2015-07-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det skulle kunna vara en arbetskamrat? Det jobbar kanske något 10-tal, allt som allt, i cafét.
Sedan den obekräftade uppgiften om en svart bil stannat och pratat med Lisa, fick jag för mig att det kunde varit Lenas andra dotter som stannat till. Hon har en nyare svart Honda och bor relativt nära i Götene.
Kanske de inte fått berätta en sådan eventuell händelse för polisen? Det skulle kanske kunna påverka vittnen att tro att de sett den bilen, även om de i verkligheten sett en helt annan?

Suv?
2015-07-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej, pappan frågade balterna redan på kvällen.

De var så det var. Hela familjen blev väl inbjudna på en fika i trädgården.
De satt där småpratade och myste ända tills polisen kom.
2015-07-23, 00:59
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ok tack igen, då har ju mobilen varit på väg åt det hållet med eller utan LH för att sedan förstöras så att ingen skulle kunna se att bilen vände tillbaka och åkte tillbaka samma väg den kom en bit
Det är en liten skogsdunge mitt i åkern just där mobilskalet hittades. dvs ungefär där telefonen stängdes av.
Det är lite märkligt att det är den första avskilda platsen utan insyn eller möjlighet att höra något från efter hennes avfärd från sitt job.
Det hade varit det perfekta stället att liga i bakhåll för någon med andra ord.
Eller det första bästa stället efter jobbet för att få vara ifred och träffa en hemlig älskare på.

Det är tillräckligt nära för att någon ka kunna köra tillbaka mopeden och promenera tillbaka utan problem. Det är ju bara högst 1 km från caféet ungefär.
2015-07-23, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Hans foto är väl iaf inte avslöjat?

Men hans SOG-identitet är säkerligen bakgrunden till yppandeförbudet.
Och det borde nog innebära att inte heller rättegången kommer att vara öppen.
Det kommer nog vara ett helt stängt ärende - allt för Rikets säkerhet liksom.

Hans SOG-medverkande har inte ett skit att göra med yppandeförbudet...
Det är alltid sekretess vid förundersökning, mer eller mindre.
Med tanke på att detta fallet är så uppmärksammat så stängs det mer än andra "inte så intressanta" mordfall.

Och jag har fått det förklarat för mig att det med all säkerhet inte kommer vara stängda dörrar mer än då de visar obduktionsbilder etc.
FUP kommer inte innehålla bilder som det gjorde vid Arboga-morden 2008 t.ex!
2015-07-23, 01:00
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Det stog en silvrig Ford Galaxy utanför huset när de grips. Det har spekulerats om att denna tillhörde dem. Dock tror jag aldrig det bekräftades.

Skulle vara väldigt märkligt om de inte hade en egen bil.
Silvrig?

I början av tråden skrev det ju lite om en silvrig bil som hade setts köra i hög hastighet i området?
2015-07-23, 01:02
Medlem
Vet ej så att det var svensk reg nummer och angånde martorp omgivning var hårt bevakad av polis dagar innan åkte för bi martorp på onsdagen och det bara kryllade av poliser i området såg poliser gå nere vi martorps fallen med och leta så då lär dom inte vågat flyttat nån för det var verkligen poliser över allt
2015-07-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Polisens handlade och uttalande låter ungefär som att Lisa skulle ha lallat iväg på eget initiativ.

Är det så man kan tolka polisens tänkande samt agerande första dagen/dagarna?

Förmodligen så är det så att antingen panikgömmer man kroppen på en mellanplatta när man har ont om tid eller så kör man så långt bensinen räcker och dumpar kroppen
2015-07-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det här är ett knivskarpt inlägg skrivet av någon med huvudet på skaft som vanligt.
Mycket insiktsfullt. Jag tror du har rätt: detta var inte "debuten". Kommer omsider att
visa sig på nåt sätt.

Tack. Det är inte lätt att hävda sig i denna kloaktråd!

Visst är ordet fritt, och visst ska man tänka självständigt, men hemma hos mig råder det ofta censur/talförbud om någon låter munnen bara gå! Yttrandefrihet ska ju inte tolkas som rätten att plåga sin omgivning med idiotier.

Det framgår av den informationen som trots allt kommit ut att polisen har koll. Yppandeförbudet leder till spekulationer som är olustiga, och vi kommer väl få svar snart om varför de valt detta sätt att utreda.
2015-07-23, 01:04
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Suv?
Egentligen inte, men skulle helt klart kunna förväxlas med en sådan.
Honda Civic Tourer -14
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Honda_Civic_Tourer_(IX)_%E2%80%93_Heckansicht,_16. _M%C3%A4rz_2014,_D%C3%BCsseldorf.jpg
2015-07-23, 01:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det vore onekligen intressant att se sökresultatet från mobilsökningen.
Eftersom det är en särskild händelse är det inte uteslutet att FRA har gjort denna. Då brukar det bli meter angivelse på apparaterna. Om operatörerna gör sökningen brukar det på sin höjd framkomma vilka som kan tänkas varit där.

Jag orkar knappt argumentera mot alla tossiga hittapå som ni sprider.

FRA? Vad i *!# tror du de kan bidraga med?
Meter angivelse ???? Med vilken teknik då?

Suck...
2015-07-23, 01:06
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jo, det får man nog räkna till bekräftat till 100%
Brödernas litauiska bil i exklusivt reportage:
http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/
Konstigt att den andra bilen artikeln skriver om blivit avfärdad redan.
Men denna bilen har de behållit och analyser för fullt.

Men den andra bilen var OCKSÅ analyserad, men avfärdad.

det måste innebära att de inte hittat några spår efter Lisa i balternas bil.
För om de så fort kan avfärda en annan bil, utan att hitta spår efter Lisa - så borde de såklart även ha hunnit anlysera balternas bil men inte hittat några spår.

Efersom de envisas med att fortsätta analysera balt-bilen så betyder det att poliserna av ren desperation bara Hoppas att hitta något, minsta lilla, om de bara finkammar så minutisöst och överdrivet de bara kan.

Men varför gör de inga lika överdrivna analyser på den avfärdade bilen? Varför nöjer de sig med det som de gjort?

Nej - detta betyder att det inte finns några spår efter Lisa i baltomobilen. Och det ger ytterligare bevis för att de är oskyldiga. Men poliserna vägrar helt enkelt ge sig.
2015-07-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag orkar knappt argumentera mot alla tossiga hittapå som ni sprider.

FRA? Vad i *!# tror du de kan bidraga med?
Meter angivelse ???? Med vilken teknik då?

Suck...

Det verkar som du har en gedigen erfarenhet av detta eller är det mer tossigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in