2015-07-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Att ta benzo när man har stark ångest, att känna hur ångesten bokstavligen rinner av en, det är eufori för mig. Tar man benzo när man inte har ångest får man inte den känslan och därmed inte eufori. Så är det i alla fall med Steolid för mig och det enda som händer om jag tar mer än 30mg är att jag blir trött och somnar.

Så nej, ta inte mer för du kommer inte uppleva det du är ute efter.

jag förstod nästan det... känner ig riktigt trött ist bara, så jag kanske bara ska sluta med allt och sova ist hehe.
Citera
2015-07-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Köp svart då? Det är ju alltid ett alternativ om du verkligen MÅSTE ha.

Det är ett alternativ såklart, men svårt att veta hur man ska gå till väga.
Citera
2015-07-09, 01:06
Medlem
Citat:
Om du fått det utskrivet tidigare, inte har någon dokumenterad missbruksproblematik, inte är alltför ung och gärna har dokumenterad ångestproblematik sedan tidigare så borde det inte vara några problem alls. Men vänd dig för fan inte till vårdcentralen, där är det ofta handflatan i nyllet som gäller eller som max lite Sobril. Har du så pass handikappande ångest ska du söka professionell hjälp via psykiatrin... Då kommer du få träffa en psykiater (läkare) som mest troligt ger dig vad du behöver i form av medicin och kanske även terapi.

För mig har det varit kalla handen hittills. Får SSRI men det har haft ringa eller ingen effekt alls på ångesten. Inga missbruksproblem, är 23 år. Men det är som om jag inte blir tagen på allvar. Bor inte på en jättestor ort och känns som om den psykiater jag hade först i landstinget dömde ut benzo som alternativ direkt och att det därefter är en igenbommad dörr.

Den läkare som föreskrev tidigare var en mycket duktig distriktsläkare. Efterföljande ville inte skriva ut, fick remiss till psykiatrin varvid det inte har rönts några framgångar alls. Känns väldigt uppgivet. Man kan liksom inte riktigt planera sitt liv, för när ångesten slår till så blir jag verkligen inkapaciterad. Har ingen annan hälsoproblematik alls. Tränar, äter bra, har en bra utbildning. Men detta sätter verkligen käppar i hjulen.
Citera
2015-07-09, 04:37
Medlem
Hur svår är en avtändning om jag redan gjort cold turkey på heroin och kokain,affe osv... Är det smärtsamt ? Bör jag trappa ner istället kanske ?
Citera
2015-07-09, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldveinsdogone
Hur svår är en avtändning om jag redan gjort cold turkey på heroin och kokain,affe osv... Är det smärtsamt ? Bör jag trappa ner istället kanske ?

Man ska alltid trappa ur GABA droger det kan vara livsfarligt att tvärsluta med
Citera
2015-07-09, 13:11
Medlem
Hej

Har hört rykten om att detta florerar endel Ranbaxy Diazepam 10mg i Oslo numera. Inte sett det själv.

Ska tydligen vara rumänerna som säljer detta. De kommer i kartonger och hela skiten. Ser med andra ord ok ut.

Är detta något man borde styra undan eller kan det vara OK saker?
Citera
2015-07-09, 16:01
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacru
För mig har det varit kalla handen hittills. Får SSRI men det har haft ringa eller ingen effekt alls på ångesten. Inga missbruksproblem, är 23 år. Men det är som om jag inte blir tagen på allvar. Bor inte på en jättestor ort och känns som om den psykiater jag hade först i landstinget dömde ut benzo som alternativ direkt och att det därefter är en igenbommad dörr.

Den läkare som föreskrev tidigare var en mycket duktig distriktsläkare. Efterföljande ville inte skriva ut, fick remiss till psykiatrin varvid det inte har rönts några framgångar alls. Känns väldigt uppgivet. Man kan liksom inte riktigt planera sitt liv, för när ångesten slår till så blir jag verkligen inkapaciterad. Har ingen annan hälsoproblematik alls. Tränar, äter bra, har en bra utbildning. Men detta sätter verkligen käppar i hjulen.

Byt läkare, helt klart. Nu vet jag inte hur pass liten orten är som du bor på i och för sig, men det måste väl finnas fler läkare? PMa mig om du vill ha lite tips på hur du kan gå tillväga för att få tag på benzo (lagligt alltså). Tänker inte skriva här så "fel folk" eventuellt får tag på benzo av "fel anledningar".
Citera
2015-07-09, 18:38
Medlem
trueforgoods avatar
Finns det någon benzo som liknar Stesolid som är möjligt att få utskriven i Sverige?
Citera
2015-07-09, 18:43
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Finns det någon benzo som liknar Stesolid som är möjligt att få utskriven i Sverige?

Sobril/Oxascand innehåller Oxazepam, som är en substans som även bildas i kroppen vid nedbrytning av Stesolid. Så det är ju besläktat.

Sedan finns ju Iktorivil. Den är som Stesolid muskelavslappnande. Den har även ganska lång halveringstid.

Varför vill du inte ha Stesolid utskriven?
Citera
2015-07-09, 19:06
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fried81
Sobril/Oxascand innehåller Oxazepam, som är en substans som även bildas i kroppen vid nedbrytning av Stesolid. Så det är ju besläktat.

Sedan finns ju Iktorivil. Den är som Stesolid muskelavslappnande. Den har även ganska lång halveringstid.

Varför vill du inte ha Stesolid utskriven?

Okej, tack för info. Nä, jag får tyvärr en hel del biverkningar som inte är acceptabla. Får dom inte på Xanor men vill ha något långtidsverkande så Iktorivil verkar ju passa. Är det svårt att få den utskriven?
Citera
2015-07-09, 19:55
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Okej, tack för info. Nä, jag får tyvärr en hel del biverkningar som inte är acceptabla. Får dom inte på Xanor men vill ha något långtidsverkande så Iktorivil verkar ju passa. Är det svårt att få den utskriven?

Ok, då förstår jag. Benzo är ganska besvärligt att få ut inom psykiatrin numer, lite bättre chans inom primärvården. Läkare är ju även olika. Vissa vägrar, vissa tycker att man kan behandlas under en kortare tid, vissa är ganska generösa. Sen beror det ju på hur stora besvär du har. I vissa fall anses det nödvändigt trots risken för beroende. Om Iktorivil är svårare än andra vet jag inte.
Senast redigerad av Fried81 2015-07-09 kl. 19:58.
Citera
2015-07-12, 23:41
Medlem
fan blir bara trött på 20-30 MG Diazapam nu. flöddrar inte ett dug. har 0 Tolerans nu.

brukade ta Diazapam för över 1 år sedan och då mådde jag toppen. nu blir jag endast trött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in