Citat:
Ursprungligen postat av
nosskirneh
Han var häktad på sannolika skäl redan innan någon teknisk bevisning inkommit och nu har det vad det verkar inkommit även teknisk bevisning som styrker misstankarna ytterligare. Varför väljer du alltid att blunda för det uppenbara? Det är svårt att ta dig på allvar då du alltid verkar vilja sätta dig på tvären mot vad den allmänna uppfattningen är utan att ge någon som helst rimlig förklaring.
Du motsätter dig åklagarens uttalande om att bevisläget styrkts utan att du vet vad som inkommit. Tills vi inte vet så får vi helt enkelt lita på att det man säger stämmer och inte tvärtom bara för att det skulle vara så oerhört mkt häftigare med en twist och utredningen tar en ny vändning. Vilket verkar vara din önskan
Jag ser till helheten i fallet som gör att litauern är ingen gärningsman, sedan bryr jag mig inte vad åklagarna påstår.
Jag skulle tro att de har planerat in att åtala litauern och då blir det intressant att se vad de kommer med.
Det skulle inte förvåna mig om de kommer att påstå att det var endast litauern som visste var kroppen fanns och därför har han vållat Lisas död och placerat kroppen i lokalen där den hittades.
De kan åtala honom för mord, dråp, vållande till annans död och griftefridbrott, kroppen skall också vara flyttat därför kan griftefridbrott tas in.
Han kommer inte att kunna dömas för mord, dråp, eller vållande till annans död, därför för de brotten fordras det bevis, men han kommer att kunna dömas för griftefridbrott där maxstraffet är 2 år fängelse.
Med en sådan dom blir fallet polisiärt uppklarat och folket kommer naturligtvis se honom som skyldig, vilket många redan gör.