2015-07-21, 02:26
Medlem
boqpods avatar
Alternativt skulle kroppen kunna hittats i den gula byggnaden på gården.
Fotot visar (vad jag ser) kriminalteknikernas mörka "civila" VW Transporter, som även används för att frakta kroppar i.
Men den kan lika gärna körts bort till byggboden vid ett senare tillfälle och därför blir fotot missvisande.

Bildlänk
2015-07-21, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
HÄR gjordes fyndet av kroppen.
Det råder inga tvivel, bilden är tagen i samband med polisens uttalande att man påträffat en kropp.
Kan det där vara den sk boden som påstås ha borttransporterats?
2015-07-21, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är möjligt att det inte krävs mycket för en häktning men det krävs rätt mycket för att omhäkta någon och dessutom när MGM överklagar omhäktningen och hovrätten får ta ställning och även de anser att en omhäktning är stärkt.
Sen var ju även hans bror misstänkt på sannolika skäl men släpptes och misstänklighetsgraden sjönk medan MGM föstärktes.
Jag vet inte riktigt var du vill komma med diskussionen men jag är övertygad att MGM har begått brottet och om du läser medierna så ger analyssvaren en förstärkt misstanke. Det finns avgörande bevisning

De andra två släpptes för att de inte kunde försvåra utredningen. Samt att de inte längre misstänktes för mord.

Jag håller med om att det är någon som är en försvårande omständighet som pekar ut den häktade. Men det är intet sagt att det är några avgörande bevis. Det behöver inte vara mer än att nått på fyndplatsen tillhör honom. Tingsrätt eller hovrätt spelar ingen roll i det avseendet. Det fanns skäl till häktning, men ännu har de inte nog för att väcka åtal. Förhoppningsvis får de det avgörande beviset då de nya analyserna kommer. Jag förutsätter att det är DNA de väntar på då DNA tar längre tid än annat, tex fingeravtryck på fyndplats etc.

Men det är ju tur att folk som du inte har beslutsrätten iaf om du kan vara säker på mgms skuld utan att ha de slutgiltiga bevisen som presenterats i domstol.

Det är lätt att döma nån på förhand i känsliga brott. Vi alla vill ju se ett slut och en gärningsman bakom galler.
2015-07-21, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Alternativt skulle kroppen kunna hittats i den gula byggnaden på gården.
Fotot visar (vad jag ser) kriminalteknikernas mörka "civila" VW Transporter, som även används för att frakta kroppar i.
Men den kan lika gärna körts bort till byggboden vid ett senare tillfälle och därför blir fotot missvisande.

Bildlänk

Var är den lilla boden placerad utifrån det gula huset?

*lilla boden= bilden du postade för några minuter sen
2015-07-21, 02:31
Medlem
Kellywomans avatar
Det fanns ett inlägg här förut idag som gjorde gällande hur det här med styckningen uppkom. Jag tror inte alls det har med det där inlägget att göra utan om den mänskliga hjärnan vill förkovra sig i makabra hemska saker och styckning är väl någon av det värsta någon kan tänka sig? Möjligen är det oroväckande att ännu ingen kommit på tanken att kanske BO blev levande begravd vilket är ungefär i styckningskategorin av makaberheter.

Jag har svårt att tro att styckning förekommer i sunda logikers hjärnor.

Men om ni nu fått för er att detta hänt. Hur menar ni då? Skulle MGM för första gången fått för sig att ha ihjäl någon? Och sen komma på den briljanta ideen att stycka någon? Menar ni då att det skulle vara för höga nöjets skull? Fatta inte att ni ens fått för er tanken ..... men ännu mera intressant är det att få reda på varför någon skulle få för sig detta?
2015-07-21, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag har inte hört polisen under presskonferensen säga att fyndet direkt kunde kopplas till de misstänkta. Kan du tala om när under presskonferensen polisen sagt det? Tack.
Fredman har vidare sagt, efter presskonferensen, att fynden som varit på tal inte har kopplats till de misstänka, utan till Lisa.

Polisen säger i presskonferensen att fyndet direkt kunde kopplas till de misstänkta (eller sa de till den misstänkte).

Jag läste i dag någonstans att det skulle finnas en bild (foto,f ormodligen tagen av MP) ) som visar MGM:n lyfta någonting från bilen till dikesgrenen. MP lämnade bilden till poliser. Detta skulle i så fall kunna vara själva kopplingen till personen. Sedan tog det lite tid att poliser kunde koppla "detta någonting" till Lisa.

Var jag läste detta så det minns jag inte nu, men det bör ha varit GT.
2015-07-21, 02:36
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Var är den lilla boden placerad utifrån det gula huset?

*lilla boden= bilden du postade för några minuter sen

Baracken stod högst upp till höger i bild. (Utmarkerad: byggbod 4).
Bakom den stora byggnaden, intill grusvägen.

Ulvan: ja det är samma bod som teknikerna jobbar i nattetid då kroppen hittats. (Bilden jag länkade tidigare).
2015-07-21, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det fanns ett inlägg här förut idag som gjorde gällande hur det här med styckningen uppkom. Jag tror inte alls det har med det där inlägget att göra utan om den mänskliga hjärnan vill förkovra sig i makabra hemska saker och styckning är väl någon av det värsta någon kan tänka sig? Möjligen är det oroväckande att ännu ingen kommit på tanken att kanske BO blev levande begravd vilket är ungefär i styckningskategorin av makaberheter.

