2015-07-20, 12:31
Medlem
Tronkans avatar
vadå? tror ni detta är ett nytt fenomen? börjar verkligen störa mig på alla dryga 17-18 åringar här på flashback. direkt när det skrivs något om en tjej, så är det hon som är en attention whore, bla bla bla. "15 min of fame", "hon som är slyna", "feminist"..50% utav FB idag är jävla snorungar.

har ni denna skeva bild på brudar för ni har lärt er det "berikade sverige" som ni även hatar i varannan mening? fjollor

stick ner till aq-va-kul i malmö. det var ett paradis för 15 år sedan. om jag hade haft barn hade de ALDRIG fått vistas där.
Citera
2015-07-20, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
vadå? tror ni detta är ett nytt fenomen? börjar verkligen störa mig på alla dryga 17-18 åringar här på flashback. direkt när det skrivs något om en tjej, så är det hon som är en attention whore, bla bla bla. "15 min of fame", "hon som är slyna", "feminist"..50% utav FB idag är jävla snorungar.

har ni denna skeva bild på brudar för ni har lärt er det "berikade sverige" som ni även hatar i varannan mening? fjollor

stick ner till aq-va-kul i malmö. det var ett paradis för 15 år sedan. om jag hade haft barn hade de ALDRIG fått vistas där.

N
Senast redigerad av Fleppmungot 2015-07-20 kl. 12:41.
Citera
2015-07-20, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolilolz
+1. Hon söker uppmärksamhet och hon älskar den uppmärksamhet hon får

Sant..

Det är inte för inte det ligger smink och parfymbutiker i varenda jävla galleria..

Tjejerna parfymskåp innehåller fler flaskor än systembolagets butiker, hudkrämer, luktagott och ansiktsspackel som får Beckers sortiment att framstå som löjligt..

Garderoben skulle kunna hålla ett flyktingläger varmt, och skor har de så de kan vandra runt jorden och fortfarande ha ett gäng skopar kvar att slita ut..

Om nu inte tjejer vill se bra ut, vill synas eller bli uppmärksammade..

Varför bränner de 20% av lönen på attiraljer för att just synas, vara snygg och uppmärksammas..

Man kan ju säga en sak, men det är fortfarande ens agerande man blir dömd efter..
Citera
2015-07-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Jätteskräll..........

Haha haha var det äns 1.0 pengarna på den !
Citera
2015-07-20, 13:05
Medlem
soucus avatar
Känns som den här artikeln har ett enda syfte.
Att så ett frö i folks huvud att det här med separata badtider/badhus kanske inte är så dumt ändå.
En del av den pågående indoktrineringen bara.
Citera
2015-07-20, 13:09
Medlem
Med tanke på hennes profilbild på facebook så kan jag säga att jag hade nog också stirrat på Signe på badhuset (schysta lökar). Definitivt varken kommenterat högt eller följt efter (eftersom jag är normalt uppfostrad och inte bryr mig SÅ mycket om att se henne), men definitivt stirrat om jag varit i närheten. Det blir så när man är man och ett par rejäla bröst i bikini är inom synhåll. Per automatik.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/10583815_767202483325460_1581117081690642923_n.jpg ?oh=831164268df4e0ce311702ad01de78f8&oe=56585C68
Citera
2015-07-20, 13:15
Bannlyst
Besökte Eriksdalsbadet under gårdagen och kan bidra med följande till tråden. Unga svenska småtjejer de flesta var väldigt snygga. Likt en svans följde tre somaliska ynglingar efter ett tjejgäng och skränade och knuffade varandra mot tjejerna som såg mindre roade ut. Senare dök även ett gäng med ensamkommande afghanska ynglingar upp (jag vet hur ughurer från Afghanistan ser ut) och förföljde flickorna. Satt i bubbelpoolen när tjejgänget också kom och satte sig fnittrandes. Självklart kom de ensamkommande dit kort därpå, likt boskap satt de helt och stirrade på flickorna. Kunde verkligen ta på den dåliga stämningen. De ensamkommande stirrade på tjejerna och utan att yttra ett ord så rörde dessa sig mot dem. Flickorna lämnade kort därpå badhuset medan de ensamkommande bara kollade uppgivet på varandra.

Talar inte de människor som tar hand om de ensamkommande att det kan vara lämpligt att kunna prata med flickor innan de börjar ragga på dem? Förstår verkligen att kvinnor idag känner sig obekväma på badhusen efter det jag såg igår.

