2015-07-21, 19:20
Medlem
Vill återgå till den svarta suven som någon granne till caféet skulle
ha passerat när Lisa stod och pratade.

Stod suven på vägen eller eller mer in mot ladan?
Vilket håll stod Lisa mot föraren eller på passagerar sidan motsatt håll?

Tänkbart scenario är i sådana fall att Lisa försöks att övertalas att hoppa in.

Men Lisa kanske uppfattar att något är fel.

Vilket håll skulle hon då fly?

Gissningsvis mot caféet om det var närmast eller in mot ladan om hon stod mot den sidan.

Om suven ståri vägen så springer man knappt framför eller bakom den?

Undrar även om förbipasserande såg om det var flera i bilen?
2015-07-21, 19:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har du hört talas om en mördare som har flyttat ett lik från mordplatsen till en annan byggnad? Undantag Vatchareeya, halva hon hittades i ett hus, och där var avsikten tveklöst att hon skulle hittas. Huset var välkänt och ofta besökt.

Ja det är inte så ovanligt att mord sker på ett ställe och kroppen hittas på annat ställe. Det finns mördare som flyttar lik flera ggr, som i fallet C Stenwall.

Linda Chen har troligtvis gått samma öde till mötes.

Helene från Hörby.

Styckmordet i Halmstad.

Catrine Da Costa.

Visserligen hittades dessa utomhus men inte otillgängligt med undantag av LC och CS.

Poängen är att mordet är en impuls och att GM därefter vill göra sig av med liket.
2015-07-21, 19:22
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Okej, men det känns inte lönsamt då det är min teori och du kommer inte tro mig.

Jag kan förstå vad du menar. Jag kan också få mycket starka känslor att saker är på ett visst sätt och när sanningen kommer fram visar det sig ofta att man hade rätt i känslan. Men det går inte att bygga ett fall på det.
2015-07-21, 19:23
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Citat:
Ja, kanske fel att uttrycka att jag har en känsla - kanske mer min intuition säger det.
Jo, men ens intuition bygger ju ofta på att man tidigare har en viss erfarenhet av något liknande.
Citat:
För jag ser ingen bild på att det är Litauerna då de har varit skötsamma i 3 års tid.
"Ser en bild" är också ett sånt flummigt uttryck som inte betyder någonting. Om jag ska vara riktigt "fyrkantig" så är det ganska självklart att du inte ser någon bild på att det är litauerna eftersom det antagligen inte togs något foto på dom om de nu är skyldiga.

Det jag menar med mina envisa inlägg är att "ser ingen bild", min känsla, intuition osv är mer eller mindre helt ovidkommande.

Det enda som är intressant är de fakta som man faktiskt känner till. Det är egentligen bara dessa som bör ligga till grund för skapandet av en teori. Har man dessutom en gedigen erfarenhet av liknande händelser så är det givetvis ett stort plus som kan hjälpa till.

Men, åter igen, det är inte i första hand dig som jag "hackar på" utan det är alla de som lägger fram teorier som inte baseras på något annat än "allmänt flummande"...

Jag har faktiskt ingen som helst teori om detta fall eftersom det enda som jag vet är att Lisa Holm inte längre är i livet. Alltså kan jag inte bygga någon teori om detta. Vad skulle jag bygga den på?

Hade jag haft lite mer fakta så kunde jag skapa ett embryo till teori eftersom jag har utredningsvana. Mer än så säger jag inte...
Senast redigerad av Konservativ-Man 2015-07-21 kl. 19:37.
2015-07-21, 19:23
Medlem
Nu blir det intressant att se hur vårt rättsväsende agerar, sitter det nöjt med 1 dömd för mord el ställs fler inför skranket?
2015-07-21, 19:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Ja jag tror ju inte att mördaren ville
att bevismaterial skulle ligga kvar på området tror du själv det?

Alltså så blev mördaren låst på platsen han kom inte därifrån. Stämmer det att Litauerna nu varit iväg till pizzerian då förstår jag inte varför de inte valde en annan plats som slutdestination för Lisa. Därför låter det orimligt...
Jag förstår inte heller varför de inte valde en annan plats som slutdestination, eller mellanlagringsplats. Det enda rimliga jag kan komma på är GM ville att kroppen skulle hittas och skyddas för djur.
2015-07-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
Är det bekräftat att en svart SUV synts på platsen?

Det har nämts i tråden men inget bekräftat än så länge...
2015-07-21, 19:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag tror den gömdes där så länge, för att t.ex dagen efter flyttas till "säkrare" ställe. Men de hade inte räknat med det otroliga pådrag som blev, så de hade inte möjlighet att flytta på den när "alla i Sverige" hade ögon och öron öppna för misstänksam aktivitet.
Jag vidhåller, det var ingen aktivitet vid Martorp nätterna mellan måndag och onsdag, och en plats i skogen hade varit en bättre mellanlagringsplats.
2015-07-21, 19:27
Medlem
Citat:
Jag förstår inte heller varför de inte valde en annan plats som slutdestination, eller mellanlagringsplats. Det enda rimliga jag kan komma på är GM ville att kroppen skulle hittas och skyddas för djur.
Glöm skona!
2015-07-21, 19:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Fixa båt/sänke el öppna en grav av ansenligt djup är inte gjort så fort
Och vad har det med saken att göra? Skogen låg iaf närmare än Martorp.
2015-07-21, 19:30
Medlem
Citat:
Och vad har det med saken att göra? Skogen låg iaf närmare än Martorp.
Förvaringen på Martorp var typ hemmaplan, det kändes tryggare
2015-07-21, 19:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Wow, så det var därifrån du har fått de grillerna att kroppen skulle hittas med avsikt. Ja då förstår jag att du är ute och snurrar i det här fallet. I ett mord av tusentals fanns det en avsikt med att kroppen skulle hittas. Men i det fallet så är det ju bara en bråkdel av kroppen som hittats. Nu är det ju en knäppskalle som är mördaren i det fallet så har svårt att se vad tanken skulle vara med att delar av kroppen skulle hittas. Förmodligen fanns det ingen särskild tanke överhuvudtaget.
Nej, det är inte därifrån jag har fått det. Jag tror inte att Vatchareeya styckades och halva lades i ett hus medan andra halvan lades i skogen för de anhörigas skull. Däremot kan det ha varit anledningen till att Lisa lades inomhus. Annars hade skogen dugt som dumpningsplats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in