Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Helt klart något polisen bör kolla upp. Spritfabriken ligger dessutom mittemot caféet och någon med tillgång till den kan stått och observerat från ett fönsterdärifrån tyst och ljudlöst...
Var det samma åklagare i fallet pedofilen (LW) som i fallet om LH?
2015-07-21, 18:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men kroppen gömdes ju för att inte hittas får man väl anta. Kan ju krylla av bevis om man har våldtagit BO. Inte alltid det gör det men risken är ju iaf stor. Sen är jag inte alls så säker på att det hade gått fortare att gömma kroppen i skogen. Isf måste man ju hitta till skogen och sen också gå en bit från vägen till en öde plats. Låter inte helt enkelt om man ska hinna köpa pizza om ett par minuter. Martorp kunde man köra till på ett par minuter och sen var man av med kroppen i ett nafs. MGM kände ju väl till Martorp där han jobbat som vaktmästare i flera år, bla utfodrat djuren.
Skogen ligger utmed vägen från Blomberg 10 eller precis utanför tomtgränsen till Hovgärde. Kroppen gömdes i en byggnad för att hittas. Människor går väl dit någon gång får man väl anta.
2015-07-21, 18:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Jag håller inte med. Men för diskussionens skull så har jag två gissningar på mordplats isf och det är Blomberg 10 eller huset precis i närheten av boden på Martorp. Har för mig att det har framkommit att båda dessa hus står tomma.

Men om inte mordplatsen är hörnan på ladan intill kafeet, varför är platsen då avspärrad så långt efter dådet begicks?
Platsen hon hittades på var ju inte alls avspärrad lika lång tid.
Något har ju tydligt skett just där inne.

Såg något inlägg här, där LH skulle förts bort direkt i bil. Men då hade ju en avspärrning av hörnan på ladan inte behövts alls.

Nej, hörnan på ladan måste ha särskild betydelse i fallet.
2015-07-21, 18:12
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Åklagaren sa att det skulle bli fortsatt häktning för alla provsvaren hade inte inkommit.

Jag tror att åklagaren har rätt här. MGM är den rätta. Advokaten säger bara att det "osäkert" för han inte vet hur han ska bära sig åt, just att han säkerligen vet att MGM är skyldig. Försöka få lite straffmildring för "psykisk ohälsa" säkerligen.
2015-07-21, 18:13
Medlem
Jag tycker det är så jävla konstigt att man inte hört mer om MPs fynd och den kommunikation som sades ha lett till gripandet..

Jag menar det var ju en jävla massa folk å letade, info sprider ju sig fort och folk har jävligt svårt att hålla käft!
särskilt om nåt traumatiskt som säkert dom flesta inblandade ändå känner att det var, speciellt när det visade sig faktiskt vara ett mord

Många som behöver prata av sig och då borde det väl läcka ut lite väsentliga grejer som dom här personerna faktiskt
sett..

Eller avfärdas allt sånt i tråden som skitsnack? Finns det verkligen ingen från MP som kan berätta lite vad som setts, hörts å sagts när eftersökningarna pågick?

Nu låter jag som en nyfiken gammal kärring, jag ber om ursäkt..
2015-07-21, 18:15
Medlem
Har översatt artikeln med google. Med anledning vad de skriver om nycklar, får jag ett intryck av att de pratat med den yngre brodern. Hur skulle de annars veta detta med nycklarna?

http://m.lrytas.lt/naujiena.asp?id=14374210481436492074

Google översättning:
Tidigare just nämnde, att sjutton hittades död i en av de få befintliga ekonomibyggnader. Nyckeln till byggnaden har bara lantarbetare, bland dem - och bröderna Bilevičius.

Första L.Holm och Bilevičius tillhörande bevisningen konstaterades också på samma gård - ladugård, som byggdes av litauer. Tjänstemän upptäckte L.Holm handske, som hon satte på på sin moped.

