Citat:
Det finns till och med fall, kanske inte i Sverige, där mördaren har ringt in och sagt vad kroppen finns. Men i detta fall tror jag inte det rör sig om "omtanke". Jag tror helt enkelt att han fått panik och lagt den på ett ställe få att få arbetsro. Folk gör ofta felet i detta forum att de tror mördarna är iskalla och vet exakt hur de skall göra när det gång på gång visar sig att de har haft panik och inte så sällan gjort någonting riktigt dumt. Jag tror inte mördaren trodde att det skulle bli så stor uppståndelse direkt utan tanken var nog att bara lägga henne på ett ställe så länge för att sen komma upp med ett bättre dumpningsställe som inte binder honom till platsen. Kanske under natten. Men så fick det så stor uppståndelse att den planen helt enkelt gick åt skogen. Jag minns när Ida i Trollhättan blev mördad. En van kriminell som visserligen kanske inte hade mördat förr men som ändå handlade väldigt dumt jämfört med vad man trodde när man under veckor spekulerade här. Han tog risken att ta ut kroppen från lägenheten mitt i natten i hopp om att säkert gömma kroppen så pass bra att ingen någonsin hittade den. Ändå dumpades hon på ett ställe som inte var något vidare bra gömställe.
Jag tror mördaren denna gång hade tänkt att dumpa kroppen på annat ställe men allting fick sådan uppståndelse direkt och han kände säkert att han hade hundratals ögon på sig hela tiden - kanske till och med på natten. Att ha en kropp i bilen under en längre sträcka kan nog göra vem som helst stirrig. Att bära på en kropp på en plats man inte känner till är ännu värre.
Nej, hon har säkert blivit placerad i ett fordon, kanske den där rostiga vagnen de visade på bild i en av tidningarna, och det är ju helt naturligt att mördaren rörde sig på gården och i närheten av det där huset så det var ett enkelt första dumpningsställe tror jag.