Citat:
Ursprungligen postat av
Stoor85
Tack för alla svar.
Varje gång jag startar datorn frågar UAC om jag tillåter att Avast får göra ändringar i datorn. Och jag vill ju ogärna stänga av UAC helt?
Ok, så ladda ner Panda eller Avira och inte använda mig av Windows Defender samt använda mig av en backup.
Lite "peppar peppar, ta i trä" här men av Avira och Panda, båda är väl för de första gratis? Såg att panda har testperiod, gissar att det är som med Avast att man bara fyller i mailadress så kör den ett år? Men vilken av de två drar minst prestanda, det är jag mest intresserad av.
Ska kolla upp unchecky.
Tack Lyfang men orkar inte kolla upp några nya AV-program
Jag har haft Avast och det frågade aldrig så frågan kvarstår - vad frågar det om... gäller det inte om något mer specifikt ? Det bör gå att göra någon typ av undantag för det där i programmet.
Posta en skärmbild på det .
Det finns betydligt tillförlitligare och avsevärt snabbare "image" program än Windows egna.
Att göra Windows återställningspunkter är också bra , se längst ner .
UAC - har man tillräckligt bra skydd på datorn som gör dess jobb bättre så kan man stänga av det .
Bägge har gratis versioner och vilket som drar minst verkar bero på vem man frågar för vissa upplever Panda som det lättaste de haft medans för andra går datorn trögt . Avira har jag inte hört ska vara något problem med när det gäller det .
Performance ger en vink om lätthet -
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-7/