Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 01:30
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Man kan ha hundra beundrare och tycka att man borde ha fler.

Och ?
Det är ju inte det minsta ovanligt att speciellt unga individer har åtminstone ett par hundra vänner på exempelvis Facebook.Inte faen blir folk mördade för det.
2015-07-22, 01:38
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Jag tvivlar på att alla har kommit fram. Det fanns fler som jobbade i ladan. Inte ett ord om dem.

Förre pojkvännen alibi? Han spelade fotboll i Vårgårda, och jag har läst matchprotokollet.

I 80:e spelminuten gjorde han mål. Matchen började 16:00 så målet skedde 17:35.

Direkt efter målet slängde sig den 17-årige pojken in i sin svarta SUV och körde i 140 km i timmen de åtta milen till kaféet och sladdade in på norra parkeringen kl 18:10, precis när Lisa gick runt hörnet. Där dödade han henne och lastade in henne i bilen och körde till Martorp.

Helt klart, tipsa polisen. Eller, efter närmare eftertanke, kanske inte.

Men det är klart att en så söt 17-åring tjej utan pojkvän måste ha en klase beundrare runt sig.

Efter matchen var dom på Mc Donalds, det vet du mycket väl.
2015-07-22, 01:41
Medlem
Citat:
Och? Städa vadå? Vadå flytt? Efter att kroppen hade hittats? Vad menar du?
Om BO blivit våldtagen eller gjort motstånd under överfallet så finns det med all sannolikhet DNA spår av GM på offret.
Självklart så flyttar GM BO till ett ställe som köper denne tid till att sopa igen spår efter sig, prioriteringen här torde ju vara att se till att inget DNA kan knytas till GM.
Och hur gör GM detta då?
Jo GM flyttar naturligtvis kroppen från det omedelbara sökområdet för att vinna tid samt placerar BO på en plats där denne är väl dold, men lätt tillgänglig för GM.
GM syfte med detta är att vid "rätt" tillfälle, permanent undanröja BO, inget BO inget DNA.

Men söken efter BO drar igång otroligt snabbt och blir allt för påtagliga, luckan för den permanenta förflyttningen av BO stängs och det slutgiltiga alternativet att dölja sitt DNA är genom att skända kroppen, exempelvis med ett syrabad.

Detta är min teori, om det är rätt MGM som nu sitter häktad eller om det är någon annan, då tror jag denne likt MGM har direkt anknytning gården.
2015-07-22, 01:42
Medlem
locknlolls avatar
Från det ena till det andra.
Finns det egentligen ngt som motsäger att GMs bil stått bakom ladan i stället för framför ladan där handsken hittades ?

Och med den frågan säger jag god natt.
2015-07-22, 01:47
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Pappan, hans militära kompisar samt polisen var vid caféet på kvällen. De genomsökte områdena runt cafeet. Polisen knackade även dörr på natten. Så GM kunde inte vara i mjölkboden efter att pappan kom till området.

Det gick två och en halv timme innan pappan kom så därför kan det inte uteslutas.
2015-07-22, 01:47
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vad vet vi. Han kanske var i mjölk/slaktboden hela natten och bonade golv. Efter det att han hade gömt korppen i Martorp.

Pappa kanske skulle ha sett honom bonande golv mittemot cafeet där dottern hade försvunnit! Han var enligt vad jag läst ute och letade hela natten vilket alla föräldrar hade gjort. Om det då lyste i ladan (eller bonade han i mörker) så kanske han hade tagit sig en titt.
2015-07-22, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Anklagelserna läggs inte ned men förundersökningen gällande dessa två kan läggas ned och det blir inget åtal.
Ibland kan det vara bättre för den misstänkte att det går till åtal och hen blir frikänd.

Ja exakt det var det jag menade, även om språket blev lite otydligt Ja, antar att det inte skulle vara så roligt för MGM att lämna Sverige och åka hem och pusta ut och tom kanske fira med de andra 2 MGM att de blivit fria, och sen om några månader få veta att de återigen är misstänkta och de "tvingas" åka tillbaka
2015-07-22, 01:50
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Finns det egentligen ngt som motsäger att GMs bil stått bakom ladan i stället för framför ladan där handsken hittades ?

Finns inget som framkommit som motsäger det. Sov gott!
2015-07-22, 01:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det gick två och en halv timme innan pappan kom så därför kan det inte uteslutas.

Personen jag kommenterade skrev att GM evebtuellt var i mjölkboden på natten. Jag förklarade varför det inte var möjligt att göra det efter att pappan kom. Tycker du jag resonerar fel angående att skura i mjölkboden på natten?
2015-07-22, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll

Vad menar du med framför och bakom, vilket är vilket? Är det "fram" eller "bak" som är mot vägen som cafet ligger vid på andra sidan?
2015-07-22, 01:53
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Är det nån som vet ifall polisen stoppade bilar? Om de som regel stoppade de som åkte i området om de skulle åka och handla och genomsökte deras bilar? I annat fall förstår jag inte rädslan. Om polisen inte hade med Martorp i sökområdet innan torsdagen och bilarna inte stoppades och genomsöktes måste det ju gå att bara lasta in
henne i bilen och sedan dumpa henne i skogen eller i ett vattendrag. Eller?

Läste att Missing People utgick från parkeringen på Martorp och då kan det vara lite lurigt att hämta henne. Inte säker på vilka dagar dock.
2015-07-22, 01:55
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
Men inte tillräckligt panikslagen för att slarva med att ta bort ledtrådar och bevismaterial. Det har snart gått en och en halv månad och man har inte hittat någonting för att kunna höja misstankegraden på den häktade.

Det tycker jag är anmärkningsvärt.

Men det är ju den högsta misstankegraden på häktad person.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in