2015-02-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Mer realistiskt är att snittet landar på 15,1%. Bara den ökningen motsvarar cirka 100.000 väljare. Det betyder att var tredje månad växer ett nytt Hudiksvall fram med sverigevänner. Fortsätter det så här vilket det kommer, så har ett nytt Stockholm växt fram.

15 %?

Avdelning: Önsketänkande.
2015-02-11, 20:23
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Mer realistiskt är att snittet landar på 15,1%. Bara den ökningen motsvarar cirka 100.000 väljare. Det betyder att var tredje månad växer ett nytt Hudiksvall fram med sverigevänner. Fortsätter det så här vilket det kommer, så har ett nytt Stockholm växt fram.

Snittet är ovidkommande när man ska dra slutsatser om SD.s väljartillströmning med tanke på att oseriösa institut som Ipsos, skop och Sifo ingår i snittet.

En genomsnittssiffra från Sentio, Yougov och Novus kan däremot vara av intresse, då snackar vi kanske 18,2%?
2015-02-11, 20:29
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Detta är en undersökning, tills den faktiskta valdagen så har ni inte gått upp någoting.

Är du orolig? Blunda du mellan valen så njuter vi andra av uppgångarna och framgångarna. Det var hur uppenbart som helst för alla att SD ökat stort tiden inför valet i september, du kan förneka det hur mycket du vill

Du blev förvånad va? Du kommer bli det igen 2018.
2015-02-11, 20:30
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Detta gjorde min dag. 19%!!!, f*n vad trevligt!
Sverigevänner!, det finns hopp!

Här får ni för DÖ och den sverigefientliga politik ni för.
2015-02-11, 20:37
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Jag tror aldrig det kommer en riktig "ketchupeffekt", det har i stort sett inte skett i några nordeuropeiska länder.

Se på Front National, under en lång period har man ökat något procent i taget sedan 80-talet, tom minskat lite en gång eller två.

Nu är Front National Frankrikes största parti.

LE PEN PRESIDENT!!!

Jag tror absolut att det kommer att bli en "ketchupeffekt". Anledningen är att Sverige är så mycket extremare. Utvecklingen är ju fullständigt sjuk. Vartenda litet samhälle har mängder av flyktingar. Antalet som kommer hit har eskalerat på ett helt okontrollerat sätt och det kommer att få och har redan fått enorma konsekvenser för välfärd, bostadstillgång, arbetslöshet, skola osv. Våra politiker har ju helt kapitulerat och tycker uppenbarligen att det är viktigare att låta så många som möjligt få komma hit, istället för att värna Sverige och den välfärd vi har.

Sett ur det perspektivet så skulle det inte förvåna mig det minsta om SD får 30% 2018 och därmed blir största parti. Så kan det gå när vanliga etablerade partier totalt skiter i konsekvenserna av den politik de förespråkar och får. Det som har skett och som sker är skandalöst!
2015-02-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
15 %?

Avdelning: Önsketänkande.

Vill väl att SD ska ha 100%. Men om du lägger ihop sidos låga resultat med de andra låga. Så kommer det stabilisera sig på 15,1 - 15,5.
2015-02-11, 20:42
Medlem
Lost-Souls avatar
Börjar nästan tro att Yougov är ett Sverigevänligt institut i smyg än om den officiella hållningen är en annan, dels så förvanskar dom inte SD.s siffror och nu då jag just var in på YG.s hemsida så såg jag för andra gången att dom länkar till Fria Tider

Tidigare har dom länkat till en islam/invandringskritisk ledare i Fria Tider vilket nästan fick mig att trilla av stolen då jag såg det.

(Kolla på rull-listan Yougov i media) https://yougov.se/aktuellt/
2015-02-11, 20:47
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Är du orolig? Blunda du mellan valen så njuter vi andra av uppgångarna och framgångarna. Det var hur uppenbart som helst för alla att SD ökat stort tiden inför valet i september, du kan förneka det hur mycket du vill

Du blev förvånad va? Du kommer bli det igen 2018.

Ärligt talat så tycker jag alla partier är lika stora förtryckare och jag är da ingen fan av förtryckarsystemet som kallas demokrati, så för mej spelar det mindre roll. På ett sätt så njuter jag av SDs framgångar även om jag själv är för fri invandring, eftersom jag är också emot etablissemanget och deras fisförnämhet, så det är på sätt och viss roligt att se dem darra och inte riktigt veta vad de ska göra. Men i slutändan så är SD bara ännu ett förtryckarparti, som har noll respekt för individen.

Oavsett vad så är detta bara en undersökning, detta är inget val. Ni har 20% då ni har fått det i valet. I riksdagen så har ni fortfarande bara 13% av rösterna. Men visst om jag hade varit er så hade jag väl varit glad.
2015-02-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Sett ur det perspektivet så skulle det inte förvåna mig det minsta om SD får 30% 2018 och därmed blir största parti. Så kan det gå när vanliga etablerade partier totalt skiter i konsekvenserna av den politik de förespråkar och får. Det som har skett och som sker är skandalöst!

Som jag sa, nu skall vi inte bli alledess till oss.

19 % är bara början, men ett steg i taget.
2015-02-11, 20:52
Medlem
Citat:
Vill väl att SD ska ha 100%. Men om du lägger ihop sidos låga resultat med de andra låga. Så kommer det stabilisera sig på 15,1 - 15,5.

SD kan mycket väl ta 20 % i nästa val. En ökning till bara 15 % skulle vara lite av en besvikelse.
2015-02-11, 20:55
Medlem
Mr Bs avatar
SD blir andra största parti början av augusti , i yougov undersökning då.
2015-02-11, 20:56
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Aliansen är kört. Slut. Borta. Den politiska kartan ritas om. Aliansen (utan SD) är inte längre ett alternativ i regeringssammanhang. Så enkelt är det. Den gamla tiden kommer inte tillbaka.

Ringar väl in hela högerns problemkomplex. Allt började så jävla bra jävla 2006, å så förstör man allting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in