2015-07-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Om han nu blir dömd för något kommer polisen sluta leta efter alternativ gärningsman?

Ja det får vi innerligt hoppas.

Om Litauern blir dömd så får vi ju alla hoppas på att åtalet är styrkt med bevis, att det blir en rättvis rättegång med full insyn så att det inte finns tvivel om att rätt gärningsman blir dömd!

Om man har en gärningsman har man avfärdat alternativa gärningsmän. Hänger du med?

För om polisen misstänker att det kan vara "någon annan" så håller inte åtalet för att döma bortom rimligt tvivel. Tvivlar du?
2015-07-23, 15:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, han håller sig underrättad på ett aktivt sätt - och han agerar om så är nödvändigt. - I ett hypotetiskt fall att någon av hans närmaste skulle vara gm; hur långt skulle då denne köpare av billig arbetskraft vara beredd att aktivera sig?

Lägg därtill hans kommentarer. Han och hans personal är med aktivt i eftersöksarbetet inledningsvis. Det nämns att de genomsöker magasin i en annan tidning.
Det är inte bra alls med facit i hand om det är den misstänkte som varit med och bökat runt.
Han säger sen att pappan bekräftat till honom att det är hennes handske. Inte vet jag om de känner varandra.
Men allt sammantaget får mig osökt att fundera: Hur nära utredningen har denne stått i alla fall i det inledande skedet?
Jag kanske läser ut för mycket av det lilla, men det luktar skit.
2015-07-23, 15:22
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja det får vi innerligt hoppas.

Om Litauern blir dömd så får vi ju alla hoppas på att åtalet är styrkt med bevis, att det blir en rättvis rättegång med full insyn så att det inte finns tvivel om att rätt gärningsman blir dömd!

Om man har en gärningsman har man avfärdat alternativa gärningsmän. Hänger du med?

För om polisen misstänker att det kan vara "någon annan" så håller inte åtalet för att döma bortom rimligt tvivel. Tvivlar du?

Oavsett utgång i tingsrätten bör vi alla avvakta hovrättens dom för att kunna känna oss tillfreds med utgången. Jag har all respekt för rådmännen vid tingsrätten, de tre nämndemännen däremot....Låt oss bara säga att det har skett fler än en gång att nämndemännen överröstat ordföranden i tingsrätten för att sedan få domen ändrad i hovrätten.
2015-07-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Något som diskuterats i tråden är avsaknaden av transportbil, från byggboden på Martorp.

I denna artikel föreslår de att transporten skett MED Lisa kvar i skåpet?!

Kan det finnas en möjlighet att detta kan stämma? Kan man/får man transportera döda så?

Källa: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/07/13/mord-i-blomberg-martorp/

En tanke slog mig. Kanske den här lilla baracken användes inte längre till någontig. Och det visste gm. Den stod där längre borta lite ingenstans som bortglömt. Den där gula, lite större baracken, kanske byggdes i stället för den lilla vita "skrubbet", som omklädnings- och uppehållsbyggnad.
2015-07-23, 15:29
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt. Att sen enbart räkna ut nån pga av ålder tror jag inte ett smack på. Äldre är inte samma sak som att behöva vara en snäll, inaktiv farbror - en viss personlighet kan givetvis följa med hela livet igenom. Sur igår - sur idag. Jag tror däremot inte att han är nån mördare.
Han reser runt och är väl medveten om mark och affärer. Han nämnde att eventuella skador på grödorna skulle de diskutera efteråt. Renoverar hela ladan och har framförhållning. Han är aktiv.
Och så är han skåning. Bara en sån sak...

Givetvis är alla människor olika, även i hög ålder, och vissa är mindre trevliga. Men medan vi visserligen haft bankrånare i 60-årsåldern, kan det nog vara välgörande för tråden med en upplysning om ett tänkbart ålderstak för sexmördare eller åtminstone likgömmare. Vilka är de äldsta dylika som ni känner till?
2015-07-23, 15:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja, vart kommer detta från ideligen egentligen? Det har skrivits om en pedofil i området och någon falskt utpekad polack/person tidigt i tråden vad jag kan minnas.

Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
En av de värre trådsanningarna hitintills, och det säger en del.

