Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-20, 16:57
Medlem
Stina-Linas avatar
I GP idag påstås att det finns "nya uppgifter" om fallet. Enligt SVT är inte uppgifterna bekräftade av någon polis i utredningen

[spoiler] och förundersökningsledaren hälsar via presstalesmannen att:inget nytt finns att rapportera i ärendet /SPOILER]

Tala om att vilja sälja lösnummer det är förfärligt -det är fruktansvärt vad man utsätter redan lidande människor för
Senast redigerad av Stina-Lina 2015-07-20 kl. 17:01.
2015-07-20, 16:59
Medlem
Återgå till den plats offret senast sågs och gick till sin moped på baksidan och försvann, där börjar allt och så använder man Ockhams rakkniv då man vet att det är platsen hon gick upp i rök.

Sen är alternativen starkt begränsade för där har MGM tagit kontroll över offret och man kan följa spår (fynd) via dessa grusvägar och fram mot/till FP. Bakom Cafe't eller någonstans mellan Cafe't, ladan, fynden mobildelar, bostaden och FP ligger MP, den ligger inom triangeln Cafe-fynd mobildelar samt FP och jag misstänker att länsman intensivt har sökt inom triangeln.

Är hon tagen av daga med strypning/kvävning så blir det knivigare att hitta exakt mordplats utan man kan möjligen förutsätta att där skedde mordet och det är inte FP.

Jag har sagt hela tiden, MGM har fröat spår i panik så nog knyter länsman ihop denna säck.
2015-07-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ja och då undrar man vad det är eftersom det inte är stark bevisning
Väsentlig må inte betyda stark... men den är tillräckligt stark.
Varför är alla så satans motsättande att de har rätt man?
Förstår inte det...
Nu har det kommit mycket ny information, och chefsåklagaren verkar rätt så säker på att de har rätt person. Senast IDAG uttalade hon sig, som länkats tidigare.

Är det fortfarande inhyrda proffs som gjort det? Sluta nu!
2015-07-20, 17:00
Bannlyst
Tycker åklagaren känns lika trovärdig & vag som valfri meterolog. "Det förefaller yada yada yada..., ev, nog, kanske, jag ser det som sannolikt att vi kan begära förlängd åtalstid...".

Jag tror att när någon polis slänger ur sig att de har bevis så menar han nog att de har bevis på att ingen Balt är inblandad i detta.

Hoppas att han blir släppt snart. Det måste vara ett helvete att sitta inlåst oskyldigt anklagad för något sådant här fruktansvärt.

Mina tankar är hos hans stackars mamma, fru, lillebror & även katten. Alla måste vara så oroliga för hans hälsa ju.
2015-07-20, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Lite mer konkret nu att det finns bevis som gör att han är fortsatt häktad dock.
Väsentliga bevis = han sitter till åtal väcks.

Mer tyngd i informationen. Mer tydlig när det gäller bevisbördan. Man har vetat att de sitter inne med massor av information och kanske bara portionerat ut 10 %. Olsson vill uttala sig och betona att det blir omhäktning 28 juli och åtal kommer senare under sensommaren/hösten.
2015-07-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Han var häktad på sannolika skäl redan innan någon teknisk bevisning inkommit och nu har det vad det verkar inkommit även teknisk bevisning som styrker misstankarna ytterligare. Varför väljer du alltid att blunda för det uppenbara? Det är svårt att ta dig på allvar då du alltid verkar vilja sätta dig på tvären mot vad den allmänna uppfattningen är utan att ge någon som helst rimlig förklaring.

