Citat:
Ursprungligen postat av
trueforgood
Om du fått det utskrivet tidigare, inte har någon dokumenterad missbruksproblematik, inte är alltför ung och gärna har dokumenterad ångestproblematik sedan tidigare så borde det inte vara några problem alls. Men vänd dig för fan inte till vårdcentralen, där är det ofta handflatan i nyllet som gäller eller som max lite Sobril. Har du så pass handikappande ångest ska du söka professionell hjälp via psykiatrin... Då kommer du få träffa en psykiater (läkare) som mest troligt ger dig vad du behöver i form av medicin och kanske även terapi.
För mig har det varit kalla handen hittills. Får SSRI men det har haft ringa eller ingen effekt alls på ångesten. Inga missbruksproblem, är 23 år. Men det är som om jag inte blir tagen på allvar. Bor inte på en jättestor ort och känns som om den psykiater jag hade först i landstinget dömde ut benzo som alternativ direkt och att det därefter är en igenbommad dörr.
Den läkare som föreskrev tidigare var en mycket duktig distriktsläkare. Efterföljande ville inte skriva ut, fick remiss till psykiatrin varvid det inte har rönts några framgångar alls. Känns väldigt uppgivet. Man kan liksom inte riktigt planera sitt liv, för när ångesten slår till så blir jag verkligen inkapaciterad. Har ingen annan hälsoproblematik alls. Tränar, äter bra, har en bra utbildning. Men detta sätter verkligen käppar i hjulen.