Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Jag kan tänka mig att slaktrummet är ett låst utrymme . Med tanke på att rostfria bandsågar , stora köttkvarnar m.m som används vid styckning är ganska dyra grejer . Används det mest vid jakttillfällen så vill nog inte AJ att folk springer där och dräller annars .
Nu vet jag inte exakt hur stort slaktrummet är mer än attt det tidigare stått en mjölktank där och utrymmet inhyser två mindre "rum" om ca 4 kvm var.
Men i relation till att det är traktens jägare som använder det ibland vid hjortjakt, att inget vatten ska finnas tillgängligt och att utrymmet inte ser särskilt stort ut varken i verkligheten eller på bild, känns det inte som det är stället för finstyckning med bandsåg och köttkvarn.
Känns mer avsett för grovstyckning med kniv, köttyxa och liknande redskap och det passar ihop med köttkrokarna som finns i taket. Borde finnas en enkel slaktbänk också.
Att utrymmet borde varit låst kan man tycka men det är inte självklart på långa vägar. Jag minns hen som i tråden utbrast att NU är det nog dags att börja låsa hemmadörren även i Blomberg.