2015-07-23, 01:25
Medlem
Lena S har några inövade repliker som hon flitigt använder

*Vi kämpar på
*Fantastisk sammanhållning
*Min personal
*JAG har en nära och bra kontakt med familjen

I varenda intervju säger hon samma saker
Förutom att hon nu säger att något hemskt har hänt på grannen mark??? Vad menar hon, är det inte AJ mark alltihop?

Lena S !! Ge din personal några dagars betald semester och handledning
2015-07-23, 01:26
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
FM vägrar erkänna PTS, så har det tyvärr varit allt för länge. Det är en anledning till att den artikeln jag länkade till skrev. Det är dags att FM tar ansvar för sina egna, att regeringen tar ansvar för sina egna. Och börjar behandla sina soldater.

Annars kommer tragedier som dessa bara att fortsätta ske.
Dalby-mordet har PTS skrivit över hela sig.
SOG-pappan reagerar precis som skolboken om PTS.

Du menar kanske att Chris Kyles mördare inte helelr hade PTS, att han minsann var sjuk på andra sätt?

Nu har jag läst på om Chris Kyle, mytomanen som var stolt över att ha skjutit 266 människor i Irak. Ingen som helst respekt för människoliv såvitt de inte var amerikaner.
2015-07-23, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
tack du fick mig att skratta när jag läste ordet "tossiga".
Men jag instämmer att det fullkomligt spårat ur men jag misstänker starkt att de som vägrar inse att den MGM är rätt GM lider antaglien av
- paranoia och vanföreställningar
- har en så djup misstro på allt polisarbete att det vägras in i det sista att tro på något som sägs
- de vill så gärna fortsätta fantisera i brist på spänning så det måste få utlopp för dessa fantasier och yppandeförbudet gör att det är fullt möjligt

Men snälla galna mänskor. Den MGM är GM och det finns bevisning som är så stark att det är omöjligt att någon annan kan begått brottet.
Och det är kul man kan spekulera men det enda man egentligen har utrymme nu att spekulera i är motivet........

Touché.

En som dödat/mördat och två som transporterat ("tvåan" bör då vara en person som är "lojal" och håller käften). Det är nog inte svårare än så. Därför är kroppen i ett stycke (tyvärr, alla som går igång på styckning) och placerats på ett ställe som GM känner till och är trygg med - självklart för kommande "slutplacering" som av någon anledning aldrig blev av...
2015-07-23, 01:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
En SOG-operatör är tränad till att ALDRIG bli "halvt från vettet av oro".
Om en enda SOG-operatör hade visat minsta lilla tecken på att ens komma i närheten av att bli "halvt från vetet av oro" så hade den åkt ut på studs. Och om den hade visat såna anlag vid antagningen hade den aldrig kommit in.

JA - detta Vet jag. Det är sk Hård Fakta.
Försök inte med ditt personliga känslomässiga trams att en sådan elitsoldat hade blivit okontrolelrbart påverkad av oro, ens för sin dotter. Sådana människor måste fortsätta sina uppgifter trots att bästa vännerna dör bredvid, trots att bästa vännerna lir torterade, trots att bomber och gramater viner och exploderar.

Så var vänlig och sluta med ditt okunniga trams.

Redan hans extrema reaktion röjer att han inte är "normal", dvs hans extrema reaktion (30 minuter) röjer att han lider av PTS.

Du vägrar acceptera det bara för att han är pappa.
Men tycker du att mördaren i Dalby ska släppas fri och frånskrivas all skuld också? För han var ju också pappa.
Enligt dig kan ju pappor aldrig misstänkas - oavsett hur mycket som än pekar på ens skuld. Enligt dig ska man inte ens följa upp misstankar när det kommer till pappor.

Skärp dig va.

Du har inte barn va? Nej, knappast. Nå det har jag, så till skillnad från dig kan jag föreställa mig en bit vad han och familjen gått igenom. Finns ingen träning i världen som hjälper mot den skräcken, det förstår varje någorlunda normalt känslomässigt funtad person.

"Hård fakta" - nädu, fantasier i lätt inrökta hjärnvindlingar möjligen.

