2015-07-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseZ
Jag har en liten grej jag tänkte på!

Lisa skickade det sista meddelandet till sin far 18:25 och enligt personer på butiken handlar´n så va bröderna inne i butiken vid 19:30 dvs ganska exakt en timme efter det att Lisa skickat ett sms till sin farsa. Tycker inte ni det är en sjukt kort stund att ta livet av någon och göra sig av med kroppen, fixa iordning sig själv (om man nu är blodig och allt vad det kan vara) hinna åka till butiken (tar cirkus 5 minuter från blomberg till butiken) och handla pizza...

Nej, kroppen kan ligga på brottsplatsen, eller i bilen, de försöker skrapa ihop till ett alibi och ringer pizzerian direkt. Eller så vet endast den ena brodern om vad som hänt, sticker hem, duschar, bytar kläder och beställer pizza. Det är inte helt omöjligt.
2015-07-20, 15:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Medans folk binder bevis så kommer jag i vanlig ordning med något vettigt.

Boden på Martorp är BP och för liten att gömma LH och därav flytt till fp.
En som har bestämts sig kan säkert hinna med/eller bör hinna med det på 10min.
Räknar med att LH inte orkar med en brottningsmatch i en halvtimme utan in i bilen och
full fart mot boden går snabbt.
Hur kan en plats som är för liten för brottsoffret vara brottsplatsen?
2015-07-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, kroppen kan ligga på brottsplatsen, eller i bilen, de försöker skrapa ihop till ett alibi och ringer pizzerian direkt. Eller så vet endast den ena brodern om vad som hänt, sticker hem, duschar, bytar kläder och beställer pizza. Det är inte helt omöjligt.

Räknar man rent tidsmässigt så måsta den som gjort det (om det är en av bröderna) ha hunnit med allt på under en timme...om man räknar resväg till och från pizzan, till och från deras bostad och cafét...samt gömma kroppen (även om den nu ligger kvar på mordplatsen)
2015-07-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseZ
Räknar man rent tidsmässigt så måsta den som gjort det (om det är en av bröderna) ha hunnit med allt på under en timme...om man räknar resväg till och från pizzan, till och från deras bostad och cafét...samt gömma kroppen (även om den nu ligger kvar på mordplatsen)

Ja, och det är inte helt omöjligt som sagt.
5-10min till handlarn från deras bostad, räcker att de sticker hemifrån 19.20, det är en rätt så bra tid att fixa med saker, 40min räcker gott och väl.
Speciellt om de försöker skrapa ihop ett "alibi".
2015-07-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I häktningsframställan mot kvinnan angavs flyktfara som häktningsskäl.
Ja, hon var ju inte misstänkt för mord. Kan du inte läsa? Du har ju inte ett rätt.
2015-07-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Mordet på Lisa anser jag är ett välplanerat organiserat, mord, sannolikt ett beställningsmord.
Vem skulle i så fall vara beställaren?
2015-07-20, 15:08
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Hur kan en plats som är för liten för brottsoffret vara brottsplatsen?

Utgår ifrån att boden har svängdörrar och används under arbetstid av folket på Martorp och
kliver någon in där så är chansen hyffsat stor att hon upptäcks.
2015-07-20, 15:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Helm
Ja, hon var ju inte misstänkt för mord. Kan du inte läsa? Du har ju inte ett rätt.
Jo, jag kan läsa, jag har rätt. Ett fullkomligt meningslöst inlägg om du inte utvecklar. Kvinnan ansågs vid häktningen utgöra flyktfara, men när hon släpptes ansågs hon inte vilja fly. Om Litauen inte är ett problem, varför ansågs hon utgöra flyktfara vid häktningen?
2015-07-20, 15:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Utgår ifrån att boden har svängdörrar och används under arbetstid av folket på Martorp och
kliver någon in där så är chansen hyffsat stor att hon upptäcks.
Den risken var hyfsat stor var hon än gömdes. Ville GM få bort kroppen för lång tid eller permanent finns det klart bättre platser. Även med svängdörrar hade kroppen knappast hittats före måndag morgon. Men jag har svårt att tro att en bod som stod så långt från de andra byggnaderna användes frekvent.
2015-07-20, 15:16
Medlem
Är det offentligt bekräftat NÄR BO blev mördad?
Läste någonstans om att BO dog ca 1.5 dagar innan hon hon hittades, stämmer detta eller är det ännu en trådsanning?
2015-07-20, 15:21
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Den risken var hyfsat stor var hon än gömdes. Ville GM få bort kroppen för lång tid eller permanent finns det klart bättre platser. Även med svängdörrar hade kroppen knappast hittats före måndag morgon. Men jag har svårt att tro att en bod som stod så långt från de andra byggnaderna användes frekvent.
Nu vill jag inte spekulera i varför fp är en bättre plats när man hamnar i tidsnöd men har man
lite fantasi så har du iaf lite större chans att få bort BO där än i boden.
Lägga henne under entremattan är väl kapaciteten du får i boden.

Tror inte Martorp samlar på bodar som ska stå och skräpa på deras mark samt var inte den
bortforslad?
2015-07-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag tror också att brottsplatsen fanns i den bilen som gärningsmännen använde.
Brottsplatsen är mycket viktig vid en mordutredning och det visar att det är professionella gärningsmän som vet vad de gjorde.
Att litauernas bil skulle ha använts för transport av Lisa levande eller avliden kan helt bortses, om så hade varit fallet hade bevis hittats vid kontrollen av deras bil, som togs i beslag efter att de blev anhållna.
Att passa in den litauiske gästarbetaren i Lisa mordet är helt enkelt obegripligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in