Först av allt:
Grattis SD och grattis Sverige! SD andra största parti!!
Alliansen och FR ligger fortfarande i fosterställning efter pungsparken!
Je suis roffe! Det är fascinerande hur tråden så noga kan ta pulsen på opinionen. Det vi spekulerar om veckor, månader, halvår tidigare, inträffar verkligen. Kusligt exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
MadScientist
De kör inte Sentio längre. Har för mig de slutade rapportera deras OUs någon gång runt 2010 när SD började lägga sig "högt".
Sverigedemokraterna har ökat från 13,5% till 23,3% i Sentio på 12 månader. Det är ju för att citera Oskarsson, en helt sagolik ökning

. Fortsätter vi med samma stigning har vi över 50% i valet 2018.
Tänk er tre Almedalsveckor till där Åkesson kan lägga sjuklövern i en hög på vänsterkanten samtidigt som AKB hostar upp inövat nonsens på varenda fråga.
Jag fick förhoppning i december om att SD med lite tur kunde bli största parti 2018, men nu ser vi ju att den tiden har snabbspolats fram. Dessa siffror missar såklart inte sjuklövern, så jag undrar vad deras nästa steg blir. Ska de förbjuda SD? Kommer de bryta DÖ i ett försök att vara opposition? Inser de att de har så kort tid kvar att de lika gärna kan fortsätta med DÖ?
En sak är säker, fler falska förslag om strängare invandringspolitik kommer komma och med dem så kommer SD att öka ännu mer. Den stora frågan återstår dock: När flyttar Fredrik Reinfeldt utomlands?
Undrar om de vågar ha den bärdan med politikerna igen? Åkesson illustrerade svensk politik klockrent på under 3 sekunder. Skickligt!
AKB lär säkert ha åtskilliga sömnlösa nätter fram till M-partistämman. DÖ ligger fast. Massinvandringen ska fortsätta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Det är sant att det sannolikt handlar om ren dumhet, men det förvånar ändå mig att ingen ser en taktisk reträtt som ett sätt att uppnå framgång. Istället få väljer man taktiken att slåss till sista blodsdroppen i varje fråga, oavsett hur obetydlig den än är. Var och en måste ju rimligtvis se att tiggeriet har en väldigt liten långsiktig effekt på samhället jämfört med invandringen, men att den däremot bryter ner människors tilltro till samhället och i synnerhet 7K.
Visst är det så. Zigenarna betraktar jag främst som ett estetiskt problem, medan araberna och somalierna som kommer hit först och sedan tar hit fru och 6 barn och KRÄVER bostad där alla ska ha eget rum fullständigt dränerar landet på pengar. Att de där 6 ungarna sedan växer upp och bildar invandrargäng som på alla plan förstör vardagslivet och framtiden för svensken är det riktiga monstret i invandringspolitiken. Massinvandringen krossar både svenskens välfärd och trygghet.
Men med zigenarna och deras livsstil som ingen utom de själva kan ändra på och de vill inte, skapar en potentiell risk för övriga samhället. Deras inbrott, bedrägerier och åldringsrån är en del i det men deras bristande hygien säger smittskyddsinstitutet medför en risk att de sprider allvarliga sjukdomar eftersom de hanterar samma kontanter som övriga samhället. Det är skrämmande att det talas så lite om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
RogerRoger
Till att börja med får man gratulera Jimmie Åkesson, han har genomlidit helvetets alla kval för att bära fram sitt parti på den här långa framgångsvågen. Väsentligen är jag positiv till den här utvecklingen, för den visar att folkviljan fortfarande har betydelse i vårt land. Sedan är väl frågan om just SD är det optimala största partiet i vårt land, men deras tillväxt är logisk och återspeglar bara den inkompetens och ovilja att arbeta för sitt eget folk som präglar de andra partierna.
Ja, man häpnar verkligen över deras bristfälliga/obefintliga strategier. Vid det här laget, när SD varit över 20% i tre raka mätningar, kan ju vem som helst förstå att varje politiker med självbevarelsedrift skulle känna av vindriktningen och pragmatiskt anpassa sig. Men inte våra politiker. De kör sitt eget race, alldeles oavsett hur det går för dem. De gör liksom sitt jobb lite för bra för sitt eget bästa. Det här tycker åtminstone jag är aningen oroande och märkligt, det framstår nästan som om de andra partierna försöker provocera fram den reaktion som SD utgör. Saker och ting är med andra ord kanske inte vad de tycks vara...
Jag har tidigare varit inne på samma sak. 7K och MSM gör precis allt för att folk ska gå till SD. Vad mer skulle de kunna göra förutom att säga "
gå och rösta på SD"? Det är obegripligt.
Vore intressant att höra från Rejder, Powergirl eller Bergakungen? Är SD slut nu? Har de peak:at?