2015-07-21, 00:38
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag skulle gärna veta varifrån du har fått det fetstilta. I en intervju säger en arbetskompis att Lisa stack lite före de andra två, R och L.

http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/
Vad de köpte för maträtt spelar ingen roll.

Ja Lisa kanske gick före från dörren men tog sig inte därifrån före de andra.

Eftersom bröderna handlade ofta var det ju ännu större chans att butikens anställds minns fel på dag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Nästan mer troligt faktiskt! Har inte sett dynbox på caféet, alla bilder är väl inte tagna efter mordet. OM det fanns en dynbox

Detta med dynboxen får mig att tänka på det sista avgörande fyndet som jag inte riktig blev klok på.
Funderade ett tag på om det kunde varit ett fynd gjort i en väska som tillhörde bröderna.

Det var ju lite motstridiga uppgifter om fyndet:
1. Enligt Söderlund kunde man direkt se att fyndet tillhörde flickan.
2. På presskonferensen sa polisen att det direkt kunde kopplas till de misstänkta, men inte direkt till Lisa utan efteråt.
3. Under liverapporteringen framkom det att MP gör ett fynd som inte är kopplat till LH men ändå är intressant.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vilka fina uppspaltningar och länkar du fixar hela tiden . Det kan ju också ha varit så att dom inte brukade vara där och handla vid just den tidpunkten på söndagar i vanliga fall . Skulle ju också göra det till ett ovanligt dumt försök att på det viset skaffa alibi . I själva verket gjorde dom ju i så fall något som verkade misstänkt . Att bryta mönstret i sitt privatliv är väl ovanlig dumt om man vill verka oskyldig .
På vilket sätt bryter beteendet mönstret? Var brukar de handla mat?
2015-07-21, 00:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Ja Lisa kanske gick före från dörren men tog sig inte därifrån före de andra.

Eftersom bröderna handlade ofta var det ju ännu större chans att butikens anställds minns fel på dag.
Hon tog sig sannolikt från kaféets närmaste omgivning senare än de andra. De hade en buss kl 18:20 att passa, Lisa messade 18:23 att hon skulle köra hem. Men det behöver inte betyda att hon stängde och låste kaféet.
2015-07-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Brittisk media har knappast nämnt det här fallet överhuvudtaget. Fundera i stället vem som postat inlägget dagen efter hon hittats död och framförallt, i vilket syfte.

jag har ingen aning om det var så men nånstans har jag hört att den härstammade från brittisk press..

troll som postat antar jag att du syftar på men dom behöver väl ingen särskild anledning..
eller skulle det va för att trigga upp lite främlingsfientlighet hos folk..
Senast redigerad av grubbelur 2015-07-21 kl. 00:46.
2015-07-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kanske inte så troligt men absolut Inte omöjligt att LH dumpades på Blomberg först i dynboxen och sen transporterades till Martorp efter någon dag i dynboxen.

Men får en ihopmonterad dynbox plats i en bil?

Inga problem att få plats i en Galaxy/Sharan/Alhambra om säten är nedfällda/urtagna.

Men hur är det med hållfastheten på dynboxar? Klarar de en vikt på 50-70 kg om de bara är avsedda för dynor?

Har själv kollat på ett gäng men avstått inköp eftersom de varit så rackliga och tunna i materialet. Men det finns mer stabila varianter förstås?
2015-07-21, 00:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
En enkel Googlesökning gör gällande att URSPRUNGSKÄLLAN för ryktet om styckning med all sannolikhet kommer från det här minst sagt suspekta forumet:

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2879671/pg1?disclaimer=1

Postaren är svensk och inlägget är skrivet 06/13/2015 08:17 AM, dvs lördag morgon 13 juni.

OM vederbörande skulle ha rätt, vem är denna person som har denna information bara sådär? Polis?
Inlägget är ju dessutom genomrasistiskt och bör betecknas som ren bullshit.

Hursomhelst, detta är med all sannolikhet "moderkällan" till styckningsteorierna vissa tycks gå igång på av oförklarliga skäl.

