2015-07-21, 00:54
  #1165
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Nej "vi" finns inte där gränsöverskridande schizofren livsflrklaring manifesteras... du försöker dra in normala individers normala tankeflöden och slutsatsförmåga att "också" vara "lika" patologiskt... men då får jag enbart konstatera att du uppenbarligen inte är bekant med detta ämnesområde.

Att tycka sig fram, räcker inte.

Kliniska gränsvärden, kan du tycka ill aom, bekommer inte mig något, men ta dig då inte uppfiften att försöka identifiera när du inte ens är intresserad av underersökande analysmetode att kartlägga det förvridna sinnet, och att bena ur var det slagit slint och var inte.

Deet är inget roligatimmen-tema.. att ge sig in på patologi. Psykisk organiskt utlöst matnal förvillelse, är inte riktigt så skojsigt och passande att generaliseras - atrappen gud, har alltså flera syften än vad teologer ör kompetenta att kunna medge... det ska annat till än gudsförhärligande.

För dem som klarar av att hantera gudsinkänningen, men alla klarar inte det, det är det jag kritiserar, så försök undvika att jag nu att jag "attckerat din person" dvs den identitet du vill ge dig i gudssökandet, jag talar om de förvridna som förvridet tolkar gud, med gränsöverskridandet som framkomlighet, och sjukdomsvinst... som kan börja med vinsten att pseudofiera dels egen identitet, sedan andra och slutligen får problem med hela sin tillvaro, när grundvalen börjar gunga.. och inte längre kunna förstå det mänskligt friska språkbruket där orden är budbärande.. men den vilsne... tolkat loss över alla gränser.. och tror att den förenat sig med gud... som exempel.

Det finns olika slags religionsskador, jag har träffat ett antal som suttit fast i sekter, det arbete de haft , är ohyggligt för att skoja bort.

Men jag är inte den enda, jag är en i mängden som sett det på olika håll, av alla de missionärer jag träffat har en viss kvot av dem, haft definitivt förvriden människosyn... som bottnat i mentala problem utlösta av alltför extrem gudsförhållning.
Dig bemödar jag mig inte ens att läsa inlägg från mer.
Alkoholförvirrade inlägg och totalt förvirrat på gränsen till psykotiska.
Citera
2015-07-21, 01:19
  #1166
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Dig bemödar jag mig inte ens att läsa inlägg från mer.
Alkoholförvirrade inlägg och totalt förvirrat på gränsen till psykotiska.
Du är inte mogen detta ämne, detta pubertala uppkast du fick ur dig här är tämligen avslöjande nog.



adjö med dig då , identitetssökare där.


är färdig med den typ av retorik, om jag ens varit så rabiat som du någonsin.. en i ungdomen, tror inte det nej... är lite för begåvad för att fastna i chatteriet av ytligt skit - finns forum för borderliners. där du kan slippa de vetenskapliga aspekterna i topic som kommer upp i denna tråd.


ger jag dig en bok i avhandling av detta topic, kommer du somna, det finns bevis för gränsöversridanden som kan ansvaras religionsmissbrukande idealism.. intill det fördriver och skapar vanmakt , där till slut enbart regelrätt vård återstår.

vad sedan DU identifierar dig när du chattar här... är ngt jag faktiskt ignorerar. däremot fastnar inte din skit på mig, så vet du det.

att du projicerar, och ser värde i det.. är ditt desperata bekymmer, verkligen inte mitt.


..............



on topic

så fortsätter denna tråd, med rätta .. i maklig takt att förstå religionens hela paljett i vad hårdför mission fått för konsekvenser, där inte medlemmars egon, är referensen enbart.. utan där man får lyfta huvudet.. för att hänga med.

att boosta sig med gud.. få rså olika konsekvenser, medan missionärer kallt räknat med att kunna ta för givet att gudshypotesen, för alltid kommer ha vetenskaplkigt status, riktigt där är inte hypotesen ännu.
det som är kruxet. därför så många lägger in sig för vård, i havererad färd mot gud...



att se unga individer lägga in sig, (då undantar jag de äldre.. som är ett kapitel för sig : senilitet t.ex) förtvivlade i förlorad livslust och håller gud som kär... som enda, meningsfulla part i livet... är ganska tragiskt. när individen förlorat sin mänskliga status, men innan det sker.. brukar finnas enormt euforisk frälsarglädje, då religiös mission inte känner den där känslan för integritet och vad integritetskränkanden är, långtifrån alltid.. särskilt barn kan befinna sig som extra utsatta måltavlor.
__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-07-21 kl. 01:22.
Citera
2015-07-21, 01:26
  #1167
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Du är inte mogen detta ämne, detta pubertala uppkast du fick ur dig här är tämligen avslöjande nog.



adjö med dig då , identitetssökare där.