Det är nog ömsesidigt slöseri med tid och trådutrymme att ha en fortsatt diskussion.
2015-07-23, 01:30
Medlem
Citat:
Nej precis, det låter som något Donald Trump hade gjort. Han flyger ju på varje snygg ung tjej han träffar på och ger sig in i värsta polisförhören med dem. Erbjuder jobb etc - bara för att få möjligheten att använda sin makt för att få sätta på dem.

Godsherren ville säkert komma få till, men det ville inte Lisa såklart. Han visste att hon skulle åka hem själv, och han kanske stod med bilen runt knuten och såg henne köra. Följde efter och när hon kommit in i skogsdungen så stannade han henne.
Hon hotade ringa polisen typ om han inte gick därifrån. Men då tog han telefonen och kastade iväg den, etc etc.

Kan ju ha varit det enda sättet för honom att få till det, sänka upp en nylonlina vid dungen så att hon slogs medvetslös och han fick äntligen som han vill, problemet var bara att hon såg honom innan......
2015-07-23, 01:31
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Nej precis, det låter som något Donald Trump hade gjort. Han flyger ju på varje snygg ung tjej han träffar på och ger sig in i värsta polisförhören med dem. Erbjuder jobb etc - bara för att få möjligheten att använda sin makt för att få sätta på dem.

Godsherren ville säkert komma få till, men det ville inte Lisa såklart. Han visste att hon skulle åka hem själv, och han kanske stod med bilen runt knuten och såg henne köra. Följde efter och när hon kommit in i skogsdungen så stannade han henne.
Hon hotade ringa polisen typ om han inte gick därifrån. Men då tog han telefonen och kastade iväg den, etc etc.

Det verkar viktigt för dej att framställa mannen från Litauen som att han aldrig tidigare gjort ngt kriminellt.
Därför är det nu dags för dej att verkligen visa vad Godsherren har för kriminellt i sin ryggsäck.

Byter du ut ordet godsherren i ditt inlägg mot ordet Balten
Så finns där väl ingen skillnad ?
2015-07-23, 01:34
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Lena S har några inövade repliker som hon flitigt använder

*Vi kämpar på
*Fantastisk sammanhållning
*Min personal
*JAG har en nära och bra kontakt med familjen

I varenda intervju säger hon samma saker
Förutom att hon nu säger att något hemskt har hänt på grannen mark??? Vad menar hon, är det inte AJ mark alltihop?

Lena S !! Ge din personal några dagars betald semester och handledning

Nu vet jag inte hur det förhåller sig med ägandet men det är säkert fler här som är insatta just med att hon säger "grannen"

Men jag tycker inte det är ett dugg konstigt att hon använder samma fraser, för det är sannolikt det hon har att säga. Däremot är ho en av de personer som lämnar intervjuer, ingen annan har media som vill prata, såklart det blir upprepningar
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
AJ var flitigare än så, tre söner och två döttrar, plus styvson, alla födda före 1990.

Då bodde inte de andra på samma adress isåfall. Det saknas en moder här
Den andra dottern är väl den på styvsonens FB.

1980 bodde han i Fimmerstad, Töreboda med sin son och ingen mer.
1970 ditto med herrskapet Fimmerstad på samma adress
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Konstigt att den andra bilen artikeln skriver om blivit avfärdad redan.
Men denna bilen har de behållit och analyser för fullt.

Men den andra bilen var OCKSÅ analyserad, men avfärdad.

det måste innebära att de inte hittat några spår efter Lisa i balternas bil.
För om de så fort kan avfärda en annan bil, utan att hitta spår efter Lisa - så borde de såklart även ha hunnit anlysera balternas bil men inte hittat några spår.

Efersom de envisas med att fortsätta analysera balt-bilen så betyder det att poliserna av ren desperation bara Hoppas att hitta något, minsta lilla, om de bara finkammar så minutisöst och överdrivet de bara kan.

Men varför gör de inga lika överdrivna analyser på den avfärdade bilen? Varför nöjer de sig med det som de gjort?