Ser överkryddat ut, av en trolig random-person.. Inte konstigt att spekulationerna här ser ut som dom gör och det är inget fel på folks fantasi iaf

Om MGM inte riktigt passar in i statistiken för mördare, så lär han inte passa in i den ännu snävare ramen för styckmördare.
2015-07-21, 00:46
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Detta med dynboxen får mig att tänka på det sista avgörande fyndet som jag inte riktig blev klok på.
Funderade ett tag på om det kunde varit ett fynd gjort i en väska som tillhörde bröderna.

Det var ju lite motstridiga uppgifter om fyndet:
1. Enligt Söderlund kunde man direkt se att fyndet tillhörde flickan.
2. På presskonferensen sa polisen att det direkt kunde kopplas till de misstänkta, men inte direkt till Lisa utan efteråt.
3. Under liverapporteringen framkom det att MP gör ett fynd som inte är kopplat till LH men ändå är intressant.

Jag hade ju funderingar om det kunde vara brottsplatsen de hittade, utplattad miljö, något blodspår, någon liten tillhörighet till Lisa. Att hon har sprungit och tappat grejer. Detta utfall hon blev stoppad Av MGM på väg hem, hon skulle väl köra den vägen. MGM kanske försökte förhindra att brottsplatsen hittades.

MEN, det stämmer inte med nånting annat. Avstängd lada, mopeden i så fall tillbakakörd, så det var bara en tanke bland alla andra!
Senast redigerad av hasselmuz 2015-07-21 kl. 00:57. Anledning: Tillägg
2015-07-21, 00:50
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
På vilket sätt bryter beteendet mönstret? Var brukar de handla mat?

Det var ju tidpunkten för när de handlade jag menade . Förstod du inte det ?? Om dom aldrig har varit där en söndagskväll kl 19,30 tidigare så bryter det väl mönstret . Att dom brukade handla där har jag också förstått . Men jag vet att du tror att dom är oskyldiga så det är OK att du protesterar . OT Vem är Ralfj som jämt står under dina inlägg ??
2015-07-21, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
vet vi att hon varit död hela tiden från försvinnandet?

Det känns osannolikt att detta inte skulle skett i affekt/impuls. Skulle inte se det som osannolikt att brottet sker vid caféet; i ladan eller en bil. Oavsett torde det handla om ett impulsivt agerande med förmodade sexuella motiv. Om den häktade är GM.Om inte det är impulsivt utan mer utstuderat är det väl mer sannolikt att det är motiverat av personlig ilska. Då känns den häktade rätt osannolik som GM.
2015-07-21, 00:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det var ju tidpunkten för när de handlade jag menade . Förstod du inte det ?? Om dom aldrig har varit där en söndagskväll kl 19,30 tidigare så bryter det väl mönstret . Att dom brukade handla där har jag också förstått . Men jag vet att du tror att dom är oskyldiga så det är OK att du protesterar . OT Vem är Ralfj som jämt står under dina inlägg ??
Varför försöker du att misstänkliggöra dem på en ren gissning att de aldrig har varit där 19:30 en söndagskväll? Jag har aldrig sagt vad jag tror om deras skuld, så hur vet du? OT: Jag tänker inte bryta mot regel 1.06 genom att avslöja det.
2015-07-21, 00:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är korrekt att polisen haft bra koll på vad som hänt, men nu frågade jag inte efter din slutsats utan du fick det att låta som om de inte är misstänkta längre. Och det är direkt felaktigt.
Rent juridiskt vet jag inte om det är en ensam åklagare som kan ta bort misstankarna eller om det skall föregås av någon prövning. Men det vet säkert någon som kan juridiken bättre.
Men som sagt, den yngre brodern är fortfarande misstänkt för mordet, dock på den lägre graden.
Kvinnan är fortfarande misstänkt för skyddande av brottsling

Du som har sån koll på MGMs medgivanden. Jag har ställt frågor:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in