Det borde öppnas ett eget badhus för ensamkommande, så unga flickor slipper bli antastade av dessa avfällingar.
Citera
2015-07-20, 13:32
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyn-grossisten
Besökte Eriksdalsbadet under gårdagen och kan bidra med följande till tråden. Unga svenska småtjejer de flesta var väldigt snygga. Likt en svans följde tre somaliska ynglingar efter ett tjejgäng och skränade och knuffade varandra mot tjejerna som såg mindre roade ut. Senare dök även ett gäng med ensamkommande afghanska ynglingar upp (jag vet hur ughurer från Afghanistan ser ut) och förföljde flickorna. Satt i bubbelpoolen när tjejgänget också kom och satte sig fnittrandes. Självklart kom de ensamkommande dit kort därpå, likt boskap satt de helt och stirrade på flickorna. Kunde verkligen ta på den dåliga stämningen. De ensamkommande stirrade på tjejerna och utan att yttra ett ord så rörde dessa sig mot dem. Flickorna lämnade kort därpå badhuset medan de ensamkommande bara kollade uppgivet på varandra.

Talar inte de människor som tar hand om de ensamkommande att det kan vara lämpligt att kunna prata med flickor innan de börjar ragga på dem? Förstår verkligen att kvinnor idag känner sig obekväma på badhusen efter det jag såg igår.

Flickor/kvinnor borde, om de har något vett och sans, känna sig otrygga på ett stort antal platser. Det som en del av dem upplever i badhuset är bara en försmak av vad som komma skall. Att som flicka/kvinna vistas ute i allmänna miljöer utan medföljande manligt sällskap kommer i framtiden att vara behäftat med betydande obehag och risker.

Citat:
Det borde öppnas ett eget badhus för ensamkommande, så unga flickor slipper bli antastade av dessa avfällingar.

Trälhavet?
Citera
2015-07-20, 13:33
Medlem
prismahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyn-grossisten
Besökte Eriksdalsbadet...

Ja, fast å andra sidan har ju Svenska folket röstat för mångkultur och allt vad det innebär. Det är bara att finna sig i detta tills det blir ändring. Blir de inte det har minderåriga tjejer som blir jagade av en flock med apor enbart sina föräldrar att skylla.
Citera
2015-07-20, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Flickor/kvinnor borde, om de har något vett och sans, känna sig otrygga på ett stort antal platser. Det som en del av dem upplever i badhuset är bara en försmak av vad som komma skall. Att som flicka/kvinna vistas ute i allmänna miljöer utan medföljande manligt sällskap kommer i framtiden att vara behäftat med betydande obehag och risker.

Trälhavet?

Så är det absolut, har även upplevt liknande på andra platser. På nöjesfält samt biografer brukar liknande scener utspela sig. Om en inte allt för lång tid kommer dessa scener även utspela sig i hela samhället.
Citera
2015-07-20, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prismah
Ja, fast å andra sidan har ju Svenska folket röstat för mångkultur och allt vad det innebär. Det är bara att finna sig i detta tills det blir ändring. Blir de inte det har minderåriga tjejer som blir jagade av en flock med apor enbart sina föräldrar att skylla.

Tyvärr så är det så att även dessa flickor röstar på FI,MP,V,S hon Signe är väl t o m engagerad i FI om jag inte minns fel. Märkligt att hon då klagar över ett problem som hon själv bidrar till att skapa
Citera
2015-07-20, 13:43
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tänker så här som kvinna. Hur ser hon att män tittar på henne? Vad kollar hon då efter själv? Bestämmer hon alltså att det går bra om yngre killar ser på henne men inte äldre? Vem skall titta på henne då hon blir äldre då?
Varför bryr man sig som kvinna så mycket om det? Så kan jag tänka.

Har för mig att det stog något om sexistiska kommentarer i artikeln. Är antagligen det hon tagit fyr på. Lite märkligt att hon trycker på stirra och alla män i artikeln, men jag tror inte hon tänkt igenom den ordentligt. Mest sannolikt bara ett behov av bekräftelse och uppmärksamhet. Rätt sorts bekräftelse och uppmärksamhet vill säga, enligt hennes sätt att se det.

Annars är det den vanliga feministretoriken. Något arsle till cooling har betett sig tölpaktigt och därför ska hela gruppen män fördömas. Media hakar på för att.. Girl Power.. eller något. Vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in