Nej - detta betyder att det inte finns några spår efter Lisa i baltomobilen. Och det ger ytterligare bevis för att de är oskyldiga. Men poliserna vägrar helt enkelt ge sig.

Här måste jag, om än motvilligt hålla med dig. Varför tar det betydligt längre tid att få provsvar från den ena bilen? Har man sett att det uppenbarligen inte fanns något misstänkt i den avfärdade bilen?
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
tack du fick mig att skratta när jag läste ordet "tossiga".
Men jag instämmer att det fullkomligt spårat ur men jag misstänker starkt att de som vägrar inse att den MGM är rätt GM lider antaglien av
- paranoia och vanföreställningar
- har en så djup misstro på allt polisarbete att det vägras in i det sista att tro på något som sägs
- de vill så gärna fortsätta fantisera i brist på spänning så det måste få utlopp för dessa fantasier och yppandeförbudet gör att det är fullt möjligt

Men snälla galna mänskor. Den MGM är GM och det finns bevisning som är så stark att det är omöjligt att någon annan kan begått brottet.
Och det är kul man kan spekulera men det enda man egentligen har utrymme nu att spekulera i är motivet........

Jag röstar på "gärna fortsätta fantisera i brist på spänning".

On-topic:
Jag diskuterar gärna motiv. Det enklaste och mest troliga är självklart en hormonstinn hanne och ett våldtäktsförsök. Men jag håller även dörren öppen för någon form av icke sexuellt motiv, t.ex liknande Caroline Stenvall, ett psykbryt helt enkelt. En högoddsare är att Lisa råkade se något hon inte borde ha sett.

Jag är helt övertygad om att det handlar om en helt oplanerad handling, en stundens slump och utan några djupare motiv.
2015-07-23, 01:36
Medlem
Många här inne är väldigt inställda på att det rör sig om övergrepp/våldtäkt med efterföljande mord, men kan det initialt inte ha rört sig om ett olycksfall som spårade ur? Har själv reagerat på att bilarna kör väldigt snabbt på vägen förbi caféet, så ett scenario skulle kunna vara att LH blev påkörd när hon sprang ut i vägen efter t.ex handske som blåste iväg. Och föraren, tillika MGM, kanske rattonykter, fick panik, kastade in henne i bakluckan, körde till första bästa ställe han kom på (Martorp) och sen slängde ut/förstörde personliga tillhörigheter lite på måfå, på fyllan? Dagarna efter kanske allt är som i ett töcken, men han försöker samla in allt igen och det är detta som gjort MP misstänksamma? Varför han fortfarande blånekar kan då vara att han faktiskt inte känner någon skuld, då allt skedde under rus, och han är livrädd att riskera allt han byggt upp genom sitt arbete i Sverige genom att erkänna?
2015-07-23, 01:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Är inte min avsikt att lura upp dig på läktaren, så ska varken knorra bollen el köra "Japanare", "Gurkburkar" som handbollslaget Drott...Letade 60 poliser, 1000 MP, hundar, helikoptrar etc i 5 dygn efter 1 lik?

Det är ok, jag skulle ha hyfsad utsikt från läktaren också
Inte min avsikt att hugga tillbaka heller, men känner att din frågeställning faller in för lite naturlig prövning.

I generella lag:
Tog sökinsatsen fart pga den direkta brottsmisstanken och dess faktorer.
Att MP skulle närvara i den välkomna omfattning dom gjort, var inte förutsägbart. So far so good?

Möjligt att det kan ha funnits övriga faktorer, men det passar dåligt in med det som är känt utanför yppandeförbudets lock.
*Här kan du ju kasta in ett ben om du har...*
Agendan var ett massivt sök efter försvunnen person, och med listade personer som undersöktes.
I ett läge där misstanke hade fattats mot listan, innefattande ett planerat fortskridande mot hämtning, lär det skett tidigare.
Mao - dom hade troligtvis inte en specifik janne förrän fredag..
Att arbetet däremot haft en viss förankring med eventuella målsättningar, baserat på en helhets-lista - Ja..
Senast redigerad av rotesau 2015-07-23 kl. 02:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in