Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-07-23, 01:10
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Mordet i Dalby som du länkar till hade inget med PTS att göra. Förövaren ( pappan/ maken ) var en mycket intelligent man, medlem i Menza som hade tagit ut saftiga livförsäkringar på frun på olika försäkringsbolag, t o m gjort förfrågningar om dom gällde vid mord. Hade tänkt sig psykvård och ut i samhället igen ganska omgående. Men han fick fängelse vilket måste ha varit en missräkning för honom.

Har ingen som helst likhet med Lisas försvinnande.
FM vägrar erkänna PTS, så har det tyvärr varit allt för länge. Det är en anledning till att den artikeln jag länkade till skrev. Det är dags att FM tar ansvar för sina egna, att regeringen tar ansvar för sina egna. Och börjar behandla sina soldater.

Annars kommer tragedier som dessa bara att fortsätta ske.
Dalby-mordet har PTS skrivit över hela sig.
SOG-pappan reagerar precis som skolboken om PTS.

Du menar kanske att Chris Kyles mördare inte helelr hade PTS, att han minsann var sjuk på andra sätt?
15-07-23, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det är en liten skogsdunge mitt i åkern just där mobilskalet hittades. dvs ungefär där telefonen stängdes av.
Det är lite märkligt att det är den första avskilda platsen utan insyn eller möjlighet att höra något från efter hennes avfärd från sitt job.
Det hade varit det perfekta stället att liga i bakhåll för någon med andra ord.
Eller det första bästa stället efter jobbet för att få vara ifred och träffa en hemlig älskare på.

Det är tillräckligt nära för att någon ka kunna köra tillbaka mopeden och promenera tillbaka utan problem. Det är ju bara högst 1 km från caféet ungefär.

Någon kanske har väntat där !! Våldtäkten fullbordades och LH bragdes om livet, slängdes i skogsdungen medan moppen kördes tillbaka , hämtade med fordon och allt utom mobilskalet hittades och slängdes in i bilen. Kroppen gömdes och reste av prylarna spreds ut i en triangel för att ingen skulle veta vilken plats som var BP . Någon som visste att Boden i Martorp var tom och att ingen skulle dit nu på kvällen alternativ ringer efter hjälp till någon som har nyckel eller vet var den ligger
15-07-23, 01:11
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Länk till källa på det skulle sitta fint.
Det har diskuterats i tråden för bara någon dag sedan. Men jag har inga såna saker bokmärkta. Omöjligt för mig att hitta.
15-07-23, 01:12
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag orkar knappt argumentera mot alla tossiga hittapå som ni sprider.

FRA? Vad i *!# tror du de kan bidraga med?
Meter angivelse ???? Med vilken teknik då?

Suck...

tack du fick mig att skratta när jag läste ordet "tossiga".
Men jag instämmer att det fullkomligt spårat ur men jag misstänker starkt att de som vägrar inse att den MGM är rätt GM lider antaglien av
- paranoia och vanföreställningar
- har en så djup misstro på allt polisarbete att det vägras in i det sista att tro på något som sägs
- de vill så gärna fortsätta fantisera i brist på spänning så det måste få utlopp för dessa fantasier och yppandeförbudet gör att det är fullt möjligt

Men snälla galna mänskor. Den MGM är GM och det finns bevisning som är så stark att det är omöjligt att någon annan kan begått brottet.
Och det är kul man kan spekulera men det enda man egentligen har utrymme nu att spekulera i är motivet........
15-07-23, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Någon här påstår ju att Lisa pratat med en person i svart SUV efter arbetstid. Med hjälmen i handen. Vem föraren är har inte framkommit. Föraren ska ha hörts två gånger av polisen. Varför har inte den uppgiften nått allmänheten om man vill ha iakttagelser från förbipasserande?

Är väl över 1000 tips varav allmänheten bara fått veta en handfull.

Varför? Förmodligen den att polisen inte tar något på allvar eftersom de snöat in på den som sitter.

När polisen sedan eventuellt tar tag i det hela på allvar då har ju eventuella vittnen bara fragment kvar i minnet...
15-07-23, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Är väl över 1000 tips varav allmänheten bara fått veta en handfull.

Varför? Förmodligen den att polisen inte tar något på allvar eftersom de snöat in på den som sitter.

När polisen sedan eventuellt tar tag i det hela på allvar då har ju eventuella vittnen bara fragment kvar i minnet...

Du menar alltså att polisen tar detta fallet med en klackspark?
15-07-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Föraren har hörts två gånger, säger du. Är Flashback källan?

Och i sådana fall vilken utav de svarta suvarnas ägare har polisen varit i kontakt med?
15-07-23, 01:18
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Håller med dig, en blyg tjej som LH var enligt föräldrarna skulle aldrig stå och prata frivilligt om något alls, hon har förmodligen svarat på hans frågor bara för att hon såg att LS kände honom bra, och varför frågade han det? Ville han säkert veta att hon inte skulle bli hämtad. Själv skulle jag aldrig fråga hur någon av tjejerna tar sig hem efter jobbet på vår personalrestaurang
Nej precis, det låter som något Donald Trump hade gjort. Han flyger ju på varje snygg ung tjej han träffar på och ger sig in i värsta polisförhören med dem. Erbjuder jobb etc - bara för att få möjligheten att använda sin makt för att få sätta på dem.

Godsherren ville säkert komma få till, men det ville inte Lisa såklart. Han visste att hon skulle åka hem själv, och han kanske stod med bilen runt knuten och såg henne köra. Följde efter och när hon kommit in i skogsdungen så stannade han henne.
Hon hotade ringa polisen typ om han inte gick därifrån. Men då tog han telefonen och kastade iväg den, etc etc.
15-07-23, 01:18
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
FM vägrar erkänna PTS, så har det tyvärr varit allt för länge. Det är en anledning till att den artikeln jag länkade till skrev. Det är dags att FM tar ansvar för sina egna, att regeringen tar ansvar för sina egna. Och börjar behandla sina soldater.

Annars kommer tragedier som dessa bara att fortsätta ske.
Dalby-mordet har PTS skrivit över hela sig.
SOG-pappan reagerar precis som skolboken om PTS.

Du menar kanske att Chris Kyles mördare inte helelr hade PTS, att han minsann var sjuk på andra sätt?

Läser du inte vad nån annan skriver? Dalbymordet hade INTE PTS skrivet över hela sig. Det var en pengakåt idiot med hög IQ som trodde han kunde lura rätten.

Chris Kyle vet jag inget om eftersom du aldrig länkar, bara påstår!
15-07-23, 01:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det verkar som du har en gedigen erfarenhet av detta eller är det mer tossigt.

Du svarar inte på min fråga: Varför tror du FRA har större möjlighet att peka ut en mobils position?

Sitter du bara och hittar på eller har du något verklighetsförankrat att bidra med?
15-07-23, 01:22
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Du menar alltså att polisen tar detta fallet med en klackspark?

Ja han menar att han är en av dårarna som går i tron att polisen aldrig gör något rätt vad de än gör.
15-07-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du svarar inte på min fråga: Varför tror du FRA har större möjlighet att peka ut en mobils position?

Sitter du bara och hittar på eller har du något verklighetsförankrat att bidra med?

Eftersom de har tillgång till fler än en operatörs master.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in