är färdig med den typ av retorik, om jag ens varit så rabiat som du någonsin.. en i ungdomen, tror inte det nej... är lite för begåvad för att fastna i chatteriet av ytligt skit - finns forum för borderliners. där du kan slippa de vetenskapliga aspekterna i topic som kommer upp i denna tråd.


ger jag dig en bok i avhandling av detta topic, kommer du somna, det finns bevis för gränsöversridanden som kan ansvaras religionsmissbrukande idealism.. intill det fördriver och skapar vanmakt , där till slut enbart regelrätt vård återstår.

vad sedan DU identifierar dig när du chattar här... är ngt jag faktiskt ignorerar. däremot fastnar inte din skit på mig, så vet du det.

att du projicerar, och ser värde i det.. är ditt desperata bekymmer, verkligen inte mitt.


..............



on topic

så fortsätter denna tråd, med rätta .. i maklig takt att förstå religionens hela paljett i vad hårdför mision fått för konsekenser, där inte medlemmars egon, är referensen enbart.. utan där man får lyfta huvudet.. för att hänga med.

att se unga individer lägga in sig, förtvivlade i förlorad livslust och håller gud som kär... som enda, meningsfulla part i livet... är ganska tragiskt. när individen förlorat sin mänskliga status, men innan det sker.. brukar finnas enormt euforisk frälsarglädje, då religiös mission inte känner den där känslan för integritet och vad integritetskränkanden är, långtifrån alltid.. särskilt barn kan befinna sig som extra utsatta måltavlor.
Ännu mer tragiskt kan jag dock tycka är att se människor supa skallen av sig varje helg och inta reptilhjärna, slåss mot väderkvarnar och ligga nedpissade ute på gatorna.
Flaskan med alkoholen är det enda som skänker tröst i livet. Särskilt barnen som behöver se detta galenskap.
Vi har olika syn på saker och ting och på vad som är hemskt och meningsfullt i livet.
Citera
2015-07-21, 02:03
  #1168
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ännu mer tragiskt kan jag dock tycka är att se människor supa skallen av sig varje helg och inta reptilhjärna, slåss mot väderkvarnar och ligga nedpissade ute på gatorna.
Flaskan med alkoholen är det enda som skänker tröst i livet. Särskilt barnen som behöver se detta galenskap.
Vi har olika syn på saker och ting och på vad som är hemskt och meningsfullt i livet.
Detta inlägg är utmärkt för tråden även om du såklart inte vet om det. Ditt inlägg var "psykobabbel".
Citera
2015-07-21, 02:04
  #1169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Nej "vi" finns inte där gränsöverskridande schizofren livsflrklaring manifesteras... du försöker dra in normala individers normala tankeflöden och slutsatsförmåga att "också" vara "lika" patologiskt... men då får jag enbart konstatera att du uppenbarligen inte är bekant med detta ämnesområde.

Att tycka sig fram, räcker inte.

Kliniska gränsvärden, kan du tycka ill aom, bekommer inte mig något, men ta dig då inte uppgiften att försöka identifiera när du inte ens är intresserad av underersökande analysmetoder att kartlägga det förvridna sinnet, och att bena ur var det slagit slint och var dt finns vitalitet kvar.. att försörja och ombesörja förmågan att inte urskilja pseudo, opportunism och pseudoskepticism, där det börjar anfräta egna identiteten till slut och förlorar sig.


Det är ju inget roligatimmen-tema.. och det tror jag inte heller att du tror, du vet mkt väl att lvistörnar kan försvåra vidareutveckling : kriser.


Men patologi och neuroutlöst sjukdom där människan försöker självläka sig med gud som universalbotemedel är inte heller så legio som du vil utmåla att gud per automatik är en "högre sak", det kan vara väldigt billigt sätt att fortsatt kamouflera förvriden förmåga att hantera verkligheten på, att då glätta till det med att "livet är en gåta" och sådana slentrianmässiga undanflykter.. är inte alltid ok. även om det brukar funka...


. Psykisk organiskt utlöst mental förvillelse, som kysst gud lite för hårt... är inte riktigt så skojsigt och passande att generaliseras - atrappen gud, har alltså flera syften än vad teologer ör kompetenta att kunna medge... det ska annat till än gudsförhärligande.

