Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det tror jag verkligen inte.

Nä, det är vad jag tror.
Med tanke på hur hemlighetsfullt det är/varit.
Säkra kan vi iaf vara att stängda dörrar kommer att förekomma i en ev. rättegång i detta fallet.
2015-07-20, 18:13
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21143359.ab

"Angående Lisa Holms mopedhjälm så vill Lars Johansson inte gå in i detalj kring var eller när den hittades.

– Jag kan väl säga att det inte var något anmärkningsvärt med den. "

Jag har för mig att det skrevs att den var spräckt, oklart var jag läste det. Men då var det inget särskilt med den. Orkar inte heller leta just nu
2015-07-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det kan ju faktiskt vara både och. Kraftigt slag med hjälm - medvetslös, vaknar till och stryps. Oklart vad som dödade henne.

Spaningsledaren uttalar sig om att det inte var något anmärkningsvärd med hjälmen, så då lär den vare sig hittats i bitar vid Medelplana som någon påstod eller vara ett mordvapen

2015-07-20, 18:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nä, det är vad jag tror.
Säkra kan vi iaf vara att stängda dörrar kommer att förekomma i en ev. rättegång i detta fallet.
Hemlighetsmakeriet är för att en förundersökning pågår. När rättegången startar är förundersökningen slut, och då är det slut på hemlighetsmakeriet. Endast enstaka delar av rättegången kommer att ha stängda dörrar.
2015-07-20, 18:15
Medlem
Citat:
Nä, det är vad jag tror.
Anledningen till att det är hemlighetsfullt nu är förundersökningssekretess. När förundersökningen blir offentlig i samband med att åtal väckts så är det inte längre lika hemlighetsfullt.
2015-07-20, 18:18
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Undvik tjafsande, chattande och upprepningar.

/Mod
2015-07-20, 18:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81

"Angående Lisa Holms mopedhjälm så vill Lars Johansson inte gå in i detalj kring var eller när den hittades.

– Jag kan väl säga att det inte var något anmärkningsvärt med den. "
Vilken jäkla idiot till snut. Följer han inte den här tråden eller? Klart som fan att hjälmen är intressant. Även om man nu inte har hittat fingeravtryck från GM på den. Han kan ju börja med att berätta var och när den hittades.
2015-07-20, 18:20
Medlem
Citat:
Jag tror att kroppen kan ha flyttats fler gånger, men det är bara vad jag tror.

http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/ <- för er som inte tror att det finns bevisning från bilen och att den kan avfärdas. Undersökningen är inte klar förrän om ett par veckor!

Och varför ska man flytta en kropp onödigt många gånger???

Tidsrymden innan området började krylla av människor är heller inte särskilt stort. Och det var mitt på ljusa kvällen.

Nej, finns inte en chans att kroppen flyttat mer än en enda gång.
2015-07-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vilken jäkla idiot till snut. Följer han inte den här tråden eller? Klart som fan att hjälmen är intressant. Även om man nu inte har hittat fingeravtryck från GM på den. Han kan ju börja med att berätta var och när den hittades.
Skulle tro att han vet mer om hjälmen och dess betydelse för utredning än vad någon i den här tråden gör. Men du var kanske ironisk?
2015-07-20, 18:23
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ja, eller i den gula utbyggnaden på ladan där handsken hittades.
Vill minnas att denna var avspärrad ett bra tag efter att alla andra avspärrningar tagits bort.

Och är så fortfarande.
2015-07-20, 18:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Och är så fortfarande.

Jaså minsann. Pågår det något letande därinne? Tekniker?
2015-07-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Och är så fortfarande.

Jasså? Det visste jag inte

Ang. stängda dörrar på ev. rättegång.
Jag hade fel Läste på lite och det är bara i väldigt speciella fall en hel rättegång sker bakom stängda dörrar.
I am corrected!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in