Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Vilken jäkla idiot till snut. Följer han inte den här tråden eller? Klart som fan att hjälmen är intressant. Även om man nu inte har hittat fingeravtryck från GM på den. Han kan ju börja med att berätta var och när den hittades.
Precis...
Jag utesluter inte ett dugg att Hjälmen kan ha använts för att utföra ett kraftigt slag mot huvudet i och med det uttalandet.
Hade den varit så ointressant hade han berättat vart den hittades och när. Precis som man gjort med en del av de övriga tillhörigheterna.
Men dock ter sig strypning som det mest sannolika i dagsläget av skäl jag gick in på tidigare.
Att de frisläppta Litauerna tillsammans med familj verkar ha gått under jorden är ett halvt bevis i sig.
Varför ingen intervju?
Varför inte försöka rentvå sin broder??
Varför vill de låta omvärlden tro att 35-åringen är GM såhär länge om fullständigt alibi finnes och de anser att han är oskyldig??
Varför stöttar de inte sin broder? Utan drog på en sekund härifrån.
Hade min brorsa varit oskyldigt anklagad och jag blivit fri hade jag gått till pressen det första jag gjort och berättat hur det var. Satt press på utredningen utifrån.
Men så är ju inte fallet.
De har förmodligen själva pekat ut honom.
Det är också den troligaste orsaken till att sannolikheten ökade på en av dem samtidigt som den minskade på två. Och detta på väldigt kort tid.
Utredningen låter också mer självsäker idag vad gäller bevisläget som de anser vara MYCKET gott.
Den har också stärkt YTTERLIGARE de senaste veckorna och att åtal kommer väckas mot MGM står nu helt klart.
Polisiärt är detta uppklarat. Man har rätt GM, till 100%.
Frågan är bara om han lyckades göra det så snyggt att han kommer undan.