Citat:
Ursprungligen postat av
Sara98
Ja, kanske fel att uttrycka att jag har en känsla - kanske mer min intuition säger det.
Jo, men ens intuition bygger ju ofta på att man tidigare har en viss erfarenhet av något liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sara98
För jag ser ingen bild på att det är Litauerna då de har varit skötsamma i 3 års tid.
"Ser en bild" är också ett sånt flummigt uttryck som inte betyder någonting. Om jag ska vara riktigt "fyrkantig" så är det ganska självklart att du inte ser någon bild på att det är litauerna eftersom det antagligen inte togs något foto på dom om de nu är skyldiga.
Det jag menar med mina envisa inlägg är att "ser ingen bild", min
känsla, intuition osv är mer eller mindre helt ovidkommande.
Det
enda som är intressant är de
fakta som man faktiskt
känner till. Det är egentligen bara dessa som bör ligga till grund för skapandet av en teori. Har man dessutom en
gedigen erfarenhet av liknande händelser så är det givetvis ett stort plus som kan hjälpa till.
Men, åter igen, det är inte i första hand dig som jag "hackar på" utan det är alla de som lägger fram teorier som inte baseras på något annat än "allmänt flummande"...
Jag har faktiskt ingen som helst teori om detta fall eftersom det enda som jag vet är att Lisa Holm inte längre är i livet. Alltså kan jag inte bygga någon teori om detta. Vad skulle jag bygga den på?
Hade jag haft lite mer fakta så kunde jag skapa ett embryo till teori eftersom jag har utredningsvana. Mer än så säger jag inte...