För dem som klarar av att hantera gudsinkänningen, men alla klarar inte det, det är det jag kritiserar, så försök undvika att jag nu att jag "attckerat din person" dvs den identitet du vill ge dig i gudssökandet, jag talar om de förvridna som förvridet tolkar gud, med gränsöverskridandet som framkomlighet, och sjukdomsvinst... som kan börja med vinsten att pseudofiera dels egen identitet, sedan andra och slutligen får problem med hela sin tillvaro, när grundvalen börjar gunga.. och inte längre kunna förstå det mänskligt friska språkbruket där orden är budbärande.. men den vilsne... tolkat loss över alla gränser.. och tror att den förenat sig med gud... som exempel.

Det finns olika slags religionsskador, jag har träffat ett antal som suttit fast i sekter, det arbete de haft , är ohyggligt för att skoja bort.

Men jag är inte den enda, jag är en i mängden som sett det på olika håll, av alla de missionärer jag träffat har en viss kvot av dem, haft definitivt förvriden människosyn... som bottnat i mentala problem utlösta av alltför extrem gudsförhållning.

Frågan är om man ska se på religion så svart-vitt...

Folk som blir religiösa fanatiker har oftast problem sedan tidigare. Vet du ens själv något fall med nån normal person som gick till att bli religiös fanatiker? Jag vet inte något sådant nämligen.

Det är alltså inte "gudstrons" fel, om man säger så.
Om vi tar en person utan egentlig stabil uppväxt... med drog eller alkoholproblem... utan arbete, utan socialt skyddsnät, etc. Det är inte religionens fel.

För det andra, religiösa fanatiker har oftast hittat på sin egen religion genom att plocka lite här och där.
Citera
2015-07-21, 02:07
  #1170
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Att folk vill supa, och prata plötsligt nån sorts variant av alkoholpolitik, har NOLL med detta topic att göra.


det är försök att säga : alkoholen är farlig, men guden är härlig, sådan anden-i-flaskan-folfilosofi med skränor som bästa giv, är inget som intresserar mig.


... att någon/några vill chatta loss sin smak för skvaller, har ingen enl mig, beröring med topic i denna tråd.

lika lite korrelation till temat som att sätta sig och babbla om sina anekdoter som enda källa till topic.

riktigt där befinner sig inte de omfattande religionsskadorna.. och de individer och de system som står tandlöst handfallet framförallt maktlöst i VANMAKT men oförmåga att ta ansvar

extrem maktgalenhet, förför hellre en erkänner avsaknaden av ansvar för vad man ordar.


en tragisk konsekvens av felaktigt förhärligande, ger spår efter väldigtofärdig hårdför gudsmissionen med alla de konsekvenser, som kan mynna ut i sådana personkriser att man alltid kan nödrycka i vad som helst, bara inte självgranska sig i det som är själva upprinnelsen, att placera ett ideal.. långt ifrån mäniskan och låta individerna börja identifiera sig med långsökt felvänd psykologi, det är att inte ens förstå vad människa är..

människan går i samtliga lägen, före gudsmyten. en myt är en myt, en levande indivcid är dock ingen myt och kommer inte i framtiden bli lättare att mytomanisera.. men gud kan man muytomanisera, det som är den avgörande skillnaden - där identitetssökandet slår fullkomligt slint.


men här har det plöjts ner stora belopp, det enda som gör det så avsevärt "känsligt " att kritisera gudsdogman.

det är väldigt avslöjande, många överväger inte ens att ta sig några studierundor om att se vad religion upprätthålls av. att gudsdogman, kraftverktyget som är samtidigt identitetsgenerator.. är en varudeklaration.

fast "526" försöker påstå att guden aldrig haft definitioner.. jo det har den, men inte särskilt intelligenta, därför blir det så hårt fall mot marken där charlatanska metoder, avslöjas.

att enskilda individer i enfalden är så omedvetna har att göra med en massa annat, ska inte behöva tas på en gång : det räcker med att säga att religonsförsvararna så ofta kan vara sjukt ovilliga att erkänna luftagendorna.

om inget annat, ta en koll på islam, vad har de gjort med alla de fängslade kvinnorna, som går runt och ännu idag, köper "tolkningarna"

och hur många lider i onödan? det går inte att räkan vilka mentala förvecklingar, religionen ensamt, förorsakat.. det är så tragiskt att det kan vara svårsmält för barn att öht tänka på, som jag sagt innan så tror jag att denna tråd inte är lämplig för underåriga infantila gudssökare.

då är siktet inställt på att "uppfylla" och religiositet som tyvärr närliggande manifesterad mentalsjukdom, kan få somliga att balla ur, vilket redan syns i tråden. de hade ju räknat med att förhärliga gud litegrand i att skapa medlemsskap på flashback att "prata gud", inte att prata om resten av paljettens utbud.. med inte lika lättpratigt att angripa, det ska starka ad hocs och straemans till, för att tycka sig avstyra topic.

