren är sista dörren att bommas för kvällen.

Någon kanske kan fylla i var larmets knappsats sitter?

Och var är det stora bageriet? Hela södra delen av kaféladan upptas ju av serverings- och kundutrymmen.
2015-07-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tror att det är någon som bara hittar på detta om grova kinky porr bilder på MGMs facebook bara för att folk ska tro mera på att han är GM.

Förstå mig rätt. Kinky=inte grovt. Och det var inget som var grovt i den gruppen alls.
2015-07-23, 17:29
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det har tagits bort. När länken lades upp långt tillbaks i tråden fanns kinky-bilder i den gruppen. Men det var inte något grovt sådant som har påståtts.
Det var väl någon typ av kattgrupp som överanalyserades en aning, för ovanlighetens skull.
2015-07-23, 17:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Utbyggnaden på den norra gaveln är i min uppfattning inte hörande till caféet. I vissa artiklar har den synts öppen dagtid, men jag har med egna ögon sett den gaveln låst & bommad på caféets öppettid.
Jag håller det för troligt att den utbyggnaden inte ingår i stängningsproceduren alls.
Tror du bagarna som kommer tidigt på morgonkvisten går in den vägen? Eller tar de också entrédörren?
2015-07-23, 17:33
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Och var är det stora bageriet? Hela södra delen av kaféladan upptas ju av serverings- och kundutrymmen.

Bageri-delen kan möjligtvis ha egen entré från norr, och hysas i den delen av byggnaden.
Alltså norra gaveln?

Men att bageriet har personal och verksamhet fram till stängning är inte verklighet. Det bakas nog ingenting efter 13-14 tiden, normalfall.

Minns att LS uppger att hon brukar köra igång tidigt med bakande, för att bege sig hem vid 15-tiden. Här nånstans låses säkert bageri-delen - Finns ingen anledning att det ska stå öppen fram till stängning.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Tror du bagarna som kommer tidigt på morgonkvisten går in den vägen? Eller tar de också entrédörren?

Det slog mig att det verkar sannolikt att bageridelen ligger i norra gaveln - bottenplan. Med tanke på hur caféet ser ut på insidan (det jag såg) så skulle alternativet vara övervåningen, men det är väl orimligt.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-23 kl. 17:36.
2015-07-23, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det har tagits bort. När länken lades upp långt tillbaks i tråden fanns kinky-bilder i den gruppen. Men det var inte något grovt sådant som har påståtts.

Jag kan inte se att något tagits bort ? vilken grupp pratar ni om, klicka på dom harmlösa "gilla"-ikonerna så ser ni snart att sidorna är något annat än vad dom verkar
2015-07-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Varför tror du att Lisa var först till sin moped jämfört med kollegorna till bilen?
De parkerade vid norra entren och har då mycket nära till bilen,
Lisa och kollegorna har nog ungefär lika långt till sina respektive fordon
Därför att hon gick före dom
2015-07-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Bagaren är Lens, hon kommer först
2015-07-23, 17:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Lens? Det är ett nytt namn. Vi har tidigare identifierat Linus som bagaren.
2015-07-23, 17:41
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Bageri-delen kan möjligtvis ha egen entré från norr, och hysas i den delen av byggnaden.
Alltså norra gaveln?

Men att bageriet har personal och verksamhet fram till stängning är inte verklighet. Det bakas nog ingenting efter 13-14 tiden, normalfall.

Minns att LS uppger att hon brukar köra igång tidigt med bakande, för att bege sig hem vid 15-tiden. Här nånstans låses säkert bageri-delen - Finns ingen anledning att det ska stå öppen fram till stängning.

Det slog mig att det verkar sannolikt att bageridelen ligger i norra gaveln - bottenplan. Med tanke på hur caféet ser ut på insidan (det jag såg) så skulle alternativet vara övervåningen, men det är väl orimligt.

Återstår då frågan om larmet kan hanteras från båda dörrarna eller om det är två helt olika larmsystem då bagarna kommer och går på helt andra tider.
2015-07-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ja den där tågordningen tycker jag kan fungera. Jag tror också hon blev kidnappad. Levde hon i bilen kanske hon försökte ringa hjälp eller messa och MGM kanske upptäckte detta, t ex om mobilen lät eller om han såg nåt i tex backspegeln vilket kan ha gjort att han stannade bilen och slog sönder mobilen (därav fynd från telefonen) och sen fortsatte han kanske mot "huset" alternativt annan plats.

Mycket troligt scenario om nu detta var planerat och gm hade Lisa i bilen så hade nog gm aktiverat barn säkringen så dörrarna inte gick att öppna inifrån.

Om hon nu lyckats att springa iväg en bit eventuellt där man fann hennes saker. Så stannade nog gm på det stället och tog mobilen slängde i marken kanske stampade på den.

Så Lisa såg kanske sin chans att rymma och hennes tillhörigheter tappades under flykt samt när gm försökte få tag i henne igen.

Det borde funnits bromsspår i gruset på den vägen i sådana fall.

Kanske en skadad inredning i bilen?

Gm bör ju ha rivmärken bitmärken blåmärken på kroppen kan det finnas någon som går onormalt mycket påklädda i värmen?

Någon verkstad som fått in en bil med trasiga dörrsidor eller liknande i inredningen?
Senast redigerad av Nybromannen 2015-07-23 kl. 18:13.
2015-07-23, 17:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Nej, bagarna är bagarna. Lena kommer garanterat efter dom. Jag har fått intrycket av att 8-9 snåret är tidigt i hennes värd.
Hon bakar säkert saker också, men det dagliga baket är jag tämligen övertygad om att bagarna fixar.
Bagarna har matbrödet färdigt vid 7-tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in