2015-07-13, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eruedraithon
fan blir bara trött på 20-30 MG Diazapam nu. flöddrar inte ett dug. har 0 Tolerans nu.

brukade ta Diazapam för över 1 år sedan och då mådde jag toppen. nu blir jag endast trött.
Ta mindre då?
Citera
2015-07-13, 14:17
Bannlyst
Jag sitter och jämnför stess med ikto... stesolid är fan svaga om man jämnför med ikto. 10mg stess tycker jag är som 1mg ikto, om inte 0,5mg ikto kanske...
Citera
2015-07-13, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mmillimeter
Jag sitter och jämnför stess med ikto... stesolid är fan svaga om man jämnför med ikto. 10mg stess tycker jag är som 1mg ikto, om inte 0,5mg ikto kanske...
Ja Klonazepam är något potentare, och typ 10 ggr så dospotent.
Citera
2015-07-13, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja Klonazepam är något potentare, och typ 10 ggr så dospotent.

Mjo. Jag föredrog alltid stess före ikto förut, men nu får jag sämre och sämre ångestlindring av stess så jag föredrar nog Ikto
Citera
2015-07-13, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mmillimeter
Mjo. Jag föredrog alltid stess före ikto förut, men nu får jag sämre och sämre ångestlindring av stess så jag föredrar nog Ikto
Tolerans tolerans.
Citera
2015-07-18, 11:11
Medlem
Har kommit över lite diverse tabletter.

20mg Diazepam gör mig lite mjuk i kroppen första 90min, sedan ligger den i bakgrunden och gör allt långsamt.

Vanligt fenomen eller dåliga piller? Bensedin, fasta och fina, ej smuliga.
Citera
2015-07-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenRaketForskare
Har kommit över lite diverse tabletter.

20mg Diazepam gör mig lite mjuk i kroppen första 90min, sedan ligger den i bakgrunden och gör allt långsamt.

Vanligt fenomen eller dåliga piller? Bensedin, fasta och fina, ej smuliga.

Tja det är väl det den ska göra?
Citera
2015-07-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Tja det är väl det den ska göra?
Jag lånar tråden litegranna om det är okej. Jag har under en sjukhusvistelse fått stesolid vid behov. Det har funkat jätte bra. Nu är jag påväg till att få benzo utskrivet och då kan jag tänka mig att läkaren kör på att skriva ut Sobril. Sjukhusvistelse jag var på varade två månader och jag fick då även Sobril till varje kväll som inte alls bet på mig.nu till frågan. Ska jag säga till läkaren om att Sobrilen inte funkar för mig eller ska jag tacka och ta emot och sedan återkomma för att berätta att det inte funkar? Vad tycker ni?
Citera
2015-07-22, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribalman94
Jag lånar tråden litegranna om det är okej. Jag har under en sjukhusvistelse fått stesolid vid behov. Det har funkat jätte bra. Nu är jag påväg till att få benzo utskrivet och då kan jag tänka mig att läkaren kör på att skriva ut Sobril. Sjukhusvistelse jag var på varade två månader och jag fick då även Sobril till varje kväll som inte alls bet på mig.nu till frågan. Ska jag säga till läkaren om att Sobrilen inte funkar för mig eller ska jag tacka och ta emot och sedan återkomma för att berätta att det inte funkar? Vad tycker ni?

Du förklarar aldrig varför du behöver/vill ha benso. Är det emot ångest/oro så, enligt min mening, behöver man trycka i sig mer än tredubbla mängden Sobril kontra Stess. Och då går Sobrilen ända inte lika djupt ner och hjälper till mot ångesten/bruset som man har. Anser att du skall säga till din läkare precis som det är. Nackdelen är att du har betydligt högra chans att bli tillvand vid stess än med Sobril/Oxascand.

Så hantera med varsamhet - för det går fortare än du tror att man tänker: Asch, mår inte så bra. Får nog ta några stess - även om man tog en binge dagen innan och ytterligare en binge dagen innan dess. Betydligt längre halveringstid på stess än på Sobril. Vilket innebär att äter du 10 mg ena dagen så har du kvar (låt säga) 5 mg nästa dag i kroppen.

Så du tar 10 nya mg men på grund av halveringstiden så har du nu 15 mg i kroppen dag 2. Och så fortsätter det - det lagras på och till slut så har du sådana mängder i kroppen att - vafan 10 mg hjälper inte. Får nog ta 20 mg - vilket ökar tillvänjningen betydligt. Och vips så säger läkaren. Nix inga mer benso för dig - du borde vara bättre nu. Och där sitter du med en go AT.

Men visst Sobril är ett jävla sockerpiller - där håller jag med dig till fullo.