nej jag tror att de topics som kommer upp i en fråga som är formulerad som den är här, blir överkurs. ärligt.

det är ju lustigt, att snart enbart Bogo äger förmågan att hantera det objektivt nyanserat.. att så mycket possessiv narcissism kommer upp, å andra sidan.. inte så mycket... tråden är tämligen inaktiv.
Citera
2015-07-21, 02:11
  #1171
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Detta inlägg är utmärkt för tråden även om du såklart inte vet om det. Ditt inlägg var "psykobabbel".
Ja det förstår jag väl att du tycker. Du verkar ju inte ha så stora krav på din tillvaro. Det blir både rått och ruttet för din del.
Själv föredrar jag intelligenta människor med vett och etikett innanför pannbenet. Som ej använder idiot, dumskalle och dylikt i var och varannan mening.
Som tur är finns det inte så många av den varan här inne. De flesta klarar av att diskutera utan tvängsmässiga ticks av idiot ord.
Du är en av dem som ej bemästrar det Svenska språket utan dessa ointelligenta ord.
I genomsnitt använder du dumskalle i vart fjärde inlägg du kommer med.
Citera
2015-07-21, 02:21
  #1172
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Frågan är om man ska se på religion så svart-vitt...

Folk som blir religiösa fanatiker har oftast problem sedan tidigare. Vet du ens själv något fall med nån normal person som gick till att bli religiös fanatiker? Jag vet inte något sådant nämligen.

Det är alltså inte "gudstrons" fel, om man säger så.
Om vi tar en person utan egentlig stabil uppväxt... med drog eller alkoholproblem... utan arbete, utan socialt skyddsnät, etc. Det är inte religionens fel.

För det andra, religiösa fanatiker har oftast hittat på sin egen religion genom att plocka lite här och där.
Skrattretande att du inte ser innanmätet i vad jag skriver, om något inte är svartvitt.. så är det att DRA FRAM religionens : internering

det är allt utom svartvitt, det är att UTÖKA / för en som förhåller sig till "gudsförklaringen" som ultimativ, blir det problem... eftersom du om du ser gud som en seriös förklaring om veritabel skapare, redan försatt dig i oförmågan att förstå vad som avhandlas.


Svar ja : jag vet flera som tappat sinnesnärvaron. utifrån att börja närma sig religion, svar klart ja.

både muslimer som lägger in sig, dem som hamnat i sekter.. men otroligt många med den sedvanliga smeten av gudsdogma som var så implementerat som vardagsmat..


för att säga det igen, och med betoning : jag tror att topics här är definitivt överkurs, och inte är gemene gudsroendes förmåga att hantera faktiskt. är tämligen säker på det, då det krävs andra perspektiv att ha i botten, än en gudstro att förstå HUR och på vilka sätt upptagning av religion, får mentala inte så konsruktiva konsekvenser alltid.

Det är inte så att religionen generellt framfostrar mentalsjukdomar, men personligen och respektera min personliga position, jag har rätt att fortsatt vara person.. att jag har välgrundade belägg för att lämna öppet för att religionshysterikor med väldigt possessiva begär, kan vara orsak till att så mycket mentala sinnesförvridna s.k mentalsjukdomar har utvecklats, så pass att det krävs ännu psykakuter och psyk.mottagningar för att hantera de mentala dilemman de hamnar i, utagerade identitetsstörningar av misaanpassad förmåga att relatera korrekt - som kommit för nära religionens mer långsökta "ingivelser... att få folk "into devotion" , hängivelsen.. som ämnar separera henne.. inte fördjupa livsparametrarna, som VARJE individ utan undantag har att leva efter.

hängivelsen ensamt.. är en bottenlös kloak alt. ett gungande hav.... som är lätt att förlora sig i, jag kan förstå dem som drabbas.. är vad jag ser som värt att uppehålla sig vid, och.. jag vet redan att flashback inte är forum som ansamlar gudstroenden mogna nog att öht närma sig en mogen diskussion om detta - det finns tyvärr enbart en och kanske ett par till som vet med sig vad religionsneuroser är..


fanns en som jag inte minns namnet på, som hade grävt lite djupare än vad som är sedvanligt på flashback, och som hamnar på forumet.

nåväl, jag tänker förhålla mig mer ytligt om detta topic.

nej , jag är inte svartvit, du får gå till gudsabsolutister för att få fatt i det svartvit tänkandet, man behöver förneka och negligera mänskligt värde, för att komma så långt som till svartvitt tänkande och tyckande.

