2015-07-21, 20:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja och där svarar du ju negativt på din egen fråga. Om kroppen skulle hittas med avsikt varför isf inte lämna den på mordplatsen? Och ringa snuten?
Därför att syftet med flytten var att ta bort kroppen från en plats som kan knytas till GM, och inte flytta den till en plats som kan knytas till GM och samtidigt se till att den hittas och skyddas mot djur. Det är min teori med både flytten och fyndplatsen. Har jag inte gjort det klart, eller måste jag upprepa det en gång till?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
Om han nu inte är skyldig till LH död så kan det ju vara dags att öppna käften och säga som det är, istället för att sitta och skydda någon annan. Även om allt pekar åt hans håll behöver det inte betyda att han är skyldig till just mord. Bättre att han är ärlig nu innan han blir åtalad och dömd i tingsrätten för ett brott han inte begått och att han sedan överklagar till hovrätten och DÅ öppnar käften om hur det egentligen ligger till och även DÅ att hovrätten fastställer tingsrättens dom (eftersom han inte var trovärdig i tingsrätten). Jag själv kan inte se att han skulle vara skyldig till LH:s död. Jag vet att personer har blivit dömd för ett brott där det bla saknas bevisning och att åklagaren gått på hörsägen/vittnen som i sin tur har uppfattat den misstänkte som misstänkt.

Varför säga nåt i förhör, det enda som gäller vid en rättegång är vad du säger där och då, om du vid förhör däremot sagt nåt så kan det vid rättegång hållas mot dig, men om du avvaktar rättegången med att tala så är du safe om du inget medgett eller sagt i förhör.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det är inte därifrån jag har fått det. Jag tror inte att Vatchareeya styckades och halva lades i ett hus medan andra halvan lades i skogen för de anhörigas skull. Däremot kan det ha varit anledningen till att Lisa lades inomhus. Annars hade skogen dugt som dumpningsplats.
Det du kallar skogen ser ju inte ut att vara mycket mer än några små dungar i närområdet. Där hade ju kroppen förmodligen hittats ganska omgående. Hundar kan lukta nymördade lik på tio meters djup så man måste ta sig bort från det lokala sökområdet för att vara säker på att kroppen inte hittas. Och det hann ju inte MGM för han skulle köra och köpa pizza.
2015-07-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Varför skulle en pedofil ge sig på LH? Pedofiler gillar barn. Pedofiler brukar anse att när barnet börjar få kroppsbehåring är de för gamla.

LH var i stort sett vuxen. Glöm pedofilspåret!

Man kan ju anta att LHs utseende var det som tilldrog sig GMs uppmärksamhet. Överfallet kan vara en impuls men samtidigt riktat mot just LH. Tror inte att LH "var på fel plats på fel tid".

Och varför skulle någon överhuvudtaget mörda Lisa?
2015-07-21, 20:45
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
Okej, känns ju som att motivet lär varit sexuellt..att dom söker i så många byggnader tycker iallafall jag tyder på att förloppet kan ha varit utdraget..troligen började hon en kamp för sitt liv vid cafet därav dom utspridda tillhörigheterna..
Ja vad skulle annars motivet ha varit?
Litauern vill råna LH på fickpengar och telefon kanske?
Kanske litauern vägrades ta en sväng med mopeden?
Man förlorar hoppet om människans intelligens över de stolpskott som funderar och spekulerar över den litauiske predatorns motiv för att ge sig på en svensk tonårsflicka.
Kanske ville han gotta sig åt något annat än det han hade där hemma, en smällfet fru.
2015-07-21, 20:46
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet du att hon inte drack sprit, annars håll käften, du framstår bara som dum i huvudet tycker jag. Nej, jag kan inte se varför det förefaller uteslutet att Lisa drack sprit. Dessutom, hennes vänner kanske super och Lisa skulle kanske göra dem en tjänst eftersom att hon har de rätta kontakterna, kan det vara så, eller är det också uteslutet, jag frågar dig som verkar veta allt om Lisa.

Väldigt ohövlig ton men jag är snäll och svarar ändå. Det jag vet om henne är att hon inte verkade "supa" nej, dricka alkohol absolut men i såfall cider eller möjligen vin. Dessutom är hennes storasyster mer lämpad för eventuella in/utköp.
2015-07-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Varför säga nåt i förhör, det enda som gäller vid en rättegång är vad du säger där och då, om du vid förhör däremot sagt nåt så kan det vid rättegång hållas mot dig, men om du avvaktar rättegången med att tala så är du safe om du inget medgett eller sagt i förhör.

Bättre att vara ärlig från början än att hitta på en massa historier som kan användas emot dig! Då är du rökt sedan och inte trovärdig för fem öre!
2015-07-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Varför skulle en pedofil ge sig på LH? Pedofiler gillar barn. Pedofiler brukar anse att när barnet börjar få kroppsbehåring är de för gamla.

LH var i stort sett vuxen. Glöm pedofilspåret!

Man kan ju anta att LHs utseende var det som tilldrog sig GMs uppmärksamhet. Överfallet kan vara en impuls men samtidigt riktat mot just LH. Tror inte att LH "var på fel plats på fel tid".

Motfråga varför levde den pedofilen då med en kvinna under brotten han blev dömd för. I domen stod det vill jag minnas att pedofil föds man till kanske inte ordagrant men i den betydelsen. Rimmar lika illa det i sådana fall att leva ihop med en kvinna runt 30-40 års åldern...
2015-07-21, 20:50
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Därför att syftet med flytten var att ta bort kroppen från en plats som kan knytas till GM, och inte flytta den till en plats som kan knytas till GM och samtidigt se till att den hittas och skyddas mot djur. Det är min teori med både flytten och fyndplatsen. Har jag inte gjort det klart, eller måste jag upprepa det en gång till?
Vad fan skulle vara meningen med det då? Tro på ett liv efter detta? Omtanke om offret? Finns det nåt exempel när detta har hänt tidigare i världshistorien? Låter jäkligt långsökt men kanske ändå inte helt omöjligt. I detta fallet så lär det ju inte vara på det viset iaf. Att det var meningen att kroppen skulle hittas alltså.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det du kallar skogen ser ju inte ut att vara mycket mer än några små dungar i närområdet. Där hade ju kroppen förmodligen hittats ganska omgående. Hundar kan lukta nymördade lik på tio meters djup så man måste ta sig bort från det lokala sökområdet för att vara säker på att kroppen inte hittas. Och det hann ju inte MGM för han skulle köra och köpa pizza.
Det här är ingen dunge. https://goo.gl/maps/LHNxd Den duger utmärkt som mellanlagringsplats.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
Det skrevs ju om att hon även skulle ha hittats i en dynbox? Hur säker är den källan? Hittades hon i en dynbox så lär hon ju INTE har vart hel, dock då i delar!

Den personen hade ju hört från ännu en säker källa att hon var styckad, dvs bara skitsnack.
2015-07-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja vad skulle annars motivet ha varit?
Litauern vill råna LH på fickpengar och telefon kanske?
Kanske litauern vägrades ta en sväng med mopeden?
Man förlorar hoppet om människans intelligens över de stolpskott som funderar och spekulerar över den litauiske predatorns motiv för att ge sig på en svensk tonårsflicka.
Kanske ville han gotta sig åt något annat än det han hade där hemma, en smällfet fru.

Men du är ju dum på riktigt! För det första så skulle han inte ens behöva råna en flicka för pengar eller mobil, och för det andra så vad har hans fru med att hon är kraftigare än vad LH är!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in