Citat:
Ursprungligen postat av
MegaTant
Om kroppen hittades i den lilla boden i Martop så mgm visste nog hur många som brukade gå in i den och hur ofta. Jag menar att boden kanske anvädes nästan inte alls numera. Eller bara han själv och eventuellt yngre brdodern anväde boden, inga andra.
Jag tor att MGM tänkte flytta kroppen vidare till en bättre gömma men han kunde inte ana hur fort skulle poliser och massa andra människor springa i Martoprs marker. Han blev nog överraskad av den intensiva aktiviteten som startades nästan omedelbart när LH försvann.Och det kunde han inte räkna ut i förväg.
Ja, det är du inte direkt ensam om att tro. Det är den mest rimliga förklaringen.
Det blev aldrig tillfälle att handla vidare och forsla iväg kroppen till sin slutdestination.
Jag har det sagt det förr och säger det igen: balterna togs helt på sängen av denna
ENORMA uppståndelse som väcktes till liv i och med Lisas spårlösa försvinnande.
Ett pådrag de aldrig hade kunnat drömma om. "Bara" för en jäntas skull.
I deras hemland, känt inte minst för sin massiva och lönsamma människohandel (trafficking)
med barn och kvinnor, är en flickas värde antagligen inte överdrivet stort.
Försvinner nån, so what? Det finns andra. Det myllrar av dem.
IOM uppskattar att 120 000 barn och kvinnor förs in i EU varje år. Två tredjedelar av dessa kommer från Östeuropa. 2004 uppskattade Rikskriminalpolisen att cirka 400-600 kvinnor och barn blev traffickerade till Sverige för att utnyttjas sexuellt. De flesta rekryteras från Estland, Litauen, Ryssland och Polen, men de kom även från Thailand, Ungern, Marocko och Moldavien.
http://www.natverketmottrafficking.se/text/omtrafficking.html
Jo, det enda som lär ha hindrat GM med eventuell medhjälpare att slutföra "affären" med
Lisa och hennes utnyttjade och illa åtgångna kropp, det var just detta helt makalösa
pådrag som vidtog. Det hade på intet sätt kalkylerats med alltså. No way!