Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Apropå fyndplatserna så är ju det här inlägget intressant tycker jag, spåren leder till en fastighet som en dömd pedofil har en koppling till genom AJ son.

Åtminstone finns det en koppling mellan den dömde och AJ med son. Inte långsökt att LW kan känna till Martorps faciliteter.

Och Lisa som antagligen var ute efter sprit till avslutningen och midsommar. Det verkar finnas en spritkoppling i det här fallet också. Hmmmmm.
2015-07-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mordplatsen kändes säkrare. Det måste vara mycket otryggt att köra omkring med ett lik i lasten.

Beror nog på var mordplatsen var och hur mycket tid han hade att "städa" den platsen.
2015-07-21, 20:00
Medlem
Haha. Dessa som kommenterar här och som tror de sitter på den egentliga "sanningen" samtidigt som polisen är helt fel ute är ju bara alldeles för mycket.

Ni tror ni er veta bättre än polisen i detta fall, trots att:

1. Polisen har tillgång till bevismaterial och förhörsmaterial med vittnen och MGM medan ni INTE har det.
2. Polisen är en professionell organisation av utbildade och erfarna utredare medan ni INTE är det.

Trots denna oerhörda skillnad på förutsättningar mellan er och polisen, så har ni givetvis rätt och de har fel?

Alltså, ni behöver inte ens gå och boka tid hos närmaste allmänpsykiatriska klinik. Ni kan lika gärna stämpla in "NARCISSISTISK PERSONLIGHETSSTÖRNING" i pannan på er själva med en gång.

Tack för ordet, pajasar.
2015-07-21, 20:01
Medlem
Tamborinos avatar
Svart SUV .
Det kan ju vara så att BO faktiskt har pratat med någon i en svart SUV några minuter innan hon skickat mess till sin Pappa .
Polisen vet vem det är och han är förhörd och avförd från utredningen .
Kan ju vara någon som själv kontaktat Polisen .
2015-07-21, 20:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hoppas och tror på att polisen kör en, intil vidare, hemlig paralell utredning på den/de som mördat Lisa, och att Litauen brodern enbart kommer åtalas för brott mod griftefriden, om något als.
Så det är din fasta övertygelse att GM är någon annan än den häktade balten?
Trots vad som framkommit? Hur kan du bara bortse från dessa "väsentliga bevis" som
man hänvisar till igår. Chefsåklagaren som nu handlägger fallet uttryckte sig nämligen så.

Du vill likafullt att man ska bedriva en annan "hemlig, paralell utredning" trots att allt
nu talar för den häktades skuld? Varför i all världen ska man behöva göra det då?
Jag begriper det bara inte. Hur tänker du människa? Eller tänker du inte alls?
Och vad fanken menar du med det sista du skriver?
Om man med teknisk bevisning bortom alla rimliga tvivel kan säkerställa att ingen annan
än NB kan ha utfört mordet så ska han få komma undan ändå med "brott mot griftefriden"...?
Eller har jag missförstått dig totalt?

Om NB verkligen skyldig till att ha bragt Lisa om livet så ska han väl inte få slippa undan
så lätt.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-21 kl. 20:10.
2015-07-21, 20:04
Medlem
Någon som på alvar tror att Litauisk media får ut mer info om fallet än Svensk media? Någon som på alvar tror att Litauisk media skiljer sig från faktabiten mer än Aftonhoran och Expressen?

Jag anser att ingen av de källor som utgörs av "kvällspressen" oavsett land utgör någon som helst handtag att hålla sig till vad gäller fakta, samtliga säljer lösnummer och skriver vad som säljer bäst. Att i litauisk media namnge Svenska tjänstemän är ju en helt riskfri övning för tidning / Tv.
2015-07-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det är inte därifrån jag har fått det. Jag tror inte att Vatchareeya styckades och halva lades i ett hus medan andra halvan lades i skogen för de anhörigas skull. Däremot kan det ha varit anledningen till att Lisa lades inomhus. Annars hade skogen dugt som dumpningsplats.

I det fallet hade gm haft kontakt med de anhöriga innan.? Då kan det nog bli någon typ utav omtanke även om gm är empatilös vid brottet...
2015-07-21, 20:11
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Någon som på alvar tror att Litauisk media får ut mer info om fallet än Svensk media? Någon som på alvar tror att Litauisk media skiljer sig från faktabiten mer än Aftonhoran och Expressen?

Jag anser att ingen av de källor som utgörs av "kvällspressen" oavsett land utgör någon som helst handtag att hålla sig till vad gäller fakta, samtliga säljer lösnummer och skriver vad som säljer bäst. Att i litauisk media namnge Svenska tjänstemän är ju en helt riskfri övning för tidning / Tv.

Du har helt rätt , går inte att lita på Tidningar .
Det var väl i går som nån blaska gick ut med att Byggboden Var bortforslad !!!
Den var väl borta nått dygn efter att BO hittats vill jag minnas .
2015-07-21, 20:11
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ascensio* Fernande* Cot* Jönsso* (*=n,z,o,n) är född 19520815 altså 63 år

På Facebook kallar hon sig Chon* Jönsso* (*=i,n)
Nja, hon är alltså 62 år och blir 63 år den 26 augusti. (Om man ska vara riktigt petig.)
2015-07-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nä, det är vad jag tror.
Med tanke på hur hemlighetsfullt det är/varit.
Säkra kan vi iaf vara att stängda dörrar kommer att förekomma i en ev. rättegång i detta fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
OT raderat.

Undvik tjafsande, chattande och upprepningar.

/Mod

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vilken jäkla idiot till snut. Följer han inte den här tråden eller? Klart som fan att hjälmen är intressant. Även om man nu inte har hittat fingeravtryck från GM på den. Han kan ju börja med att berätta var och när den hittades.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jasså? Det visste jag inte

Ang. stängda dörrar på ev. rättegång.
Jag hade fel Läste på lite och det är bara i väldigt speciella fall en hel rättegång sker bakom stängda dörrar.
I am corrected!

Har komenterat detta förut i tråden! Om just bagare/ bagarna, är för ena? O skulle en av dom va AJs frus son?

Så tycker jag att detta verkar vara känsligt, då nu sidan är nerstängd?

Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
Jag vet inte hur det är där du bor men här ringer vi iaf inte och beställer panpizza /fryspizza! !!! ???

Citat:
Detta, tror jag, är AJs frus andra son, han som är bagare. Han är i alla fall på AJs fru's facebook vänn lista:

https://www.facebook.com/vict*r.cotomoren* (*=o,o)
2015-07-21, 20:13
Bannlyst
"35-åringens advokat Inger Rönnbäck uppger att hennes klient är oförstående inför misstankarna om att ha utfört mordet på Lisa Holm.
– Han förnekar helt och hållet brott och kan inte alls förstå hur han hamnat i det här. Han är väldigt olycklig över det.
Hon kan inte kommentera eller ha en åsikt om de analyssvar som åklagaren anser stärker misstankarna mot 35-åringen.
– Jag vet inte något om dem. Det ska bli intressant när jag får ta del av mer uppgifter så småningom.

35-åringen kommer att motsätta sig en omhäktning på tisdag.
– Han vill ha en häktning prövad."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4159664-aklagaren-starkt-teknisk-bevisning-mot-35-aringen-
2015-07-21, 20:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Har komenterat detta förut i tråden! Om just bagare/ bagarna, är för ena? O skulle en av dom va AJs frus son?

Så tycker jag att detta verkar vara känsligt, då nu sidan är nerstängd?
Känsligt och känsligt...byt ut * mot bokstaven o i Fejjanadressen så är sidan inte ett dugg nerstängd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in