Jag har svårt att tro att styckning förekommer i sunda logikers hjärnor.

Men om ni nu fått för er att detta hänt. Hur menar ni då? Skulle MGM för första gången fått för sig att ha ihjäl någon? Och sen komma på den briljanta ideen att stycka någon? Menar ni då att det skulle vara för höga nöjets skull? Fatta inte att ni ens fått för er tanken ..... men ännu mera intressant är det att få reda på varför någon skulle få för sig detta?
99ggr av 100 lär det handla om en panikåtgärd. Du har panik för att du haft ihjäl nån. Området kryllar av mp och poliser...hur fraktar du bort någon?
2015-07-21, 02:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
De andra två släpptes för att de inte kunde försvåra utredningen. Samt att de inte längre misstänktes för mord.

Jag håller med om att det är någon som är en försvårande omständighet som pekar ut den häktade. Men det är intet sagt att det är några avgörande bevis. Det behöver inte vara mer än att nått på fyndplatsen tillhör honom. Tingsrätt eller hovrätt spelar ingen roll i det avseendet. Det fanns skäl till häktning, men ännu har de inte nog för att väcka åtal. Förhoppningsvis får de det avgörande beviset då de nya analyserna kommer. Jag förutsätter att det är DNA de väntar på då DNA tar längre tid än annat, tex fingeravtryck på fyndplats etc.

Men det är ju tur att folk som du inte har beslutsrätten iaf om du kan vara säker på mgms skuld utan att ha de slutgiltiga bevisen som presenterats i domstol.

Det är lätt att döma nån på förhand i känsliga brott. Vi alla vill ju se ett slut och en gärningsman bakom galler.

Rättelse: Kvinnan har aldrig varit misstänkt för mord!

Sen har de redan tagit del att avgörande bevisning, det är därför det idag kommer uttalanden trots yppandeförbud. Det är dna bevis. Men som du säger så får vi först ta del av det i en rättegång.
2015-07-21, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dantesspeak
Lisa. Jag utgår från att hon blivit våldtagen innan mordet. Stackars Lisa. Den smärtan, den rädslan, hon säkert fick utstå. Tänk vad ont det måste ha gjort? Tänk om det hände er? Jag vet, ni är killar, de flesta. Så översätt det till i baken istället. Stackars henne.

Jag har insett att jag inte är trygg ute som tjej. Är livrädd och undviker att gå ut om jag inte har skydd med mig. Galningar är överallt, och vi släpper till och med ut dem som vi VET är galningar!!! = Hagamannen.

Kan inte ta det jobb jag vill pga arbetstiderna, då jag är rädd att röra mig ute då. Kan inte gå på krogen, eftersom jag är rädd för att åka hem själv på bussen. Taxi är borträknat på en gång, eftersom det sker där också. De kommer till och med in genom fönstret eller balkongdörren i våra egna hem! Allt bara! Allt för att tillfredsställa sina behov!

Det här livet är helt enkelt inte värt att leva längre, så tack och hej för mig!
Oj det där låter inte bra du skulle verkligen behöva tala med någon om det är så här du känner!! Visst är det otäckt det som hände Lisa plus alla andra som råkar ut för liknande brott men det är fortfarande otroligt liten risk att man blir mördad på detta sätt i Sverige. Tänk själv varför är detta så uppmärksammat jo just för att det är otroligt ovanligt !!!
2015-07-21, 02:41
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
99ggr av 100 lär det handla om en panikåtgärd. Du har panik för att du haft ihjäl nån. Området kryllar av mp och poliser...hur fraktar du bort någon?

Tja jag tror absolut inte att man tänker så om en liten smal tjej. Jag tror att ungefär femtusen andra tankar istället om hur man ska få bort ett offer infaller. Jag tror ingen person tänker jippi styckning. Har visserligen aldrig styckat för men vi gör ett försök......hmmmmm
Låter lika osannolikt som om kungen skulle skilja sig
2015-07-21, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag kan tänka mig att slaktrummet är ett låst utrymme . Med tanke på att rostfria bandsågar , stora köttkvarnar m.m som används vid styckning är ganska dyra grejer . Används det mest vid jakttillfällen så vill nog inte AJ att folk springer där och dräller annars .

Nu vet jag inte exakt hur stort slaktrummet är mer än attt det tidigare stått en mjölktank där och utrymmet inhyser två mindre "rum" om ca 4 kvm var.

Men i relation till att det är traktens jägare som använder det ibland vid hjortjakt, att inget vatten ska finnas tillgängligt och att utrymmet inte ser särskilt stort ut varken i verkligheten eller på bild, känns det inte som det är stället för finstyckning med bandsåg och köttkvarn.

Känns mer avsett för grovstyckning med kniv, köttyxa och liknande redskap och det passar ihop med köttkrokarna som finns i taket. Borde finnas en enkel slaktbänk också.
Att utrymmet borde varit låst kan man tycka men det är inte självklart på långa vägar. Jag minns hen som i tråden utbrast att NU är det nog dags att börja låsa hemmadörren även i Blomberg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in