Så tänk dig för. Ditt liv, dina val.
Citera
2015-07-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammelgamen
Du förklarar aldrig varför du behöver/vill ha benso. Är det emot ångest/oro så, enligt min mening, behöver man trycka i sig mer än tredubbla mängden Sobril kontra Stess. Och då går Sobrilen ända inte lika djupt ner och hjälper till mot ångesten/bruset som man har. Anser att du skall säga till din läkare precis som det är. Nackdelen är att du har betydligt högra chans att bli tillvand vid stess än med Sobril/Oxascand.

Så hantera med varsamhet - för det går fortare än du tror att man tänker: Asch, mår inte så bra. Får nog ta några stess - även om man tog en binge dagen innan och ytterligare en binge dagen innan dess. Betydligt längre halveringstid på stess än på Sobril. Vilket innebär att äter du 10 mg ena dagen så har du kvar (låt säga) 5 mg nästa dag i kroppen.

Så du tar 10 nya mg men på grund av halveringstiden så har du nu 15 mg i kroppen dag 2. Och så fortsätter det - det lagras på och till slut så har du sådana mängder i kroppen att - vafan 10 mg hjälper inte. Får nog ta 20 mg - vilket ökar tillvänjningen betydligt. Och vips så säger läkaren. Nix inga mer benso för dig - du borde vara bättre nu. Och där sitter du med en go AT.

Men visst Sobril är ett jävla sockerpiller - där håller jag med dig till fullo.

Så tänk dig för. Ditt liv, dina val.
Jag har ångest när jag vaknar på morgon. Det är ett gäng som sitter inne som vill mig illa efter saker jag har gjort. Jag har förföljesetankar pga det och tror hela tiden att folk konspirerar emot mig alltså planerar och är emot mig. Allt det har gått så långt att jag klarar inte av att ens gå in på Ica till att handla utan jag vill släppa kassen med mjölk och springa därifrån.
Jag orkar inte med det längre att jag vill nästan bara ge upp och låta dem ta mig. Men någonting finns därute som kan hjälpa mig. Benzo. Eller hur? Jag isolerar mig hemma men på samma gång har jag ett jobb pågång som betyder allt i mitt liv att börja där.
Det håller mig uppe. Det nya livet med jobb. Men skulle jag förlora det pga att jag är så dålig att jag inte kan jobba då skulle jag överväga att ta mitt liv.
Förlåt att mitt ämne kommer in här men jag skulle hemskt gärna bara vilja ha svar från dig igen
Citera
2015-07-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribalman94
Jag har ångest när jag vaknar på morgon. Det är ett gäng som sitter inne som vill mig illa efter saker jag har gjort. Jag har förföljesetankar pga det och tror hela tiden att folk konspirerar emot mig alltså planerar och är emot mig. Allt det har gått så långt att jag klarar inte av att ens gå in på Ica till att handla utan jag vill släppa kassen med mjölk och springa därifrån.
Jag orkar inte med det längre att jag vill nästan bara ge upp och låta dem ta mig. Men någonting finns därute som kan hjälpa mig. Benzo. Eller hur? Jag isolerar mig hemma men på samma gång har jag ett jobb pågång som betyder allt i mitt liv att börja där.
Det håller mig uppe. Det nya livet med jobb. Men skulle jag förlora det pga att jag är så dålig att jag inte kan jobba då skulle jag överväga att ta mitt liv.
Förlåt att mitt ämne kommer in här men jag skulle hemskt gärna bara vilja ha svar från dig igen

Det du borde göra är nog att försöka komma tillrätta med dem du fuckat upp det med. Bättre att ta en käftsmäll eller två än att gå vecka ut och vecka in och noja över hur ont det eventuellt kommer att göra när det väl smäller. Visst så hjälper benson dig och mildrar själva skärpan på tankarna och bruset/ångesten men tankarna kommer ju alltid att finnas kvar. Mer eller mindre skarpa tills problemet är löst. Och ens egna fantasi är ju ens egen värsta fiende. Och ju längre man går omkring och mår dåligt desto längre tid tar det att läka i huvudet, tyvärr.

Men visst, känner du att du behöver lindring från paranoia och förföljelsemani så är stess betydligt bättre än Sobril. Men benson hjälper ju inte dina problem på lång sikt. Så länge problemet finns kommer du alltid att se dig över axeln.

That's just my two cents - för det är ju alltid lättare att tala om för andra vad de skall göra än att göra svåra saker själv. Lycka till med jobbet - Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd.
Citera
2015-07-22, 18:44
Medlem
cryptographys avatar
Nån som kan jämföra stess med ikt? Vilken ska jag använda om jag är stel och har mycket ångest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in