Citat:
Ursprungligen postat av
Tribalman94
Jag lånar tråden litegranna om det är okej. Jag har under en sjukhusvistelse fått stesolid vid behov. Det har funkat jätte bra. Nu är jag påväg till att få benzo utskrivet och då kan jag tänka mig att läkaren kör på att skriva ut Sobril. Sjukhusvistelse jag var på varade två månader och jag fick då även Sobril till varje kväll som inte alls bet på mig.nu till frågan. Ska jag säga till läkaren om att Sobrilen inte funkar för mig eller ska jag tacka och ta emot och sedan återkomma för att berätta att det inte funkar? Vad tycker ni?
Du förklarar aldrig varför du behöver/vill ha benso. Är det emot ångest/oro så, enligt min mening, behöver man trycka i sig mer än tredubbla mängden Sobril kontra Stess. Och då går Sobrilen ända inte lika djupt ner och hjälper till mot ångesten/bruset som man har. Anser att du skall säga till din läkare precis som det är. Nackdelen är att du har betydligt högra chans att bli tillvand vid stess än med Sobril/Oxascand.
Så hantera med varsamhet - för det går fortare än du tror att man tänker: Asch, mår inte så bra. Får nog ta några stess - även om man tog en binge dagen innan och ytterligare en binge dagen innan dess. Betydligt längre halveringstid på stess än på Sobril. Vilket innebär att äter du 10 mg ena dagen så har du kvar (låt säga) 5 mg nästa dag i kroppen.
Så du tar 10 nya mg men på grund av halveringstiden så har du nu 15 mg i kroppen dag 2. Och så fortsätter det - det lagras på och till slut så har du sådana mängder i kroppen att - vafan 10 mg hjälper inte. Får nog ta 20 mg - vilket ökar tillvänjningen betydligt. Och vips så säger läkaren. Nix inga mer benso för dig - du borde vara bättre nu. Och där sitter du med en go AT.
Men visst Sobril är ett jävla sockerpiller - där håller jag med dig till fullo.
Så tänk dig för. Ditt liv, dina val.