Citat:
Ursprungligen postat av
Konservativ-Man
Det vet jag inte, men där är det nog inte så vanligt med en nära anhörig som gärningsman.
Mördare har en låg återfallsrisk. De mördar oftast bara en gång, ofta i affekt eller för att lösa ett problem. Så mördare är inte speciellt kända av myndigheterna. Många av dessa har inte tidigare begått något grövre brott.
Det vet jag inte, men om jag ska våga mig på en gissning så tror jag inte att åldersskillnaden är så väldigt stor.
Vad säger statistiken om grova sexualbrott, brukar gärningsmannen vara känd av myndigheterna sedan tidigare? Jag har för mig att gärningspersonen ofta är känd, kanske även straffad, men jag ska kanske låta det vara osagt?
Den häktade är sedan tidigare okänd förutom det där med en försvunnen tv i Litauen, i alla fall inte känd för vålds och sexualbrott, att i hans ålder begå ett grovt vålds och/eller sexualbrott är sällsynt såvitt jag känner till, dock ingen regel utan undantag. Ja, jag tror just nu att den häktade är skyldig, och eftersom att han tidigare inte har gjort sig känd i branschen så tror jag på ett slumpmässigt sammanträffande mellan honom och Lisa, det spårade ur, oplanerat mord.