där har jag aldrig varit, om än jag ägnat mig åt zen.. som kan ge sken av att stycka upp konkret liv, till abstrakt tanke, men sådant är ett helt annat kapitel! som inte har med neuroser och psykotiska utfall att göra.
__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-07-21 kl. 02:25.
Citera
2015-07-21, 02:31
  #1173
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja det förstår jag väl att du tycker. Du verkar ju inte ha så stora krav på din tillvaro. Det blir både rått och ruttet för din del.
Själv föredrar jag intelligenta människor med vett och etikett innanför pannbenet. Som ej använder idiot, dumskalle och dylikt i var och varannan mening.
Som tur är finns det inte så många av den varan här inne. De flesta klarar av att diskutera utan tvängsmässiga ticks av idiot ord.
Du är en av dem som ej bemästrar det Svenska språket utan dessa ointelligenta ord.
I genomsnitt använder du dumskalle i vart fjärde inlägg du kommer med.
Man är inte ointelligent bara för att man inte håller med dig eller smeker ditt psyke var 10e minut. Tvärtom. Jag kommer ihåg att du även kallat mig dumskalle, men jag tar inte illa vid, så återigen hycklar du som vanligt. Ännu mer passande till trådämnet. Du är ett levande bevis för att minst 80% av allt som har med religion att göra är galet.

Sedan kan du ju sluta skriva inlägg som förtjänar ett "dumskalle", stupid.
Citera
2015-07-21, 02:32
  #1174
Medlem
Honey.B.Blues avatar
men ja, det finns dem som ger sig in i zen.... som blir lite "knäppa" också.. men många av dem. uppodlar ett ansvarskännande också , många av dem enbart passerar stadium, som ett nästan måste i självrannsakningskonsten, en del av dem.. behöver det, för att hantera religionsstolligheten i världen.

det är gud och gudsatrappen som fälla jag talar om, inte dem som lite halvdomnat ger efter för traditioner men annars fungerar normalt... dock är dem som drabbas av religionens fanatism... inte så få.. man kan fiffla med statistik om man vill, jag är inte lagd åt sådana "justeringar" jag föredrar att benämna saker för vad de är, särskilt när ohälsosam konspiration börjar gnaga på t.ex tillit..

tilliten är (kan bli och är ofta) helt förstörd för dem som allienerar sig hårt. de hittar inte tbx till sin mänskliga ådra... och ämnet är alltså överkurs. svårt att greppa och om jag gör det så är det företrädesvis i sanghans avgränsade miljö, där likasinnade samlas, med motiv att öht beröra skiten.
Citera
2015-07-21, 02:35
  #1175
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
men ja, det finns dem som ger sig in i zen.... som blir lite "knäppa" också.. men många av dem. uppodlar ett ansvarskännande också , många av dem enbart passerar stadium, som ett nästan måste i självrannsakningskonsten, en del av dem.. behöver det, för att hantera religionsstolligheten i världen.

det är gud och gudsatrappen som fälla jag talar om, inte dem som lite halvdomnat ger efter för traditioner men annars fungerar normalt... dock är dem som drabbas av religionens fanatism... inte så få.. man kan fiffla med statistik om man vill, jag är inte lagd åt sådana "justeringar" jag föredrar att benämna saker för vad de är, särskilt när ohälsosam konspiration börjar gnaga på t.ex tillit..

tilliten är (kan bli och är ofta) helt förstörd för dem som allienerar sig hårt. de hittar inte tbx till sin mänskliga ådra... och ämnet är alltså överkurs. svårt att greppa och om jag gör det så är det företrädesvis i sanghans avgränsade miljö, där likasinnade samlas, med motiv att öht beröra skiten.
Är det inte bättre du citerar så vi vet vem du diskuterar med?
Citera
2015-07-21, 02:42
  #1176
Medlem
goran744s avatar
[quote=Jegoooooo|54079201]Man är inte ointelligent bara för att man inte håller med dig eller smeker ditt psyke var 10e minut. Tvärtom. Jag kommer ihåg att du även kallat mig dumskalle, men jag tar inte illa vid, så återigen hycklar du som vanligt. Ännu mer passande till trådämnet. Du är ett levande bevis för att minst 80% av allt som har med religion att göra är galet.

Sedan kan du ju sluta skriva inlägg som förtjänar ett "dumskalle", stupid.[/QUOTE-

Bra! När skall du börja sopa framför din egen dörr då? Eller skall du endast svara mig på mina inlägg med dumskalle i tid och otid?
Har du inget intelligentare att komma med i denna sjuka tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in