Du motsätter dig åklagarens uttalande om att bevisläget styrkts utan att du vet vad som inkommit. Tills vi inte vet så får vi helt enkelt lita på att det man säger stämmer och inte tvärtom bara för att det skulle vara så oerhört mkt häftigare med en twist och utredningen tar en ny vändning. Vilket verkar vara din önskan
Jag ser till helheten i fallet som gör att litauern är ingen gärningsman, sedan bryr jag mig inte vad åklagarna påstår.
Jag skulle tro att de har planerat in att åtala litauern och då blir det intressant att se vad de kommer med.
Det skulle inte förvåna mig om de kommer att påstå att det var endast litauern som visste var kroppen fanns och därför har han vållat Lisas död och placerat kroppen i lokalen där den hittades.
De kan åtala honom för mord, dråp, vållande till annans död och griftefridbrott, kroppen skall också vara flyttat därför kan griftefridbrott tas in.
Han kommer inte att kunna dömas för mord, dråp, eller vållande till annans död, därför för de brotten fordras det bevis, men han kommer att kunna dömas för griftefridbrott där maxstraffet är 2 år fängelse.
Med en sådan dom blir fallet polisiärt uppklarat och folket kommer naturligtvis se honom som skyldig, vilket många redan gör.
2015-07-20, 17:08
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Tycker åklagaren känns lika trovärdig & vag som valfri meterolog. "Det förefaller yada yada yada..., ev, nog, kanske, jag ser det som sannolikt att vi kan begära förlängd åtalstid...".

Jag tror att när någon polis slänger ur sig att de har bevis så menar han nog att de har bevis på att ingen Balt är inblandad i detta.

Hoppas att han blir släppt snart. Det måste vara ett helvete att sitta inlåst oskyldigt anklagad för något sådant här fruktansvärt.

Mina tankar är hos hans stackars mamma, fru, lillebror & även katten. Alla måste vara så oroliga för hans hälsa ju.

Ja dom är säkert oroliga, speciellt mamma men jag tror nog att även dom har en aning om att han faktiskt kan vara skyldig. Speciellt som fru och bror ev inte har gett honom alibi. Även om man inte vill tro det om sin son....vi får se vad som händer!
2015-07-20, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag ser till helheten i fallet som gör att litauern är ingen gärningsman, sedan bryr jag mig inte vad åklagarna påstår.
Jag skulle tro att de har planerat in att åtala litauern och då blir det intressant att se vad de kommer med.
Det skulle inte förvåna mig om de kommer att påstå att det var endast litauern som visste var kroppen fanns och därför har han vållat Lisas död och placerat kroppen i lokalen där den hittades.
De kan åtala honom för mord, dråp, vållande till annans död och griftefridbrott, kroppen skall också vara flyttat därför kan griftefridbrott tas in.
Han kommer inte att kunna dömas för mord, dråp, eller vållande till annans död, därför för de brotten fordras det bevis, men han kommer att kunna dömas för griftefridbrott där maxstraffet är 2 år fängelse.
Med en sådan dom blir fallet polisiärt uppklarat och folket kommer naturligtvis se honom som skyldig, vilket många redan gör.

Vad för bevis saknas ? vad vet du som inte vi vet ? det är inte så att du har en ovanligt stor tänkarmössa i form av en foliehatt ?
2015-07-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maania
Detta är vad vi fått höra, tar den sista punkten med nypa salt så inget mer har hänt på den fronten men dock tror jag på första punkten, att hon hittades i ett klädskåp, även andra punkten men det är väl det man tänkt sig från början....

Jeg tror nok Maania har rett i dette med klädskapet. Søk rundt på nettet og bedøm selv.
2015-07-20, 17:12
Medlem
Citat:

Men du, liksom jag har ju ingen aning om hur bevisläget ser ut varken just nu eller när åtal väcks eller hur? Pekar alla bevis i en riktning (den nu häktade) så är det väl inte orimligt att tro att det är han som är skyldig? Eller kommer du bortse från allt som är försvårande för den MGM bara för att du helt enkelt inte vill att det ska vara så enkelt?
2015-07-20, 17:13
Bannlyst
"Enligt chefsåklagaren har utredarna nu en god uppfattning om vad som hände Lisa Holm.

– Det börjar klarna, säger Annette Olsson."

http://www.skovdenyheter.se/article/nya-uppgifter-om-mordet-pa-lisa-holm/

Det låter hoppfullt!
2015-07-20, 17:15
Medlem
Citat:

Vad påstår hon? Det är BEVISNING, inte ett påstående!
Sluta glo på film och sluta lev i en fantasivärld!
Om misstankarna STÄRKS där han är på SANNOLIKA skäl misstänkt för MORD, så kommer det inte handla om ett griftefridsåtal! Stärks dem ännu mer (som de ser ut att göra) så får vi se ett åtal inom ett par månader. 3 veckor, sen är allt tekniskt färdigt, likaså obduktionsrapporten.
Skärp dig nu, och svälj din stolthet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in