Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Litauerna hade bil men den togs in för kontroll när de blev anhållna, därför kan du räkna bort den.
Att bära kroppen 1,3 km är orealistiska fantasier.
Att placera in litauerna som gärningsmän faller med transporten, deras bil har blivit kollat och där fanns inga spår efter Lisa.

Idiot.

Inte ett rätt har du.

1. MGM flyttade såklart omedelbart kroppen.

2. Bilen har inte alls blivit kollad och avförd. Tvärtom så är den fortfarande inne för analys och det kan mycket väl vara den man har teknisk bevisning ifrån.
2015-07-20, 18:04
Medlem
Fråga till er som har koll på MGMs bil...
1) Var det en kombi?
2) Tonade rutor?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Idiot.

Inte ett rätt har du.

1. MGM flyttade såklart omedelbart kroppen.

2. Bilen har inte alls blivit kollad och avförd. Tvärtom så är den fortfarande inne för analys och det kan mycket väl vara den man har teknisk bevisning ifrån.

Jag tror att kroppen kan ha flyttats fler gånger, men det är bara vad jag tror.

http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/ <- för er som inte tror att det finns bevisning från bilen och att den kan avfärdas. Undersökningen är inte klar förrän om ett par veckor!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Bil ?

Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Han jag är bekant med som bor i närheten av caféet var på polisförhör redan första natten. Kan det inte varit så att MGM oxå varit det med tanke på att han jobbade i ladan mitt emot caféet varje dag, utom sön iofs.

Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Alla ni som är så ilskna på alla oss som inte vill döma Balterna på känsla utan gärna avvaktar bevis, hur vore det om ni för en liten stund satte er in i hur det vore att sitta anklagad för mord utan att vara skyldig.

Ni är som ett medborgargarde på internet. Häng alla misstänkta, speciellt om deras Svenska inte är klockren. Bäst att inte chansa, de måste ju vara de, vem annars liksom. Chilla lite med era våldstendenser.

Citat:
Litauerna hade bil men den togs in för kontroll när de blev anhållna, därför kan du räkna bort den.
Att placera in litauerna som gärningsmän faller med transporten, deras bil har blivit kollat och där fanns inga spår efter Lisa.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Missuppfattning.

JÖSSES! Åklagaren säger! ja nångon gång måste dom ju yttra sig, o utelämna någon info. jag säger inget, förens bevis läggs fram, till fällande dom!
2015-07-20, 18:06
Medlem
Citat:

Var finns uppgifterna i förundersökningen publicerade om att bilen är genomsökt, och det saknas spår efter LH?
2015-07-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
JÖSSES! Åklagaren säger! ja nång gång måste dom ju yttra sig, o utelämna någon info. jag säger inget, förens bevis läggs fram, till fällande dom!

Vi kommer inte få veta konkreta saker förrän någon är dömd.
Antagligen kommer det mesta i en eventuell rättegång hållas bakom låsta dörrar.
2015-07-20, 18:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Har tidigare varit inne på att dödsorsaken är ett kraftigt slag mot huvudet med t ex den försvunna hjälmen.
Vilket hade passat perfekt in i hela scenariot där MGM gömde hjälmen till synes ganska väl och att polisen verkade systematiskt och ingående leta efter något specifikt i den närmsta ladan i flera dagar.

Men har mer och mer gått in på strypning. Helt enkelt för att jag fick känslan att det tog lite extra tid att fastställa dödsorsaken.
Det tolkar jag som att inget yttre våld syntes.

Nån av dessa två alternativ är det.

Det kan ju faktiskt vara både och. Kraftigt slag med hjälm - medvetslös, vaknar till och stryps. Oklart vad som dödade henne.
2015-07-20, 18:07
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Det tror jag verkligen inte.
2015-07-20, 18:08
Medlem
Citat:

Japp! Det är ju yppandeförbud, på hela detta fallet!
2015-07-20, 18:10
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det kan ju faktiskt vara både och. Kraftigt slag med hjälm - medvetslös, vaknar till och stryps. Oklart vad som dödade henne.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21143359.ab

"Angående Lisa Holms mopedhjälm så vill Lars Johansson inte gå in i detalj kring var eller när den hittades.

– Jag kan väl säga att det inte var något anmärkningsvärt med den. "
2015-07-20, 18:11
Medlem
Citat:
Nja, vi får veta en hel del när åtal väckts och förundersökningsprotokollet (FUP) blir offentligt, men innan någon är dömd.

Jag ser ingen anledning till att förhandlingen skulle hållas bakom stängda dörrar. Möjligen blir delar av FUP (såsom bilder på BO) censurerade och också de delar av förhandlingen där detta tas upp blir stängda. Kanske. Men det är nog det lilla.
2015-07-20, 18:12
Medlem
Citat:

Nja, förutom obduktionsbilder bör det
mesta kunna dras öppet tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in