Användare Visessen har länkat till sidan men ingen annan har sett det som påstås inte ens Blomvattnaren:
https://m.facebook.com/nerijus.bilevicius.7?v=info&nocollections=1&expand ed=relationship

Bakom bilden på katten skall det finnas skamligheter.
2015-07-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Silvrig?

I början av tråden skrev det ju lite om en silvrig bil som hade setts köra i hög hastighet i området?

Det stämmer. En bekant känner personen som blev omkörd av MGMs bil. Vet dock inte om dom va en eller två personer i bilen men blir jag själv omkörd av nån idiot brukar jag kolla vänster för att se vad det är för pucko, så han borde kanske lagt märke till det.
2015-07-23, 15:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Oavsett utgång i tingsrätten bör vi alla avvakta hovrättens dom för att kunna känna oss tillfreds med utgången. Jag har all respekt för rådmännen vid tingsrätten, de tre nämndemännen däremot....Låt oss bara säga att det har skett fler än en gång att nämndemännen överröstat ordföranden i tingsrätten för att sedan få domen ändrad i hovrätten.
Jag skulle inte direkt föredra sverigedemokraten som förekommer i lexbase som nämdeman i detta mål om jag vore misstänkt. Knappast den andra heller.
Med tanke på att andra SD-politiker uttalat sig lögnaktigt i litauisk media, är det möjligt för advokaten att försöka diskvalificera dessa för någon form av jäv då? Eller måste det i så fall röra sig om samma person?
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Menar du (som jag) att det är en instinkt och ett naturlig beteende av honom när han försvarar bröderna (som en del av hans nära) på nåt sätt?
Nej, det menar jag inte direkt; det skulle i så fall vara att han försvarar sitt val av billig arbetskraft samt eftersom han tydligen också haft god hjälp av bröderna och ansett sig kunna lita på dem, det även ligger i hans intresse att så långt möjligt framhäva deras goda sidor. - När det verkligen gäller skulle han villigt, eller i vart fall tveklöst, offra bröderna till förmån för sina egna intressen och anförvanter: De är framför allt verktyg han lyckats komma över till en billig penning.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Hur vet du det?

Hur vet du att det inte är så?

Han jobbade alldeles intill. De la om taket på ladan. Mycket troligt har han sett henne där. Väcker fantasier som inte nödvändigtvis är allvarligt menade men slår över vid tillfället då hon går hem.
2015-07-23, 15:34
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej då, jag uppfattar dig.
Men det är inte rimligt.
Tänk dig själv hur många tjejer som jobbar på det där caféet, i olika pass, under olika dagar. Det är ett stort café, och inget vanligt café, utan det finns mycket kringservice, vilket innebär en hel del personal.
Exakt hur många totalt vågar jag inte ge, men uppskattningsvis runt 10st med tanke på ställets storlek.

Offret kunde varit vilken tjej som helst, som vid stängning blir ensam vid sin moped på baksidan.
Sorgligt som fan, men mest troligt.

Ja jag förstår hur du menar också. Vi drar olika slutsatser ur de uppgifter som getts.
2015-07-23, 15:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vet du vilken adress han utvandrade från, och när?

Citat:
Hittade Alfons* de* Corra* (*=o,l,l) här (hans Dubai bizz):

http://www.inhoco.com/alfonso-del-corral/

Intressant info i denna länk att Alfons* de* Corra* (*=o,l,l) :

Alfonso’s elite military background has led him to provide valuable expertise and input in managing Safehotels and the Global Hotel Security Standard in the Middle East. - See more at: http://www.inhoco.com/alfonso-del-corral/#sthash.6zqwTL8Z.dpuf

Previous experience includes:
Citigroup – issuing and marketing warrants in addition to assisting the group in becoming members of the Swedish Stock Exchange.

Så altså elit soldat som Lisa's pappa...undrar för vilket land?

Och kopplad till svenska affärslivet...är han, eller har han varit kopplad till något AJ's familj företag?

Har han, eller har han haft någo address i Sverige? Blomberg området?
Han invandrade 1982-03-24. När Skatteverket tog över FBF 1991 bodde han på Forshem Österäng Egendom. 1996-03-14 flyttade han till Blombergs Säteri 1, där han bodde tills han utvandrade 2005-11-14.
Citat:
Vad skumt att han ändrat namn när han utvandrade till Dubai!
Har du, eller någon annan, kollat om han finns i lexbase ?
Han bytte namn 1993-02-08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in