Denna lada Café där han arbetade L.Holm, var arbetare gått med på att lämna nyckeln till dörren av byggnaden som första utlands inte bör vänta på mannen som håller nyckeln.

Verkar handla om 2 olika nycklar, en till en lokal i ladan vid cafet och en till fyndplatsen.
2015-07-21, 18:17
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Har översatt artikeln med google. Med anledning vad de skriver om nycklar, får jag ett intryck av att de pratat med den yngre brodern. Hur skulle de annars veta detta med nycklarna?

Google översättning:
Tidigare just nämnde, att sjutton hittades död i en av de få befintliga ekonomibyggnader. Nyckeln till byggnaden har bara lantarbetare, bland dem - och bröderna Bilevičius.

Första L.Holm och Bilevičius tillhörande bevisningen konstaterades också på samma gård - ladugård, som byggdes av litauer. Tjänstemän upptäckte L.Holm handske, som hon satte på på sin moped.

Denna lada Café där han arbetade L.Holm, var arbetare gått med på att lämna nyckeln till dörren av byggnaden som första utlands inte bör vänta på mannen som håller nyckeln.

Verkar handla om 2 olika nycklar, en till en lokal i ladan vid cafet och en till fyndplatsen.

Hmm så om jag förstår det här rätt så skulle alltså LH lämna nyckeln till MGM vid stängning? Det slutade med närmanden som sen blev annat.. Kan det har gått till så?
2015-07-21, 18:17
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Men kroppen gömdes ju för att inte hittas får man väl anta. Kan ju krylla av bevis om man har våldtagit BO. Inte alltid det gör det men risken är ju iaf stor. Sen är jag inte alls så säker på att det hade gått fortare att gömma kroppen i skogen. Isf måste man ju hitta till skogen och sen också gå en bit från vägen till en öde plats. Låter inte helt enkelt om man ska hinna köpa pizza om ett par minuter. Martorp kunde man köra till på ett par minuter och sen var man av med kroppen i ett nafs. MGM kände ju väl till Martorp där han jobbat som vaktmästare i flera år, bla utfodrat djuren.
Håller absolut med dig.
Köra bilen fram nära boden och 10 sek senare är man inne i boden och antar att boden ger
en viss trygghetskänsla då man slipper flukta över axeln hela tiden och efter gärningen gömma
kroppen på ett tryggare ställe men mgm hann inte få ut den från Martorp.
2015-07-21, 18:19
Medlem
Vi har ju alla våra källor, men jag undrar gällande nyheten som kom igår angående att de misstänkta av en slump fastnat på en bild som någon tagit vid vägen tillsammans med en bil? Jag kommer inte ihåg om det var på tv el om jag läste det, men här har det inte diskuterats? Det gäller alltså inte i närbutiken utan på grusvägen vid brottstillfället.
2015-07-21, 18:19
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skogen ligger utmed vägen från Blomberg 10 eller precis utanför tomtgränsen till Hovgärde. Kroppen gömdes i en byggnad för att hittas. Människor går väl dit någon gång får man väl anta.

Jag har aldrig hört talas om någon mördare som gömt ett lik för att det ska hittas.

Det låter mer som en mördare i stil med "Zodiac" eller "Ripper" där offret är en del av ett budskap. Det är inte fallet i detta fall. Då hade mer hörts från GM.
2015-07-21, 18:23
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet

Google översättning:

Det feta: En annan tolkning är att det handlar om nyckeln till caféet, alltså att den skulle ha lämnats i ladan för andra anställda, en fråga som diskuterats mycket här. Jag skulle inte bli förvånad om den litauiska tidningen snappat upp saken härifrån.
2015-07-21, 18:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
https://www.facebook.com/alf*nso.delc*rral (o,o) Rätt innehållslös.

Detta, tror jag, är AJs frus andra son, han som är bagare. Han är i alla fall på AJs fru's facebook vänn lista:

https://www.facebook.com/vict*r.cotomoren* (*=o,o)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in