2015-07-20, 18:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
"Enligt chefsåklagaren har utredarna nu en god uppfattning om vad som hände Lisa Holm.

– Det börjar klarna, säger Annette Olsson."

http://www.skovdenyheter.se/article/nya-uppgifter-om-mordet-pa-lisa-holm/

Det låter hoppfullt!

Jag håller med dig och tillägger att jag just nu tror att rätt man sitter häktad, verkar vara mer eller mindre klart, det enda som återstår är att knyta ihop säcken genom att stärka bevisningen lite till genom att krydda med diverse analyssvar för att kunna ge en så korrekt beskrivning av händelseförloppet som möjligt är, allt för att förekomma försvarets förmodade försök att hävda att det kan finnas alternativa förklaringar till det som åklagaren lägger fram för domstolen.
2015-07-20, 18:27
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vilken jäkla idiot till snut. Följer han inte den här tråden eller? Klart som fan att hjälmen är intressant. Även om man nu inte har hittat fingeravtryck från GM på den. Han kan ju börja med att berätta var och när den hittades.
Att det inte var nåt anmärkningsvärt med hjälmen betyder nog att det inte var några skador eller blod eller nåt annat på den.
2015-07-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Och är så fortfarande.

Man har sannolikt hittat mycket spår av blod där, många
prover tagna för att utesluta eller hitta människoblod.
2015-07-20, 18:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Går man till åtal på att han kan kopplas till hennes tillhörigheter kommer åtalet sannolikt inte vinna bifall, om han kan kopplas till kroppen däremot är situationen den motsatta.
Jag är lite mer optimistisk än så. Vissa tillhörigheter är för det första i princip lika bra som kroppen. En DNA-träff på Lisas bh är ett typexempel. Och för det andra har vi det här med förklaringsbördan. Ju svårare den misstänkte har att förklara hur hans DNA har kommit på den ena eller andra av Lisas tillhörigheter, dess kisigare ligger han till.
2015-07-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, kroppen kan ligga på brottsplatsen, eller i bilen, de försöker skrapa ihop till ett alibi och ringer pizzerian direkt. Eller så vet endast den ena brodern om vad som hänt, sticker hem, duschar, bytar kläder och beställer pizza. Det är inte helt omöjligt.
Jag vet inte hur det är där du bor men här ringer vi iaf inte och beställer panpizza /fryspizza! !!! ???
2015-07-20, 18:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jupp. Det blir till att hålla tummarna. Indicier är också läskigt.
Nä. Indicier är skitkul. Det är då man behöver tänka.
2015-07-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
Jag vet inte hur det är där du bor men här ringer vi iaf inte och beställer panpizza /fryspizza! !!! ???

Nä, har bara läst pizza och pizzeria, så jag förmodade att det var beställningspizza.
Men om de gått in hos handlaren och handlat så kvittar det, de hade kunnat hinna med ändå.
Fattar inte varför du hängde upp dig på vilken sorts pizza det rör sig om, de var i Källby oavsett. (Om vi ska lita på det ryktet)
2015-07-20, 18:33
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

OM man har hittat blod från Lisa där så borde det också hittas i transportbilen. Man kan ju i och för sig använda någon plast men visst brukar det hittas ändå i skrymslen och vrår i bilen.

Men det kan ju vara djurblod eftersom det väl slaktades i denna " mjölkbod".
2015-07-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
OM man har hittat blod från Lisa där så borde det också hittas i transportbilen. Man kan ju i och för sig använda någon plast men visst brukar det hittas ändå i skrymslen och vrår i bilen.

Men det kan ju vara djurblod eftersom det väl slaktades i denna " mjölkbod".

Har fått för mig att det var en verkstad.
Har jag fel då?
2015-07-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vilken jäkla idiot till snut. Följer han inte den här tråden eller? Klart som fan att hjälmen är intressant. Även om man nu inte har hittat fingeravtryck från GM på den. Han kan ju börja med att berätta var och när den hittades.

Precis...
Jag utesluter inte ett dugg att Hjälmen kan ha använts för att utföra ett kraftigt slag mot huvudet i och med det uttalandet.

Hade den varit så ointressant hade han berättat vart den hittades och när. Precis som man gjort med en del av de övriga tillhörigheterna.

Men dock ter sig strypning som det mest sannolika i dagsläget av skäl jag gick in på tidigare.

Att de frisläppta Litauerna tillsammans med familj verkar ha gått under jorden är ett halvt bevis i sig.
Varför ingen intervju?
Varför inte försöka rentvå sin broder??

Varför vill de låta omvärlden tro att 35-åringen är GM såhär länge om fullständigt alibi finnes och de anser att han är oskyldig??

Varför stöttar de inte sin broder? Utan drog på en sekund härifrån.

Hade min brorsa varit oskyldigt anklagad och jag blivit fri hade jag gått till pressen det första jag gjort och berättat hur det var. Satt press på utredningen utifrån.
Men så är ju inte fallet.

De har förmodligen själva pekat ut honom.
Det är också den troligaste orsaken till att sannolikheten ökade på en av dem samtidigt som den minskade på två. Och detta på väldigt kort tid.

Utredningen låter också mer självsäker idag vad gäller bevisläget som de anser vara MYCKET gott.
Den har också stärkt YTTERLIGARE de senaste veckorna och att åtal kommer väckas mot MGM står nu helt klart.

Polisiärt är detta uppklarat. Man har rätt GM, till 100%.
Frågan är bara om han lyckades göra det så snyggt att han kommer undan.
2015-07-20, 18:37
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Eller så är det den konstaterade mordplatsen och det anses opassande och olämpligt att det styckas djur där på ett tag. Eller att man kanske eventuellt kan komma att behöva kolla nåt mer där innan FU är klar.
2015-07-20, 18:37
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken

Det är ju väldigt oklart med den där pizzan. Antingen KAN dom finnas med på film från matbutik eller så har dom köpt i pizzerian. Där finns ingen kamera? Eller så har dom inte köpt någon pizza den aktuella kvällen. Inget är bekräftat iaf om jag har förstått det hela rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in