Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Väsentliga och starka är inte samma sak

Nej, men väldigt viktiga bevis ändå!
http://www.synonymer.se/?query=v%E4sentlig
2015-07-20, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Han var häktad på sannolika skäl redan innan någon teknisk bevisning inkommit och nu har det vad det verkar inkommit även teknisk bevisning som styrker misstankarna ytterligare. Varför väljer du alltid att blunda för det uppenbara? Det är svårt att ta dig på allvar då du alltid verkar vilja sätta dig på tvären mot vad den allmänna uppfattningen är utan att ge någon som helst rimlig förklaring.

Du motsätter dig åklagarens uttalande om att bevisläget styrkts utan att du vet vad som inkommit. Tills vi inte vet så får vi helt enkelt lita på att det man säger stämmer och inte tvärtom bara för att det skulle vara så oerhört mkt häftigare med en twist och utredningen tar en ny vändning. Vilket verkar vara din önskan

Han är som GW Persson. Svårt att förstå att bevisläget stärkts. Det är det som är så tröttsamt. Spelar roll hur mycket man förklarar för vissa kan de inte ta in fakta.
2015-07-20, 16:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Haha, det var faktiskt underhållande
Det var iaf första gången i den här tråden som den teorin lades fram!

Såg en annan teori (tragikomisk) som avrundas med orden:
Varför krångla till det.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-07-20, 16:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Så nu plötsligt menar du att de kan ha träffats då eller? Så att du kan förklara bort spår på BOs ägodelar antar jag. Sen sa jag att i just det här fallet så anser jag det vara 90% sannolikt att våldtäkt är motivet. Vid andra omständigheter så kan det såklart finnas andra troliga motiv också, tex rivalmord, vittnesmord eller hedersmord. Men i just det här fallet så verkar andra motiv än våldtäkt jäkligt långsökta för mig iaf. MGM framstår ju inte precis som en kriminell mästarhjärna som planerar kidnappningar för lösen. Och sådana motiv passar nog bättre i den alternativa tråden.
Du är bra på att förvränga vad jag skriver. Och vad du anser om motivet är rätt ointressant. Det finns inget som talar för våldtäkt, och det finns inget som talar för överfall.
2015-07-20, 16:46
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Man märker direkt att när chefsåklagaren tar över utredningen så får man direkt mer information än när vice chefsåklagaren (Wennerström)gör uttalanden. Tycker dock att vice chefsåklagaren skött det här lysande hittills.

Håller med! Känns som att det går framåt och att allmänheten får veta det! Kanske kommer mer info i veckan!
2015-07-20, 16:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Man märker direkt att när chefsåklagaren tar över utredningen så får man direkt mer information än när vice chefsåklagaren (Wennerström)gör uttalanden. Tycker dock att vice chefsåklagaren skött det här lysande hittills.
Jag tycker det låter som den gamla informationen i ny utgåva?
2015-07-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Såklart, det förstår man men brukar det ta så lång tid?

1 månad är ingenting.
Exempel : mordet på elin krantz 27 sept 2010 rättegång februari 2011.
Marina spekeröd mord slutet av juli 2010 första rättegång aug 2011.
Mordet på ida fässberg 30 juni 2013 rättegång december 2013
Trippelmordet i Uddevalla mars 2015 förväntad rättegång i september 2015.
Åtal med släpp av FUP brukar ske ca 2 veckor före rättegång.

Allt har sin tid gå o bada eller nått under tiden sjuk stor tråd det här med tanke på info som kommit ut.

Med tanke på BO ålder så är nog också många skribenter här inne sommarlovslediga och även under tillåten FB-ålder.
Men ja ja ville bara bevisa att det inte tar så lång tid innan fakta är på bordet.
2015-07-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tycker det låter som den gamla informationen i ny utgåva?

Lite mer konkret nu att det finns bevis som gör att han är fortsatt häktad dock.
Väsentliga bevis = han sitter till åtal väcks.
2015-07-20, 16:50
Medlem
develis avatar
[quote=Tamborino|54073084]
Citat:
Ursprungligen postat av couguar
P4 Skaraborg: "Mordet på Lisa Holm: Misstankarna mot 35-åringen har stärkts"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6215627

Bra nyheter att höra ! deprimerande för de del här i tråden såklart !

Va? Tror du inte folk blir glada om det kommer fram rätt GM? Det är väl ingen tävling i att ha rätt..
2015-07-20, 16:52
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Såg en annan teori (tragikomisk) som avrundas med orden:
Varför krångla till det.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

jaja det behöver ju inte vara krångligare än så! detta var åtminstone innan Lisa hittades
2015-07-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Vid Linda Chen fallet hittades aldrig någon brottsplats, vid Vatchareeya fallet i Boden hittades ingen brottsplats, nu vid Lisa fallet har ingen brottsplats hittats.
När ingen brottsplats hittas blir morden svårlösta, en stor sannolikhet är att alla mordplatserna i fallen funnits i bil, med avsikt att försvåra utredningen.
Jag anser du är inte påläst i Linda Chen fallet och tänker inte kommentera något i det fallet.
Jag är tillräckligt påläst i fallet Linda Chen för att vara övertygad om att Mats Alm är den skyldige. Vad jag ville få svar på var hur du får ett mord, där man forslar bort kroppen med bil, till att vara professionellt utfört.
2015-07-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, men väldigt viktiga bevis ändå!
http://www.synonymer.se/?query=v%E4sentlig

Ja och då undrar man vad det är eftersom det inte är stark bevisning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem