2015-07-23, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Låt dem hålla på. Ibland så undrar jag om de som fattar strategiska beslut inom 7K är helt dumma i huvudet.

Vi vet redan att de på sikt vill utrota det svenska folket, men varför göra det så klantigt? Ta tiggarna till exempel. Dessa har en väldigt liten påverkan på införandet av mångkultur jämfört med lyxinvandrare från tredje världen, men samtidigt skulle det inte förvåna mig om tiggarna på egen hand har skänkt 5 procentenheter till SD. Om 7K hade varit smarta så hade de insett att deras vision om mångkultur hade gynnats av ett tiggarstopp, men trots detta så väljer de att trycka gasen i botten trots att de förlorar på det.
Så kan det gå när man parar stark ideologisk rigiditet med liten intelligens. Deras dumhet upphör aldrig att förvåna.
2015-07-23, 08:07
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Inte ett ord hittils i Aftonbladet/Expressen.

De kör inte Sentio längre. Har för mig de slutade rapportera deras OUs någon gång runt 2010 när SD började lägga sig "högt".

Sverigedemokraterna har ökat från 13,5% till 23,3% i Sentio på 12 månader. Det är ju för att citera Oskarsson, en helt sagolik ökning . Fortsätter vi med samma stigning har vi över 50% i valet 2018. Tänk er tre Almedalsveckor till där Åkesson kan lägga sjuklövern i en hög på vänsterkanten samtidigt som AKB hostar upp inövat nonsens på varenda fråga.

Jag fick förhoppning i december om att SD med lite tur kunde bli största parti 2018, men nu ser vi ju att den tiden har snabbspolats fram. Dessa siffror missar såklart inte sjuklövern, så jag undrar vad deras nästa steg blir. Ska de förbjuda SD? Kommer de bryta DÖ i ett försök att vara opposition? Inser de att de har så kort tid kvar att de lika gärna kan fortsätta med DÖ?

En sak är säker, fler falska förslag om strängare invandringspolitik kommer komma och med dem så kommer SD att öka ännu mer. Den stora frågan återstår dock: När flyttar Fredrik Reinfeldt utomlands?
Senast redigerad av MadScientist 2015-07-23 kl. 08:19.
2015-07-23, 08:13
Medlem
Anton171s avatar
Fantastisk morgon detta har utvecklats till! Grattis alla Sverigevänner! Ponera att det inte blir något nyval förrän 2018, hur stor ökning kommer att SD ha fått tills dess?
2015-07-23, 08:14
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Så kan det gå när man parar stark ideologisk rigiditet med liten intelligens. Deras dumhet upphör aldrig att förvåna.
Det är sant att det sannolikt handlar om ren dumhet, men det förvånar ändå mig att ingen ser en taktisk reträtt som ett sätt att uppnå framgång. Istället få väljer man taktiken att slåss till sista blodsdroppen i varje fråga, oavsett hur obetydlig den än är. Var och en måste ju rimligtvis se att tiggeriet har en väldigt liten långsiktig effekt på samhället jämfört med invandringen, men att den däremot bryter ner människors tilltro till samhället och i synnerhet 7K.
2015-07-23, 08:19
Medlem
RogerRogers avatar
Till att börja med får man gratulera Jimmie Åkesson, han har genomlidit helvetets alla kval för att bära fram sitt parti på den här långa framgångsvågen. Väsentligen är jag positiv till den här utvecklingen, för den visar att folkviljan fortfarande har betydelse i vårt land. Sedan är väl frågan om just SD är det optimala största partiet i vårt land, men deras tillväxt är logisk och återspeglar bara den inkompetens och ovilja att arbeta för sitt eget folk som präglar de andra partierna.

Citat:
Låt dem hålla på. Ibland så undrar jag om de som fattar strategiska beslut inom 7K är helt dumma i huvudet.

Vi vet redan att de på sikt vill utrota det svenska folket, men varför göra det så klantigt? Ta tiggarna till exempel. Dessa har en väldigt liten påverkan på införandet av mångkultur jämfört med lyxinvandrare från tredje världen, men samtidigt skulle det inte förvåna mig om tiggarna på egen hand har skänkt 5 procentenheter till SD. Om 7K hade varit smarta så hade de insett att deras vision om mångkultur hade gynnats av ett tiggarstopp, men trots detta så väljer de att trycka gasen i botten trots att de förlorar på det.

Ja, man häpnar verkligen över deras bristfälliga/obefintliga strategier. Vid det här laget, när SD varit över 20% i tre raka mätningar, kan ju vem som helst förstå att varje politiker med självbevarelsedrift skulle känna av vindriktningen och pragmatiskt anpassa sig. Men inte våra politiker. De kör sitt eget race, alldeles oavsett hur det går för dem. De gör liksom sitt jobb lite för bra för sitt eget bästa. Det här tycker åtminstone jag är aningen oroande och märkligt, det framstår nästan som om de andra partierna försöker provocera fram den reaktion som SD utgör. Saker och ting är med andra ord kanske inte vad de tycks vara...
2015-07-23, 08:21
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Är det någon som förstår vad HA syftar på när han talar om våld? Är det det beryktade näthatet eller är det fortfarande järnrören?

Jag är uppriktigt förvirrad av detta.

Jag fattar inte heller, vad i hela Hälsingland menar Arnstad med terror? Han måste ha fått kortslutning av mätningen, ligger på soffan och hyperventilerar i ett Sentio-delirium.

Angående mätningen så vill jag se grafik, jag vill se staplar i färger!
Senast redigerad av RingRing2014 2015-07-23 kl. 08:27.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Och nu ligger SD inte långt från att bli större än regeringspartierna ( s+mp) Kanske inträffar detta redan i år... Och frågan är om inte dö måste skrotas då - Jag menar vad har den då för funktion rent konstitutionellt? Gagnar den landet och demokratin, eller är den till förfång?

Nåja. För det första så räknas väl storlek inte efter OUs utan efter valresultat. Därtill så handlar DÖ inte om att regeringen ska ha ett visst underlag utan budgetstödet. Så man får räkna in V (och Fi om de kommer in) till de rödgröna.

Vad som verkligen skulle göra kaos med DÖ och hela den parlamentariska situationen är när SD är största block. Men dit är det ju bara tio procent eller så.
Medlem
Jobb och bostäder till svenskar. Bättre pensioner till svenskar. Det är frågor som kommer att göra SD till det största partiet. OM MP, kd/fp och ev, centern åker ur riksdagen och M minskar till 13-15%... Då får vi se vad som händer. Spännande tider. Men att SD får siffror 28-30% det ser jag som realistiskt.
2015-07-23, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Taket för SD just nu är minst 50%, men det förutsätter ju att de andra partierna inte försöker ändra sig. De kommer ju givetvis ändra sig innan SD har nått 30% i någon undersökning.

Tittar man på de gångna 100 åren, är 50,1% det mesta ett parti har fått. Det om något borde vara ett tämligen tillfredsställande svar på frågan hur stor SD kan bli.

PS Sossarna fick faktiskt drygt 53% i 1940-års val🔴, ett år efter att nazisterna hade startat det krig som la hela Europa i ruiner, men främst deras eget land.

dresden

🔴Det resulterade i en samlingregering beståendes av 4 partier.
Senast redigerad av Wumtata 2015-07-23 kl. 08:42.
2015-07-23, 08:24
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Till att börja med får man gratulera Jimmie Åkesson, han har genomlidit helvetets alla kval för att bära fram sitt parti på den här långa framgångsvågen. Väsentligen är jag positiv till den här utvecklingen, för den visar att folkviljan fortfarande har betydelse i vårt land. Sedan är väl frågan om just SD är det optimala största partiet i vårt land, men deras tillväxt är logisk och återspeglar bara den inkompetens och ovilja att arbeta för sitt eget folk som präglar de andra partierna.

Ja, man häpnar verkligen över deras bristfälliga/obefintliga strategier. Vid det här laget, när SD varit över 20% i tre raka mätningar, kan ju vem som helst förstå att varje politiker med självbevarelsedrift skulle känna av vindriktningen och pragmatiskt anpassa sig. Men inte våra politiker. De kör sitt eget race, alldeles oavsett hur det går för dem. De gör liksom sitt jobb lite för bra för sitt eget bästa. Det här tycker åtminstone jag är aningen oroande och märkligt, det framstår nästan som om de andra partierna försöker provocera fram den reaktion som SD utgör. Saker och ting är med andra ord kanske inte vad de tycks vara...

Kan du utveckla det där sista? Kanske i en mer lämplig tråd, det är intressant att höra vad du misstänker.
2015-07-23, 08:28
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Jag fattar inte heller, vad i hela Hälsingland menar Arnstad med terror?

Han menar att Sverigedemokrater terroriserar journalister och meningsmotståndare, och därför är att betrakta som en terrororganisation. Läs hans artikel här så förstår du hur han resonerar, försök förstå i alla fall för det är sannerligen inte lätt att hänga med i hans resonemang: http://www.journalisten.se/debatt/ratt-till-yttrandefrihet-utan-hot

För övrigt inbillar jag mig att framtiden kommer att ha starka åsikter, om att en fascistisk terrororganisation var riksdagsparti 2015.
- Henrik Arnstad
2015-07-23, 08:29
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Jobb och bostäder till svenskar. Bättre pensioner till svenskar. Det är frågor som kommer att göra SD till det största partiet. OM MP, kd/fp och ev, centern åker ur riksdagen och M minskar till 13-15%... Då får vi se vad som händer. Spännande tider. Men att SD får siffror 28-30% det ser jag som realistiskt.

Det pratas en del om hur mycket S & M tappar till SD, men är det någon som vet hur mycket de små partierna tappar till SD? Med tanke på hur nära flera har till 4% så har ju den här frågan stor betydelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in